نمونه گزارش تخصصی معلمان دبستان : استفاده از شیوه های نوین آموزشی در املا نویسی

نمونه گزارش تخصصی معلمان دبستان

نمونه گزارش تخصصی معلمان دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف کردن مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه دوم با روش های نوین آموزشی در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی معلمان دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه دوم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه دوم

دیباچه پیرامون قضیه   مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه دوم

درک مشکل پیرامون قضیه    مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه دوم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه دوم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه دوم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه دوم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه دوم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه دوم

بررسی بیشتر در رابطه با   مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه دوم

ارائه مستندات پیرامون   مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه دوم

پیش بینی نتایج در مورد   مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه دوم

راهکارها پیرامون قضیه   مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه دوم

رفرنس و منبع مورد استفاده   مشکلات ضعف در املا نویسی  دانش آموز پایه دوم

گردآوري شواهد یک

جهت تبيين دقيق مسئله نياز به اطلاعات بيشتر و دقيق تر مي باشد كه مي بايست به طريق علمي و با رعايت ويژگيهاي جمع آوري اطلاعات اقدام نمود. بنابراين با توجه به ماهيت مسئله لازم بود از روش هاي مختلف جمع آوري اطلاعات استفاده شود كه روش هاي بكار گرفته شده در اين پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسي اسناد و مدارك

د) مطالعه ي كتابخانه اي

هـ) استفاده از نظرات همكاران

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به عرفان

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي عرفان  در مدرسه

– عرفان را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

–  دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به عرفان  نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.

-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و عرفان نقص آن را پيدا كند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که كاغذ باطله يا كاغذ روزنامه را با دست هايش مچاله كند.

ـ كاغذهاي باطله را قيچي كند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 یافتن راه حل مناسب

 بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد عرفان و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در عرفان راه حل های مناسبی بیابم و روزانه 20 -15 دقیقه در کلاس با وی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:

1- برای تقویت توالی حافظه دیداری عرفان با توجه به مشکلاتی  که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.

2- تقویت حافظه دیداری عرفان در رابطه با آموزش حروف هم صدایی مانند (ظ،ذ،ز،ض،….) با پوشاندن حروف و کلمه مورد نظر.

3- تفویت حساسیت شنوایی : با استفاده از صداهای ضبط شده و تشخیص صداها توسط دانش آموز و یا تشخیص صدای دوستان خود با چشمان بسته.

 

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی معلمان دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.