گزارش تخصصی آموزگاران پایه پنجم دبستان : افزایش بازخورد ساعت ریاضی با روش های تدریس نوین

گزارش تخصصی آموزگاران پایه پنجم دبستان

گزارش تخصصی آموزگاران پایه پنجم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی افزایش باز خورد ساعت ریاضی را برای داش آموزان به کمک روش های جذاب آموزش و راهکار های نوین    در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران پایه پنجم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش باز خورد ساعت ریاضی را برای داش آموزان به کمک روش های جذاب

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش باز خورد ساعت ریاضی را برای داش آموزان به کمک روش های جذاب

دیباچه پیرامون قضیه افزایش باز خورد ساعت ریاضی را برای داش آموزان به کمک روش های جذاب

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش باز خورد ساعت ریاضی را برای داش آموزان به کمک روش های جذاب

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش باز خورد ساعت ریاضی را برای داش آموزان به کمک روش های جذاب

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش باز خورد ساعت ریاضی را برای داش آموزان به کمک روش های جذاب

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش باز خورد ساعت ریاضی را برای داش آموزان به کمک روش های جذاب

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش باز خورد ساعت ریاضی را برای داش آموزان به کمک روش های جذاب

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش باز خورد ساعت ریاضی را برای داش آموزان به کمک روش های جذاب

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش باز خورد ساعت ریاضی را برای داش آموزان به کمک روش های جذاب

ارائه مستندات پیرامون افزایش باز خورد ساعت ریاضی را برای داش آموزان به کمک روش های جذاب

پیش بینی نتایج در مورد افزایش باز خورد ساعت ریاضی را برای داش آموزان به کمک روش های جذاب

راهکارها پیرامون قضیه افزایش باز خورد ساعت ریاضی را برای داش آموزان به کمک روش های جذاب

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش باز خورد ساعت ریاضی را برای داش آموزان به کمک روش های جذاب

گردآوری داده‌ها

عوامل موثر در ايجاد اضطراب رياضي‎ ‎

1ـ فشارهاي والدين:بديهي است نقش والدين در اضطراب دانش آموزان از درس و مدرسه بسيار موثر و غيرقابل انكار‎ ‎است.گروهي از پدر و مادرهايي كه خود در درس رياضي ضعيف و كند بوده‌اند اين احساس و‎ ‎نگرش خود را به فرزندشان نيز منتقل مي‌كنند يا گروهي ديگر نيز با فشارها و توقعات‎ ‎خارج از توان فرزندشان آنان را دچار ترس و اضطراب مي‌كنند‎.

2ـ ‎شيوه‎ ‎آموزش معلمان:

گروهي از معلمان بدون در نظر گرفتن‎ ‎موقعيت ذهني- رواني دانش آموزان و ميزان استعداد‌ها و توانايي‌هاي آنان، مسائلي‎ ‎براي حل كردن طرح مي‌كنند كه از عهده بيشتر شاگردان كلاس خارج است. در اين گونه‎ ‎موارد، دانش آموزان احساس بي‌كفايتي و ناتواني مي‌كنند و نسبت به استعداد و عملكرد‎ ‎خود بدبين و وازده مي‌شوند‎.

3ـ ‎محتواي كتاب‌هاي رياضي:در مواردي‎ ‎نيز محتواي كتاب و ترتيب درس‌هاي رياضي به گونه‌اي است كه يادگيري مفاهيم رياضي،‎ ‎سخت جلوه مي‌كند و موجب گيجي و سردرگمي دانش آموزان مي‌شود.

در چنين مواردي اگر‎ ‎معلم هم كمي درايت و تلاش از خود به خرج ندهد و آموزش را راحت‌تر نكند، موجب‏‎ ‎بيزاري دانش آموزان از درس رياضي مي‌شود، زيرا آنان احساس مي‌كنند كه چيزي نمي‌‎فهمند‎.

4ـ ‎تجارب منفي:نمره‌هاي پايين از درس رياضي، پيش زمينه‌هاي‎ ‎ذهني، معلمان جدي و سختگير، روش‌هاي تدريس اشتباه، توجه نكردن به مراحل رشد ذهني‎ ‎دانش آموزان و آزمون‌هاي پيچيده پي درپي، همگي مي‌توانند موجب بدبيني دانش آموزان نسبت‎ ‎به درس رياضي شوند‎.

‎ب – شيوه‌هاي اشتباه آموزش رياضي‎ ‎

1ـ تاكيد بيش از اندازه بر به يادسپاري:رياضي درسي است كه بيش‎ ‎از آن كه به حفظ كردن نياز داشته باشد، به فهميدن و درك كردن نياز دارد. درك قوانين‎ ‎و مفاهيم رياضي موضوعي است كه براي تدريس اين درس بايد در وهله نخست مدنظر باشد‎.

2ـ ‎تاكيد بر سرعت در پاسخ گويي:مساله حل كردن و پاسخ دادن به‎ ‎سوالات درس رياضي نياز به درك مساله و پرسش معلم دارد. پس با فشار آوردن بر دانش‎ ‎آموزان كه سريع پاسخ دهيد، نمي‌توان مشكلي را حل كرد.در اين گونه موارد، دانش‎ ‎آموزي كه قدري كندتر از ديگران عمل مي‌كند، احساس بي‌كفايتي و ضعف مي‌كند و از‎ ‎يادگيري و درك مساله عاجز مي‌ماند.

در مواردي پيش مي‌آيد كه معلمي از اين كه‎ ‎درسي را چند بار تكرار كند و دانش آموزان متوجه نشوند، دچار ناكامي و سرخوردگي مي‎شود. اما اگر همين معلم روش خود را تغيير دهد و آهسته‌تر مفاهيم رياضي را براي‎ ‎دانش آموزان جا بيندازد، به طور حتم نتيجه بهتري خواهد گرفت‎.

3- ‎يكنواختي و ابتكار نداشتن معلمان در شيوه تدريس:اغلب دانش آموزان دوست دارند مساله‎ ‎ها و پرسش‌هاي متنوع و لذت بخش را پاسخ دهند. براي مثال، معلم مي‌تواند براي به‎ ‎فكر واداشتن دانش آموزان، آنها را در شرايط عيني روزمره زندگي قرار دهد و انتظار‎ ‎داشته باشد كه آن مساله را حل كنند. فروشگاهي خيالي با مجموعه‌اي از جنس‌ها با قيمت‎هاي مختلف و تجسم صحنه خريد و فروش كالا براي دانش آموزان ابتدايي بسيار ملموس، عيني و‎ ‎قابل درك‌تر است تا مثالي دور از ذهن، كه دانش آموز هيچ تصوري درباره آن در ذهن ندارد‎. ‎

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران پایه پنجم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *