گزارش تخصصی آموزگاران پایه پنجم
گزارش تخصصی آموزگاران پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان پرورش چگونگی تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران پایه پنجم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان
سرآغاز سخن پیرامون قضیه تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان
دیباچه پیرامون قضیه تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان
درک مشکل پیرامون قضیه تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان
بررسی بیشتر در رابطه با تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان
ارائه مستندات پیرامون تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان
پیش بینی نتایج در مورد تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان
راهکارها پیرامون قضیه تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان
رفرنس و منبع مورد استفاده تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان
گردآوری اطلاعات و شواهد(1)
برای حل این مشکل ابتدا به جمع آوری تجربیات اولیا دانش آموزان در ارتباط با درس انشا پرداختم و در جلسه ا ی که در آبان ماه برگزارشد مسئله را مطرح نمودم و از تجربیات همکاران محترم استفاده نمودم.و در این رابطه به مطالعه ی کتابهای مختلف از جمله: آیین نگارش، ره یافت های آموزشی و تربیتی در درس انشا خودآموز روش تدریس مهارت نوشتن در دوره ی ابتدایی، خودآموز روش تدریس زبان فارسی، شیوه های خلاق آموزش انشا، آموزش خاطره نویسی پرداختم. در يك تقسيم بندي كاري در مرحله اول , نحوه تدريس زنگ انشاي چند نفر از همكاران را جويا شدم كه آيا نگارش ها بايد در منزل يا در كلاس بايد صورت بگيرد , نظر اولياي دانش آموزان كه در مدرسه حاضر مي شدند پرس و جو كرده و يادداشت مي كرديم كه نظرات متفاوتي ايراد مي شد در يك نمونه آماري كه بدست آورديم معلوم شد كه اكثر انشاها در منزل نوشته مي شود كه اين روش با توجه به تحقيقات و نظر اكثر علماي تعليم و تربيت كاملاً منسوخ است و اكثر اوليا از اين امر ناراضي بودند و دانش آموزان نيز در كلاس تمايل به شنيدن نوشته هاي هم كلاسي خود نشان نمي دادند.
براي اكثر آموزگاران نيز ساعت انشا كسل كننده و خسته كننده مي باشد , در يك نظر سنجي از بچه ها , آنها نيز بيان كردند كه نمي دانند چگونه انشا بنويسند , موضوعات براي آن ها قابل فهم نيست , مورد علاقه آنها نيست.
در نوشته هايي كه در خصوص نگارش و مخصوصاً نگارش خلاق , مقطع ابتدایی لازم بود جمع آوري كرديم كه در پايان به طور مختصر گوشه هايي از مطالب يادداشت مي گردد . در ساعت انشا مي توان با ايفاي نقش , قصه گويي و نمايش خلاق به عالي ترين اهداف زبان آموزي دست يافت كه نوشتن نيز يكي از اين اهداف است ايجاد برقراري ارتباط انساني و عاطفي , نظم بخشي به افكار گفتار پرورش قوه تفكر استدلال , استنتاج و به طور كلي رشد و شكوفايي خلاقيت و استعدادهاي زباني در دانش آموزان مي انجامد.
برای حل این مشکل ابتدا به جمع آوری تجربیات اولیا دانش آموزان در ارتباط با درس انشا پرداختم و در جلسه ی ارتقا کیفیت آموزگاران در آبان ماه مسئله را مطرح نمودم
پیشینه ی تحقیق در مورد درس انشا:
نتایج تحقیق سیر تاریخی درس انشا در کتاب های درسی مدارس ایران از سال 1300 تا 1373 کاری از سید حسین محمدی حسینی نژاد به شرح ذیل است.
1- به دلیل این که در کار تالیف کتاب های درسی به ویژه انشا هیات های علمی، تخصصی نظارت نداشته اند، توجه جدی و پیگیر به این درس نشده است.
2- کتابهای راهنمای انشا عملا فاقد یک برنامه عملی و هدف دار برای درس انشا می باشد.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران پایه پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.