گزارش تخصصی دوم ابتدایی
گزارش تخصصی دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود مشکل دیر آموزی دانش آموز در درس فارسی در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 42 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دوم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بهبود مشکل دیر آموزی دانش آموز در درس فارسی
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بهبود مشکل دیر آموزی دانش آموز در درس فارسی
دیباچه پیرامون قضیه بهبود مشکل دیر آموزی دانش آموز در درس فارسی
درک مشکل پیرامون قضیه بهبود مشکل دیر آموزی دانش آموز در درس فارسی
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بهبود مشکل دیر آموزی دانش آموز در درس فارسی
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بهبود مشکل دیر آموزی دانش آموز در درس فارسی
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود مشکل دیر آموزی دانش آموز در درس فارسی
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بهبود مشکل دیر آموزی دانش آموز در درس فارسی
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بهبود مشکل دیر آموزی دانش آموز در درس فارسی
بررسی بیشتر در رابطه با بهبود مشکل دیر آموزی دانش آموز در درس فارسی
ارائه مستندات پیرامون بهبود مشکل دیر آموزی دانش آموز در درس فارسی
پیش بینی نتایج در مورد بهبود مشکل دیر آموزی دانش آموز در درس فارسی
راهکارها پیرامون قضیه بهبود مشکل دیر آموزی دانش آموز در درس فارسی
رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود مشکل دیر آموزی دانش آموز در درس فارسی
یافته های تحقیق
ویژگیها و چالشهای کودکان دیرآموز:
الف) ویژگی های شناختی- آموزشی کودکان دیرآموز:
یکی از مسائل مهم در عرصه تعلیم و تربیت کودکان دیرآموز، چگونگی ادامه تحصیل آن ها است که حدود59/13 درصد از تعداد کل کودکان سنین مدرسه را تشکیل می دهند (افروز،1383) .اغلب محققان و متخصصان بر این اعتقادند که اگر چه افراد دیرآموز ممکن است نیازهای آموزشی ویژه داشته باشند با این حال برای جایابی در سیستم آموزشی ویژه مناسب نیستند و باید در مدارس عادی آموزش ببینند .
به طور معمول کودکان باهوش مرزی دارای ویژگی هایی می باشند که فر ایند آموزش را در کلاس درس برای آنها دچار مشکل می سازد:
اولاً: کودکان مرزی در یادگیری مفاهیمی که ارتباط مستقیمی با فعالیتهای روزمره آنها نداشته باشد با مشکلاتی مواجه هستند (سینگ ،2004) و مفاهیم زمانی توسط این کودکان بطور کامل یاد گرفته می شود که به سبک عینی ارائه شوند و از صورت انتزاعی خارج شوند .
ثانیاً: کودکان باهوش مرزی در تعمیم و انتقال مهارتها دانش و راهبردها دچار مشکلات اساسی می باشند. هر چه این کودکان در فرایندهای آموزشی کلاس درس بیشتر درگیر شوند بیشتر سود می برند و بنابراین باید بیشتر آنهارا در کلاس درس به فعالیت واداشت .
برخی از یژگیهای کودکان دیرآموز عبارتست از:
1- در درک مفاهیم ویادگیری مطالب،کندتر از متوسط کلاسند.
2- در تشخیص روابط پیچیده ضعیف هستند.
3- از درک مفاهیم انتزاعی یا مجرد عاجزند.
4- برای یادگیری مطالب درسی، به تمرینهای بیشتری نیاز دارند.
5- دامنه معلومات عمومی آنها نسبت به همسالان خود محدودتر است.
6- خزانة لغات محدودتری نسبت به همسالان خود دارند واز دستور زبان ساده ای استفاده می کنند.
7- در خواندن و فهمیدن کتابهای درسی دچار اشکال هستند.
8- درانجام تکالیف درسی، معمولاً 2 تا3 سال از همسالان خود عقب هستند ( نادری و سیف نراقی، 1383).
به هر حال این دانش آموزان در کلاس درس با رفتارهای زیر مشخص می شوند:
- در تفکر انتزاعی دچار مشکلاتی اساسی هستند.
- فراخنای توجه و تمرکز کوتاهی دارند.
- ممکن است در ابراز شخصی ناتوان باشند.
- نسبت به کودکان دیگر کندتر یاد می گیرند و مفاهیم آموزش باید بیشتر برای آنها توضیح داده شود و به شیوه های گوناگون ارائه شود و در طول زمان مرور شود.
- در خواندن دچار مشکلات اساسی می باشند.
- دانش آموزان دیرآموز همیشه پایین تر از توان بالقوه خود عمل می کنند.
- در مهارتهایی مانند سازماندهی ،انتقال مفاهیم و تعمیم اطلاعات و درک دستورالعملهای پیچیده دچار مشکل می باشندو نمرات پایینی را در آزمونهای پیشرفت تحصیلی بدست می آورند.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.