گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه اول : پررنگتر کردن نقش مدرسه در سلامت روان دانش آموزان

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه اول

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی پر رنگ تر و پربار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه اول به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  پر رنگ تر و پربار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  پر رنگ تر و پربار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان

دیباچه پیرامون قضیه پر رنگ تر و پربار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان

درک مشکل پیرامون قضیه  پر رنگ تر و پربار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  پر رنگ تر و پربار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  پر رنگ تر و پربار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه پر رنگ تر و پربار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  پر رنگ تر و پربار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  پر رنگ تر و پربار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان

بررسی بیشتر در رابطه با پر رنگ تر و پربار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان

ارائه مستندات پیرامون پر رنگ تر و پربار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان

پیش بینی نتایج در مورد پر رنگ تر و پربار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان

راهکارها پیرامون قضیه پر رنگ تر و پربار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان

رفرنس و منبع مورد استفاده پر رنگ تر و پربار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روان

گرد آوری شواهد یک

پس از تبیین موضوع برای بدست آوردن میزان سلامت روان دانش آموزان به وسيله پرسشنامه سلامت عمومي گلدبرگ     (Gha-28) در مدرسه عمل نمودم ، كه اين پرسشنامه داراي چهار مقياس ذيل مي باشد:

– (اضطراب): در واقع اضطراب بيشتر به حالت هيجاني- نگراني و دلواپسي به علت خطري نامعلوم مربوط مي شود. علائم آن عبارتست از احساس داغي- احساس سرگيجه يا سبكي سر، احساس بي ثباتي، لرزش دست ها، چهره برافروخته، نگراني در مورد اتفاقات بد، وحشت زدگي، عصبي بودن، احساس از دست دادن كنترل و ناتواني در رسيدن به آرامش. (كلينكه، ترجمه محمدخاني، 1380)

اضطراب شامل احساس عدم اطمينان ، درماندگي و برانگيختگي فيزيولوژيكي مي شود، شخصي كه مضطرب است از بي قراري و تحريك پذيري شكايت مي كند. اغلب در به خواب رفتن مشكل دارد. به آساني خسته مي شود، دل آشوبه و سردرد، تنش عضلاني و اشكال در تمركز دارد. در كل علائم رايج اضطراب و توصيف هاي افراد دچار اضطراب شديد از وضع خود عبارتند از «عصبي بودن، آرام و قرار نداشتن، تنش، احساس خستگي، سرگيجه، تكرر ادرار، تپش قلب، بي حالي، تنگي نفس تعريق، لرزش، نگراني و دلهره، بي خوابي، اشكال در تمركز و گوش به زنگ بودن» (نجاريان و همكاران، 1371، ص359 )

منظور از اضطراب در اين پژوهش نمره زير مجموعه اضطراب از پرسشنامه سلامت عمومي گلدبرگ است كه آيتم هاي عبارتند از: بي خوابي در هنگام نگراني، بيدار شدن در هنگام خواب احساس تحت فشار بودن، عصبانيت و بدخلقي، هراسان و وحشت زده بودن، عدم توانايي انجام كار و دلشوره داشتن و عصبي بودن كه كسب نمره پايين در اين عامل نشانه سلامت روان است. (استورا، ترجمه: دادستان، 1377)

   – (افسردگي): يكي از اختلالات شايع در دانش آموز ان افسردگي است. تشخيص افسردگي مزمن مستلزم وجود چند نشانه به مدت دو هفته است: برحسب راهنماي تشخيص اختلالات رواني (انجمن روانپزشكي آمريكا 1994) نشانه ها عبارتند از:

  1. خلق افسرده و غمگين
  2. عدم احساس علاقه يا لذت
  3. تغيير معنادار در وزن و اشتها
  4. بي خوابي يا پرخوابي
  5. بي قراري يا كندي رواني- حركتي
  6. خستگي يا از دست دادن انرژي
  7. احساس بيهودگي يا احساس گناه
  8. اهش توانايي تفكر يا تمركز

9.افكار متناوب و مكرر مرگ يا افكار خودكشي گرا/ طرح ريزي/ اقدام جهت خودكشي

تشخيص افسردگي در کودکی و نوجواني مشابه بزرگسالان است اما وجود نشانه ها در آنها به شكل متفاوتي است. (بلاكمن، به نقل از استانارد، 2000)

غمگيني فراگير دانش آموزان افسرده در نوشته هاي شهري آنها مشخص است و همچنين مشغوليت آنان با موسيقي هاي داراي موضوعات بي هدف و پوچ نشانه ديگر آن است.

دانش آموز ممكن است تمام شب مشغول تماشاي تلويزيون شود. لباس هاي تيره و كسل كننده بپوشد، همچنين ممكن است براي بيدار شدن و رفتن به مدرسه مشكل داشته باشد و يا اينكه در طول روز بخوابد. عدم انگيزش نسبت به تحصيل و كندي تفكر و عدم تمركز و افت تحصيلي از نشانه هاي ديگر آن است. به طور كلي افسردگي نوجوانان ممكن است عمدتاً بصورت اختلال رفتاري، سوء مصرف مواد مخدر يا الكل، ايجاد اغتشاش و ناآرامي در خانواده و يا طغيان بدون نشانه هاي خاص افسردگي ظاهر شود. (استانارد، 2000)

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه اول را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.