گزارش تخصصی آموزگاران دبستان چند پایه : بهبود مشکلات اخلاقی و پرخاشگری در دانش آموزانم

گزارش تخصصی آموزگاران دبستان چند پایه

گزارش تخصصی آموزگاران دبستان چند پایه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزمدر دانش آموزان چند پایه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران دبستان چند پایه به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

دیباچه پیرامون قضیه بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

درک مشکل پیرامون قضیه  بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

بررسی بیشتر در رابطه با بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

ارائه مستندات پیرامون بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

پیش بینی نتایج در مورد بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

راهکارها پیرامون قضیه بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

راهكار ها

ذکر چند نکته برای اداره ی مناسب كلاس و مدرسه كه نقش مهمّی در نظم اجتماعی و بالا رفتن بازدهی آموزشی دارد به شرح زير می باشد :

1- قوانينی را  كه برای اداره ی كلاس ضروری  به نظر مي رسد باید با عباراتی مشخص در ابتدای سال تحصيلی برای دانش آموزان بيان  كرد  و بچه هايی كه از قوانين اطاعت  كنند و از مقرّرات كلاس سرپيچی نكنند را جهت تشويق در اردو های تدارك ديده  شركت  داد .

2- در اوّل سال تحصيلی  جهت  اجرای مناسب  قوانين  واحد آموزشی مدرسه تعهّدنامه ی ثبت نام دانش آموزان را در چندين نوبت مراسم صبحگاهی قرائت و تعهّد اخلاقی از كلّيّه ی دانش آموزان گرفته شود .

3- جهت اجرای نظم دركلاس ها و برای  همكاری با مدير آموزشگاه  برای هر كلاس يك مبصر – جانشين – مسئول غائبين و  يك نفر  به عنوان مسئول  انتظامات سالن  در  حين  خروج  از  كلاس  و  حياط  مدرسه  با  تأييد  دانش آموزان انتخاب می شوند .

4- انتخاب دو نفر از دانش آموزان  تحت  عنوان  انتظامات جلوی  درب  ورودی سالن كه در زنگ های تفريح مشغول انجام وظيفه می باشند .

5- انتخاب سه نفر از دانش آموزان  شورای دانش آموزی  مدرسه  تحت عنوان انتظامات درب ورودی حياط مدرسه در زنگ های تفريح جهت كنترل افراد متفرّقه و دانش آموزان .

6- تهيّه ی پارچه ی سفيد بازوبند برای انتظامات حياط مدرسه  و درب  ورودی حياط مدرسه و درب سالن ورودی در زنگ های تفريح .

۷- تذكّر و قرارداد با دانش آموزان مبنی بر اين كه درحياط مدرسه رعايت حال دانش آموزان بيمار و ضعيف را بكنند و حتی احتمال بدهند كه در حين دويدن امكان دارد به يك دانش آموزی برخورد كنند كه عمل جراحی كرده و بر اثر برخورد آن ها به زمين بخورد و منجر به خسارت شود ،  در صورت بروز چنين حوادثی دانش آموز بی توجه مسئول پرداخت هزينه می باشد .

۸- تذكّر به دانش آموزان در خصوص  باز بودن درب ورودی حياط مدرسه   مبنی بر  اين كه ورود دانش آموزان  به مدرسه  آزاد  امّا  خروج  از مدرسه ممنوع مي باشد  و بدون اجازه ی مسئولين مدرسه  و خودسرانه خارج شدن  از مدرسه  تخلّف محسوب مي شود .

۹- تهيّه ی دفتر انضباطی جهت يادداشت موارد تذكّر داده شده و موارد تشويقی دانش آموزان .

1۰- پيگيری جدّی در مورد  غائبين و در صورتی كه دانش آموز  بدون اطّلاع خانواده اش غيبت كند  قبل از زنگ مدرسه با خانواده اش تماس گرفته و علّت غيبت سؤال شود .

1۱- تذكّرات خصوصی به دانش آموزان شلوغ ( بيش فعّال ) و ايجاد انگيزه و علاقه در دانش آموزان .

1۲- داشتن قابليّت صبر و بردباری درصورت بروز مشكل و توانايی گوش دادن به حرف های دانش آموزان تارسيدن به نتيجه و برقراری آشتی و رضايت بين دانش آموزان در صورت چشم پوشی كردن آن ها از مسايل به وجود آمده .

1۳- تذكّر نكات اخلاقی و حتّی نكات مهمّ  كتابچه ی جوان ، قانون ،  .  .  .  و آگاهی دادن جهت مهارت های زندگی و اين كه با افراد مزاحم در خيابان و جامعه چطور برخورد كنند .

1۴- اجتناب از تنبيه بدنی در كلّ دوران مسئوليّت .

هدف از انضباط اين است كه فرد را قادر به سازش با قوانين و مقرّراتی كند كه فرهنگ يك گروه پذيرفته است به طوری كه رفتار خود را با توقّعات وخواسته های سالم اجتماعی كه در آن زندگی مي كند هم آهنگ نمايد .

اهمّيّت انضباط به شرح زير است :

الف – سلامت جامعه

ب – شادی و نشاط فرد

ج – سازش فردی و اجتماعی

د – احساس امنيّت

ه – اعتماد به نفس

و – جلب محبّت ديگران

ز – صرفه جويی در وقت

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران دبستان چند پایه را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

180,000 ریال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *