گزارش تخصصی آموزگاران چهارم ابتدایی
گزارش تخصصی آموزگاران چهارم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود بخشیدن به مشکل ناخن جویدن واسترس در دانش اموز کلاس چهارم ابتدایی در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 23 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران چهارم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بهبود بخشیدن به مشکل ناخن جویدن واسترس در دانش اموز
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بهبود بخشیدن به مشکل ناخن جویدن واسترس در دانش اموز
دیباچه پیرامون قضیه بهبود بخشیدن به مشکل ناخن جویدن واسترس در دانش اموز
درک مشکل پیرامون قضیه بهبود بخشیدن به مشکل ناخن جویدن واسترس در دانش اموز
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بهبود بخشیدن به مشکل ناخن جویدن واسترس در دانش اموز
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بهبود بخشیدن به مشکل ناخن جویدن واسترس در دانش اموز
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود بخشیدن به مشکل ناخن جویدن واسترس در دانش اموز
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بهبود بخشیدن به مشکل ناخن جویدن واسترس در دانش اموز
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بهبود بخشیدن به مشکل ناخن جویدن واسترس در دانش اموز
بررسی بیشتر در رابطه با بهبود بخشیدن به مشکل ناخن جویدن واسترس در دانش اموز
ارائه مستندات پیرامون بهبود بخشیدن به مشکل ناخن جویدن واسترس در دانش اموز
پیش بینی نتایج در مورد بهبود بخشیدن به مشکل ناخن جویدن واسترس در دانش اموز
راهکارها پیرامون قضیه بهبود بخشیدن به مشکل ناخن جویدن واسترس در دانش اموز
رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود بخشیدن به مشکل ناخن جویدن واسترس در دانش اموز
از زمان شروع اقدام پژوهي چند ماهي مي گذرد.اولين چيزي كه شنيدن آن خيلي خوشحالم كرد دانش آموزان اظهار داشتند خانم اجازه، فائقه ديگر ناخن هايش را نميخورد، دانشآموزي كه ماههاي قبل دائماً در حال ناخن جويدن بود. الان رفتارش تغيير پيدا كرده است والدين او هم اين را تائيد ميكنند.
اضطراب فائقه روز به روز کاهش یافت و دیگر به ناخن خوردن روی نمی آورد . به درس و مدرسه علاقه دو چندانی پیدا کرده بود . و همواره در آرامش به سر می برد.
ناخن جویدن، یک اختلال عادتی است که اغلب در کودکان و گاهی در بزرگسالان بروز می کند.افراد مبتلا به اختلال هنگام جویدن ناخن متوجه عمل خود نیستند.بعضی از افراد مبتلا، به جویدن ناخن و بعضی دیگر به جویدن اطراف ناخن می پردازند و عده ای نیز هر دو عمل را انجام می دهند.
▪ زمان شروع
این اختلال احتمالا از ۴ یا ۵ سالگی شروع و در ۱۰ تا ۱۵ سالگی به شدت خود می رسد و اکثر مبتلایان به این اختلال را کودکان ۹ تا ۱۱ ساله تشکیل می دهند.
▪ میزان شیوع
میزان شیوع این اختلال در بین دخترها بیشتر از دخترها است.درمیان بیماران عقب مانده ذهنی که از ضریب هوشی پایین برخوردارند بسیار کم دیده می شود اما موارد شدید آن در بعضی از عقب مانده های ذهنی که دارای ضریب هوشی ۶۸ به بالا هستند زیاد دیده شده است.به طوری که بعضی از آنها آن قدر ناخن های خود را می جوند که به گوشت رسیده و از آن خون جاری می شود. البته اکثر روانپزشکان معتقدند رابطه مستقیمی بین فشارهای روحی و ناخن جویدن وجود دارد به عبارت دیگر با افزایش فشارهای روحی این اختلال نیز تشدید می شود.
▪ عوارض
جویدن ناخن علاوه بر صدمه زدن به صفحه ناخن و تغییر شکل آنها،، قدرت انجام دادن بسیاری از کارهای ظریف را از انسان سلب می کند.
همچنین بزاق دهان نقش مخربی بر ناخن و بافتهای اطراف آن داشته و رطوبت ناشی از آن مکان مناسبی را برای رشد باکتریها و قارچها فراهم می آورد.
▪ علل ناخن جویدن
۱) عصبانیت بیش از حد که ناشی از فشار روحی و اضطراب باشد.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران چهارم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.