گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه پنجم : یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن با روش های تدریس نوین

گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه پنجم

گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن  برای دانش آموزان کلاس پنجم دبستان  در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 35  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه پنجم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف نمودن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف نمودن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن

ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن

گرد آوری داده‌ها جهت ارائه راه­حل‌ها 

سیف اللهی(1384) بر این باور است که گردآوری داده­ها و اطلاعات، مرحله­ای از گزارش تخصصی است که در آن، محقق جهت پیدا کردن یک یا چند راه­حل، با هدف تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب تلاش می­کند. بنابراین، پس از شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد بی‌علاقه‌گی دانش‌آموزان نسبت به درس ریاضی، در پی آن بودم تا با استفاده از روش‌های گوناگون، ضمن برطرف نمودن عوامل ایجاد کننده­ی مسأله، در جهت افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان یاد شده به درس ریاضی و فعالیّت‌های آن نیز گام مؤثری بردارم. بر این اساس، به منظور دست یابی به راه­کارهایی برای حل‌مسأله، مجدداً به جمع­آوری داده‌ها و اطلاعات، با استفاده از روش‌های علمی پرداختم که توضیح آن بدین شرح می‌باشد:

الف. مصاحبه  به منظور کسب اطلاعات مفید­تر،

چند سؤال را تنظیم کرده و در زنگ‌های مختلف که وقت آزاد داشتیم، از دانش‌آموزان می‌پرسیدم، سؤالات چنین بود: 1.      به نظر شما با چه روش‌هایی می‌توانیم کلاس ریاضی را با نشاط کنیم؟ 2.      چگونه می‌توانیم یادگیری درس ریاضی را ساده و آسان کنیم؟

ب. مشاهده

به لحاظ حضور در کلاس همکاران و ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان و محیط پیرامون آن‌ها، برخی از اطّلاعات خود را، از طریق مشاهده به دست آوردم. بدین طریق که در زنگ‌هايي، که وقت من آزاد بود، با همکارانم در پایه‌های مختلف هماهنگ می‌کردم و به کلاس آن‌ها می‌رفتم و روش تدریس ایشان و فعالیت دانش‌آموزان را مشاهده نموده و نکاتی که به نظرم، منجر به ایجاد علاقه‌مندی دانش‌آموزان نسبت به درس ریاضی می‌شد، را یادداشت می‌کردم، مانند: استفاده از روش ایفای نقش توسط دانش‌آموزان و ارزش­یابی تشخیصی جهت تعیین نقطه ی شروع تدریس.

ج. پرسش نامه­   

با توجه به این که، پرسش­نامه­ی باز­پاسخ به پاسخ­دهنده اجازه می‌دهد تا به ابراز دامنه­ی گسترده­تری از نظرات خود بپردازد. به منظور نظر­خواهی از اولیا، برای کسب راه­حل‌های مناسب جهت حل مسأله، پرسش­نامه­­ای که شامل سؤالات زیر بود، را تنظیم نموده سپس در اختیار تمامی اولیا­ی دانش‌آموزان قرار دادم تا نظرات خود را در آن مکتوب نمایند. سؤالات بدین گونه بود: 1.      به نظر شما با چه روش‌هایی می‌توانیم کلاس ریاضی با نشاط و شاداب داشته باشیم؟ 2.      جهت آگاهی از وضعیت درس ریاضی فرزندتان چه روش‌هایی را پیشنهاد می‌دهید؟ چند نمونه از پاسخ اولیا به پرسش­نامه نظرخواهی، چنین بود: نصب فعالیت‌های دانش‌آموزان روی دیوار، یادداشت نتایج فعالیت کلاسی دانش‌آموزان در دفتر فعالیت ریاضی آنان. علاوه بر این، یک پرسش­نامه بازپاسخ دیگر نیز، ویژه همکاران شاغل در آموزشگاه، طراحی نموده و در اختیار ایشان قرار دادم. سؤالات این پرسش­نامه، چنین بود: 1.      چگونه می‌توان وسایل کمک آموزشی را برای دانش‌آموزان جذاب نمود؟ 2.      به نظر شما چگونه می‌توان نگرش منفی دانش‌آموزان را نسبت به یادگیری درس ریاضی از بین برد؟ نمونه­ای از پاسخ همکاران به پرسش­نامه، چنین بود: ساخت وسایل کمک آموزشی توسط دانش‌آموزان، استفاده از فعالیت‌ها و تکالیف عملکردی، استفاده از روش بارش فکری در تدریس برخی از مفاهیم ریاضی.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *