گزارش تخصصی معلم کلاس سوم دبستان
گزارش تخصصی معلم کلاس سوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تقویت حافظه ديداري در بين دانش آموزان پایه سوم در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم کلاس سوم دبستان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه تقویت حافظه ديداري در بين دانش آموزان پایه سوم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه تقویت حافظه ديداري در بين دانش آموزان پایه سوم
دیباچه پیرامون قضیه تقویت حافظه ديداري در بين دانش آموزان پایه سوم
درک مشکل پیرامون قضیه تقویت حافظه ديداري در بين دانش آموزان پایه سوم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه تقویت حافظه ديداري در بين دانش آموزان پایه سوم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه تقویت حافظه ديداري در بين دانش آموزان پایه سوم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تقویت حافظه ديداري در بين دانش آموزان پایه سوم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با تقویت حافظه ديداري در بين دانش آموزان پایه سوم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات تقویت حافظه ديداري در بين دانش آموزان پایه سوم
بررسی بیشتر در رابطه با تقویت حافظه ديداري در بين دانش آموزان پایه سوم
ارائه مستندات پیرامون تقویت حافظه ديداري در بين دانش آموزان پایه سوم
پیش بینی نتایج در مورد تقویت حافظه ديداري در بين دانش آموزان پایه سوم
راهکارها پیرامون قضیه تقویت حافظه ديداري در بين دانش آموزان پایه سوم
رفرنس و منبع مورد استفاده تقویت حافظه ديداري در بين دانش آموزان پایه سوم
راه حل های پیشنهادی
از آن جایی که هدف این طرح به کارگیری انجام کار گروهی و مهارت کار عملی در جهت بهبود عملکرد کار گروهی – عملی دانش آموزان است. ابتدا به مطالعه پیشینه ی پژوهش پرداخته شود تا دیدگاه روشنی نسبت به موضوع و مسائل پیرامون آن حاصل گردد.
پژوهش زمانی دارای اهمیت است که برآمده از مطالعات کافی در باره پیشینه موضوع باشد وقتی از اطلاعات دیگران آگاه باشیم می توانیم با نقد و تجزیه و تحلیل منطقی آنها وضعیت خودمان را مشخص کنیم و همواره از خود بپرسیم: آیا اطلاعات به دست آمده منطقی و عملی است ، اطلاعات به دست آمده دارای چه نکات مثبت و منفی است و پرسش های دیگر که تحقیق را هدایت کند. مطالعه دقیق روش های گروهی فعال ، گرفتن تست روان شناختی گروهی ویژه ی دانش آموزان، تشکیل جلسات توجیهی برای اولیاء، بررسی رفتار دانش آموزان خجالتی، اجرای راههای مناسب عملی برای تقویت روحیه ی پذیرش جمعی در کار عملی. برطرف کردن خجالت دانش آموزان، تشکیل نمایشگاه از فعالیت عملی دانش آموزان در گروه، تشویق و ترغیب مناسب و به جا ، اجرای روش های فعال تدریس، نظرسنجی از والدین و دانش آموزان در انتهای کارهای اجرایی.
انتخاب راه حل
برای حل این مشکل راه حل های زیادی به ذهنم رسید و با نظرخواهی از خود دانش آموزان برای اینکه کارهای عملی و گروهی هم با کیفیت و کمیت، سازگاری داشته باشد و هم بتواند انتظارات فراگیران و معلم را هم برآورده کند پیشنهاداتی مطرح شد.؟
- گروه بندی که یک نفر به عنوان سرگروه و هماهنگ کننده اعضاء و همچنین تقسیم وظایف بین گروه
- تهیه کیت های آموزش کار و فناوری
- آموزش مهارت های جمعی و نحوه ی برقراری ارتباط گروه
- استفاده از نرم افزارهای آموزشی در باره کارهای عملی حرفه
- خرید چندین جلد کتاب در زمینه انجام کار عملی مربوط به کتاب و در اختیار قرار دادن دانش آموزان
- مطرح کردن موضوع در شورای معلمان مدرسه و درخواست کمک از دیگر همکاران راه حل اول کار مشکلی نبود و دانش آموزان با توجه به علاقه و روابط اجتماعی که با هم داشتند گروهبندی در بین آنها انجام گرفت و سرگروهها مشخص شد. کار گروهی به دانش آموزان نحوه تعامل و برقراری ارتباط با همدیگر را در آنها تقویت می کند و باعث میزان رضایت و پیشرفت در کار و علاقه مندی فراگیران برای کار عملی شد. و ثبت نمرات در سال نشان دهنده ی موفقیت فراگیران در کار کارگاهی بود و مطالب برای آنها از عمق بیشتری برخوردار بود.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم کلاس سوم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.