نمونه گزارش تخصصی معلمان
نمونه گزارش تخصصی معلمان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن اختلالات یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری های نوین با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 46 صفحه
سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی معلمان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلالات یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری های نوین
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلالات یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری های نوین
دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلالات یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری های نوین
درک مشکل پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلالات یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری های نوین
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلالات یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری های نوین
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلالات یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری های نوین
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلالات یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری های نوین
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بر طرف نمودن اختلالات یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری های نوین
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بر طرف نمودن اختلالات یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری های نوین
بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن اختلالات یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری های نوین
ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن اختلالات یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری های نوین
پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن اختلالات یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری های نوین
راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلالات یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری های نوین
رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن اختلالات یادگیری دانش آموزم با استفاده از فناوری های نوین
تعريف اختلالات ويژه در يادگيري: از بررسي تحقيقات و مطالعات پيشينيان چنين بر مي آيد كه كودكان با نارسايي هاي يادگيري را در رده كودكان با آسيب مغزي طبقه بندي مي كردند، و زماني ديگر آنان را كساني با اشكالات خفيف مغزي مي پنداشته اند. اما در تازه ترين مطالعات در اين زمينه براي آنان اصطلاح “كودكان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري” گزيده شده است.
در سال 1966 كلمنتز (clements)، كودك با اشكالات خفيف مغزي را چنين تعريف
مي كند: “كودكان با اشكالات خفيف مغزي كودكاني هستند كه از نظر هوش كلي، نزديك متوسط، متوسط يا بالاتر از متوسط مي باشند. اما مشكلات و دشواري هايي ويژه در يادگيري يا رفتار دارند. ميزان اين مشكلات از خفيف تا شديد متفاوت است. علت اصلي اين دشواري ها انحراف اعمال مربوط به سيستم اعصاب مركزي از حالت عادي كه به صورت هاي گوناگون مشخص مي شود، مانند دشواري در درك، فهم، زبان، حافظه، كنترل، توجه، اعمال حركتي و …….. اين انحرافات ممكن است در اثر نقص ژن هاي گوناگون، اختلال در سوخت و ساز، ضربات مغزي يا ساير بيماري ها و حوادثي كه در طول سال هايي كه براي رشد و تكامل سيستم اعصاب مركزي لازم است، يا از علت هاي ناشناخته اي، به وجود مي آيد”.
كودكان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري، كودكاني هستند كه جهان را به گونه اي متفاوت يا غير معمول ادراك مي كنند. طرح هاي عصبي آنان متفاوت از كودكان همسال عادي آنان به نظر مي رسد. افراد با نارسايي هاي ويژه در يادگيري داراي شكست هايي در مدرسه و جامعه هستند. آنان نمي توانند آنچه ديگران كه در سطح هوشي مشابه انجام مي دهند، بدون برخورداري از آموزش هاي ويژه انجام دهند. اداره آموزش و پرورش آمريكا (U.S.O.E) در امر كودكان استثنايي در سال 14047 كودكان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري را آن دسته از كودكان دانسته است كه “در يك يا تعدادي از فرايندهاي اساسي يادگيري: فهم مطالب، كاربرد زبان گفتاري يا نوشتاري دچار مشكلند. اين اشكالات ممكن است در كودكان به صورت هاي گوناگون مانند: دشواري درگوش دادن، فكر كردن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، هجي كردن، حساب كردن ظاهر شود. اين تعريف شامل كودكان با صدمه مغزي، آسيب هاي خفيف مغزي، نارساخواني، آغازي رشدي و مشكلات ادراكي مي شود، اما آن دسته از كودكاني را كه اشكال اساسي يادگيري آنان در نتيجه نقص بينايي، شنوايي، حركتي، عقب ماندگي ذهني، اشكالات هيجاني يا محروميت هاي محيطي، فرهنگي و اقتصادي است، در بر نمي گيرد”.
تعريف هاي جديدتر از نارسايي هاي ويژه در يادگيري تغيير چنداني را نشان
نمي دهد. براي مثال، مركز ملي اطلاعات براي كودكان و نوجوانان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري در سال 1994 آنان را افرادي مي داند كه در يك يا تعدادي از فرايندهاي اساسي رواني (يادگيري) مشكل دارند يا در كاربرد زبان گفتاري يا نوشتاري دشواري دارند. اين اشكالات ممكن است به صورت هاي گوناگون مانند: دشواري در گوش دادن، فكر كردن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، هجي كردن يا انجام محاسبات رياضي ظاهر شود.
نگاهي به تحقيقات انجام شده در زمينه نارسايي هاي ويژه در يادگيري نشان مي دهد كه برخي از محققان در پي يافتن منشأ مشكل هستند و بعضي ديگر از پژوهشگران كوشش دارند كه برنامه ها و راهبردهاي آموزشي ويژه اي طراحي كنند كه علي رغم منشأ و اساس دشواري هاي اين افراد، آنان بتوانند موضوع هاي تحصيلي را فرا بگيرند.
انجمن ملي وابسته به نارسايي هاي يادگيري(1991) تعريف زيررا پيشنهاد كرده است: نارسايي هاي يادگيري يك اصطلاح كلي است كه شامل يك گروه ناهمگون از دشواري هاي يادگيري مي شود كه به صورت هاي گوناگون مانند: مشكلات اساسي در گوش دادن،
صحبت كردن، خواندن، نوشتن، استدلال كردن يا توانايي رياضيات متجلي مي شود. اگرچه نارسايي هاي ويژه در يادگيري ممكن است در دانش آموزان ساير طبقات استثنايي وجود داشته باشد (براي مثال دانش آموزان با آسيب هاي حسي، عقب ماندگي ذهني، آشفتگي هاي اجتماعي و هيجاني، تدريس ناكافي يا نامناسب، محروميت هاي محيطي و فرهنگي)، اما اين امر در نتيجه اين شرايط يا تأثير آن ها نيست. عملكرد نامناسب سيستم اعصاب مركزي كه در سال هاي اخير بيشتر عملكرد نامناسب عصبي – رواني خوانده مي شود، فرض بر اين دارد كه مغز يا نظام ادراكي يا هر دو اگرچه در كودكان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري آسيب نديده است، اما اين دو در كودكان يادشده در مقايسه با كودكان عادي، متفاوت عمل
مي كند؛ زيرا، نارسايي هاي ويژه در يادگيري را حاصل تفاوت هايي مي دانند كه در عملكرد مغز يا عملكرد ادراكي اين گونه كودكان وجود دارد.
از تعريف هاي مختلفي كه متخصصان در زمينه كودكان با نارسايي هاي يادگيري ارائه داده اند مي توان ويژگي هايي به خلاصه زير براي آنان برشمرد:
- اين كودكان داراي بهره هوشي تقريبأ(متوسط) يا بالاتر هستند؛
- اين كودكان از نظر حواس مختلف (بينايي، شنوايي و ….) سالم هستند؛
- اين كودكان از امكانات محيطي و آموزشي نسبتاً مناسبي برخوردار هستند؛
- اين كودكان داراي ناهنجاري هاي شديد رفتاري نيستند؛
- پيشرفت آموزشي اين كودكان به طور قابل ملاحظه اي كمتر از بهره هوشي، سن و امكانات آموزشي كه از آن برخوردارند، است.
شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی معلمان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.