گزارش تخصصی آموزگاران پنجم دبستان : آشنا کردن دانش آموزانم با حجاب , امر به معروف و نهی از منکر

گزارش تخصصی آموزگاران پنجم دبستان

گزارش تخصصی آموزگاران پنجم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی آشنا نمودن دانش آموزانم با حجاب اسلامی – امر به معروف ونهی از منکر  در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران پنجم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزانم با حجاب اسلامی – امر به معروف ونهی از منکر

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزانم با حجاب اسلامی – امر به معروف ونهی از منکر

دیباچه پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزانم با حجاب اسلامی – امر به معروف ونهی از منکر

درک مشکل پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزانم با حجاب اسلامی – امر به معروف ونهی از منکر

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزانم با حجاب اسلامی – امر به معروف ونهی از منکر

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزانم با حجاب اسلامی – امر به معروف ونهی از منکر

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزانم با حجاب اسلامی – امر به معروف ونهی از منکر

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  آشنا نمودن دانش آموزانم با حجاب اسلامی – امر به معروف ونهی از منکر

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  آشنا نمودن دانش آموزانم با حجاب اسلامی – امر به معروف ونهی از منکر

بررسی بیشتر در رابطه با آشنا نمودن دانش آموزانم با حجاب اسلامی – امر به معروف ونهی از منکر

ارائه مستندات پیرامون آشنا نمودن دانش آموزانم با حجاب اسلامی – امر به معروف ونهی از منکر

پیش بینی نتایج در مورد آشنا نمودن دانش آموزانم با حجاب اسلامی – امر به معروف ونهی از منکر

راهکارها پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزانم با حجاب اسلامی – امر به معروف ونهی از منکر

رفرنس و منبع مورد استفاده آشنا نمودن دانش آموزانم با حجاب اسلامی – امر به معروف ونهی از منکر

تعاریف عملیاتی

1- حجاب

الف- معنای لغوی حجاب :

پوشش، ستر، حفاظت، پاسداری ، مراقبت ، مصون بودن

ب – تعریف حجاب:

در پژوهش حاضر منظور از حجاب پوششی می‌باشد که در اکثر کتب فقهی بصورت ذیل آمده است.

“حجاب عبارت است از وسیله پوشش و ایجاد مانعی کامل و صحیح از مشخص بودن جاهایی از بدن مرد و زن که شرع مقدس آنرا بطور مشخص و حرام دانسته و یا بعضاً از نظر عرف عقیدتی و اخلاقی پیدا بودن آن صحیح نمی‌باشد.

ج – حد و حدود حجاب

در این پژوهش منظور از حد و حدود حجاب حدودی است که در رساله امام خمینی بدین مضمون آمده است.

واجب است تمام بدن زن به جزء قرص صورت و دستها تا مچ از نامحرم پوشیده شود و لباس مذکور اگر مقدار واجب را بپوشاند مانع ندارد ولی پوشیدن چادر بهتر است و از لباسهایی که توجه نامحرم را جلب کند باید اجتناب شود.

د- ملاکهای تشخیصی بدحجابی

در این تحقیق دانش آموز بدحجاب فردی است که در رفتارش پس از سه مرتبه تذکر 50% از ملاکهای زیر مشاهده گردد و همچنین وی بدون دلیل به بحث و مجادله و دلیل تراشی بپردازد.

اهمیت و ضرورت پژوهش

اگر پاکدامنی را گوهری بدانیم، با هزار چشم باید مراقبش باشیم. اگر رشته‌ی مروارید را در کمد و صندوق نگذارند و درِ آن را محکم نبندند،‌گم می‌شود. اگر در مقابل پنجره‌ی خانه، توری نزنند از نیش پشه ها و مزاحمت مگس ها در امان نخواهند بود.

«حجاب» وسیله ای برای پیشگیری از نیش ها و آسیب هاست.

وقتی شما راه ورود پشه را می بندید، خود را «مصون» ساخته اید نه «محدود» و نه «زندانی»!

حجاب نه زندان بلکه قلعه است. آنان که حجاب را بر می گزینند،‌می‌خواهند «گوهر‌عفاف» خود را از تاراج، مصون نگه دارند. این کار را با اختیار و انگیزه انجام می‌دهند و برگزینش خود هم می‌بالند؛ چون راهی می‌پویند که به ایمنی خودشان و حفظ سرمایه‌شان منتهی شود.

بانوان با حجاب ، قلعه نشینانی برخوردار از سرمایه و گوهر عفاف اند که برای «صیانت» خود از دستبرد مهاجمان، به «دژ حجاب» پناهنده شده اند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران پنجم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *