گزارش تخصصی آموزگاران ششم ابتدایی : آموزش روش های صحیح مطالعه به دانش آموزانم

گزارش تخصصی آموزگاران ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی آشنا نمودن دانش آموزان پایه ششم با روش های صحیح مطالعه مفید

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران ششم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزان پایه ششم با روش های صحیح مطالعه مفید

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزان پایه ششم با روش های صحیح مطالعه مفید

دیباچه پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزان پایه ششم با روش های صحیح مطالعه مفید

درک مشکل پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزان پایه ششم با روش های صحیح مطالعه مفید

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزان پایه ششم با روش های صحیح مطالعه مفید

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزان پایه ششم با روش های صحیح مطالعه مفید

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزان پایه ششم با روش های صحیح مطالعه مفید

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  آشنا نمودن دانش آموزان پایه ششم با روش های صحیح مطالعه مفید

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  آشنا نمودن دانش آموزان پایه ششم با روش های صحیح مطالعه مفید

بررسی بیشتر در رابطه با آشنا نمودن دانش آموزان پایه ششم با روش های صحیح مطالعه مفید

ارائه مستندات پیرامون آشنا نمودن دانش آموزان پایه ششم با روش های صحیح مطالعه مفید

پیش بینی نتایج در مورد آشنا نمودن دانش آموزان پایه ششم با روش های صحیح مطالعه مفید

راهکارها پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزان پایه ششم با روش های صحیح مطالعه مفید

رفرنس و منبع مورد استفاده آشنا نمودن دانش آموزان پایه ششم با روش های صحیح مطالعه مفید

ارائه راه حلهای پیشنهادی

بعد از جمع آوری اطلاعات و بررسی جوانب مسأله، راه حل هایی به ذهنم رسید که به تهیه فهرست آن اقدام نموده تا مناسبترین راه حل را برای اقدام انتخاب نمایم.

مهمترین این راه حل ها عبارت بودند از:

  1. تهیه بروشورهایی ساده با موضوعات روشهای مطالعه و یادگیری، مدیریت زمان، برنامه ریزی و روشهای آن- شناخت هدف، تمرکز حواس و نقش آن در یادگیری.
  2. جلسات راهنمایی گروهی و کارگاه آموزشی آشنایی با راهبردهای یادگیری- روشهای مفید مطالعه
  3. 3. تهیه برنامه مطالعه روزانه و هفتگی کتب و مجلات درسی و غیر درسی
  4. 4. ثبت نام و عضو کردن و مشترک نمودن دانش آموزان در کتب و مجلات درسی و غیر درسی
  5. 5. آوردن کتب و مجلات درسی و غیر درسی و چیدن در کتابخانه کلاسی
  6. 6. دعوت از کارشناسی برای جلسه با اولیاء و توجیه کردن خانواده ها و نقش کتب و مجلات درسی و غیر درسی در پیشرفت تحصیلی فرزندانشان.

انتخاب راه حل پیشنهادی

با توجه به بررسیهای انجام گرفته و وضعیت دانش آموزان و راهنمایی گرفتن از همکاران و آموزگار   از بین کلیه راه حلهای ممکن برای کاهش عدم یادگیری این دانش آموزان چند روش که به نظر می رسید نتایج بهتری به دنبال داشته باشند انتخاب گردید و زمینه را برای اجرای آن فراهم نمودیم

از جمله این راههای منتخب عبارت بودند از:

  1. 1. آوردن کتب و مجلات درسی و غیر درسی و چیدن در کتابخانه کلاسی
  2. ثبت نام و عضو کردن و مشترک نمودن دانش آموزان در کتب و مجلات درسی و غیر درسی
  3. جلسات راهنمایی گروهی و کارگاه آموزشی آشنایی با راهبردهای یادگیری- روشهای مفید مطالعه
  4. 4. تهیه برنامه مطالعه روزانه و هفتگی کتب و مجلات درسی و غیر درسی

اقدام راه حل پیشنهادی

به نظر می رسد کتب و مجلات درسی و غیر درسی در اکثر مدارس جایی برای خود در بین دانش آموزان باز کرده باشد. در نگارش ، چاپ و انتشار کتب و مجلات درسی و غیر درسی یقیناً باید علاقه و نیاز های مخاطبان مد نظر قرار گرفته شده باشد. در این میان عوامل متعددی سبب علاقه مندی دانش آموزان نسبت به این رسانه آموزشی می شود که به برخی از آنها به شرح زیر اشاره می شود :

1- خانواده : خانواده به عنوان نخستین پایگاه آموزش وپرورش و از اساسی ترین عوامل تشکیل دهنده شخصیت کودک است. اگر به خانواده به عنوان یک عامل اساسی در ایجاد علاقه نسبت به مطالعه توجه کنیم ، ابتدا باید در یک تقسیم بندی کلی خانواده ها را به سه دسته تقسیم کنیم :

– خانواده هایی که به مطالعه عادت داشته و به رشد فکری فرزندان خود علاقه مندند.

– خانواده هایی که تحصیل کرده هستند اما به کتابخوانی و مطالعه علاقه ای ندارند.

– خانواده هایی که سواد چندانی نداشته یا بی سوادند و معمولاً سرگرم گذران زندگی روزمره خود هستند.

خانواده هایی که به علت فقر فرهنگی یا بی سوادی به مطالعه بی علاقه اند نمی توانند در علاقه مند کردن و ایجاد انگیزه نسبت به خواندن در فرزندانشان نقشی چندانی داشته باشند. از طرف دیگر اگر والدین به مطالعه علاقه مند باشند فرزندان هم با کتاب و مطالعه بهتر و بیشتر آشنا شده و به آن عادت می کنند. دسته ای از پدر ومادران ، بی آن که خود متوجه باشند پیوسته در برابر کودک خود مطالعه می کنند کودک نیز ناخودآگاه به سوی مطالعه و کتابخوانی هدایت می شود. در اینجا حس تقلید خودنمایی می کند حسی که در کودکان بسیار نیرومند است. خانواده هایی که هنوز نسبت به مطالعه غیردرسی دانش آموزان به دید منفی نگاه می کنند معتقدند که مطالعه مجلات و کتب غیردرسی ، دانش آموزان را از مطالعه مواد درسی باز داشته و مانع آموزش دروس مدرسه ای می شود. گاهی در مدارس شاهد مراجعه اولیایی هستیم که از دست فرزندشان به جهت مطالعه کتب و مجلات غیردرسی نزد مربیان مدرسه گلایه می کنند و خواستار نصیحت دانش آموزشان در خصوص مطا لعه کتب درسی هستند !

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران ششم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *