نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه
به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان در جهت پیشبرد یادگیری هر چه بیشتر
نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان در جهت پیشبرد یادگیری هر چه بیشتر با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه
سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
سرآغاز سخن پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
دیباچه پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
درک مشکل پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
بررسی بیشتر در رابطه با ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
ارائه مستندات پیرامون ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
پیش بینی نتایج در مورد ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
راهکارها پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
رفرنس و منبع مورد استفاده ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
خسارتهاي ناشي از افت تحصيلي:
1-هزينههاي تحميلشده به دولت یاآن چه افت تحصیلی به نظام آموزشی تحمیل می کند را میتوان شامل موارد زیر دانست :
الف: اتلاف هزينههاي جاري اداره و موسسات آموزشي توسط دولت.
ب: اتلاف سرمايهگذاريهاي ثابت براي احداث و تجهيز فضاهاي آموزشي و پرورشي.
2- هزينههاي تحميلشده بر خانواده شامل:
الف: اتلاف هزينههاي مستقيم خانواده مثل پرداخت حق ثبتنام، هزينه لوازمالتحرير.
ب: اتلاف هزينههاي حمل و نقل، ارتباطات براي رفت و آمد دانشآموزان به مدرسه.
3- خسارتهاي وارده به دانشآموزان شكست خورده شامل:
الف: هزينه فرصت از دست رفته بر اثر ديرتر راه يافتن به بازار كار.
ب: خسارتهاي ديگري كه بر فرد وارد ميشود مثل هزينه واقعي سرخوردگي، احساس حقارت و بيكفايتي و خودپنداري منفي.
به نظر ميرسد كه بعد رواني اجتماعي خسارتها كه به دانشآموز و خانواده او وارد ميشود، بهمراتب ضربات رواني جديتري نسبت به بعد مادي برخانواده و فرد تحميل ميكند و متأسفانه جبران زخمهاي شكست تحصيلي به سختی و كندي انجام ميشود.
عوامل موثر بر افت تحصیلی:
این عوامل را به طور خلاصه میتوان چنین بیان نمود و آن را در 4 بخش خود دانش آموز ،
خانواده،مدرسه و اجتماع لحاظ نمود:
۱. عوامل مربوط به خود دانش آموز
- عوامل فیزیولوژیکی و جسمی مانند ضعف بینایی و شنوایی و غیره
- عوامل ذهنی و روانی مانند میزان هوش و قدرت حافظه و سلامت روانی
- نداشتن هدف واقعی و عینی و روشن از تحصیل
- عدم انگیزش درونی برای تحصیل و مطالعه
- نداشتن اعتماد به نفس کافی
- ضعف اراده در تصمیم گیری های تحصیلی و مطالعه و اجرای تصمیمات
- عدم برنامه ریزی دقیق از لحاظ زمان و میزان مطالعه روزانه
- نداشتن روش مطالعه مناسب برای دروس مختلف
- مهارت های مطالعه نادرست .
گردآوری شواهد یک
مصاحبه با تک تک دانش آموزان کلاس
پس از مشخص کردن مساله و کلاس با تک تک دانش آموزان صحبت کرده و از برنامه مطالعه روزانه آنها مطلّع شدم، چیزی که در این مورد کاملاً مشهود بود و تقریباً بین اکثریت آنان مشترک بود این بود که اغلب حدود 3 تا چهار ساعت عصرها میخوابیدند. برنامه ثابت و مشخصی برای مطالعه نداشتند و اکثراً هنگامی شروع به مطالعه می کردند که افراد خانواده در منزل بودند و تلویزیون هم روشن بود
مصاحبه یا خانواده ها
با تماس با اولیاء این دانش آموزان و پرس و جو در خصوص میزان مطالعه و ساعت مطالعه، آنان نیز تایید کردند که فرزندانشان اغلب ساعات عصر را می خوابند و هیچ کدام ساعت مشخصی برای مطالعه ندارند و روش درستی را هم برای مطالعه بکار نمی برند و اغلب در جمع افراد خانواده شروع به مطالعه می کنند و در مقابل اعتراض والدین به اینکه چرا در جمع خانواده و سروصدای تلویزیون درس می خوانند، ادعا می کنند که با صدای تلویزیون بهتر می توانند درس بخوانند و بیشتر یاد می گیرند
با توجه به موارد عنوان شده سعی کردم به چرایی افت تحصیلی و تبیین منطقی آن و علت اصلی بپردازم که بر اساس الگوی شش پرسش بصورت منظم اشاره شده است:
- چرایی؟
دوره ابتدایی دوره بسیارحساسی است و سبب افزایش استرس بر دانش آموزان شده و افت تحصیلی فراوانی بدنبال دارد که این مسئله مرا وا داشت تا در این زمینه و برای کاهش این افت دست به اقداماتی بزنم.
- چگونه؟
نداشتن یک برنامه ریزی درست، شیوه صحیح برای مطالعه، ، عدم آشنایی با کتب جدید و تواناییهایی که فرد دارد، در کاهش اثرگذاری نوع مطالعه اثر گذار است.
شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.