گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی
گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد و باز گرداندن سلامت روان به او بازدر دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بر طرف نمودن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بر طرف نمودن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد
دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد
درک مشکل پیرامون قضیه بر طرف نمودن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بر طرف نمودن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بر طرف نمودن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بر طرف نمودن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بر طرف نمودن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد
بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد
ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد
پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد
راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد
رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن استرس و اضطراب دانش آموز تک والد
ارایه پیشنهادات:
بر اساس پژوهش و تحقیقات حاصله و تجربیات کسب شده توجه به موارد زیر می تواند برای پژوهش های بعدی موثر واقع شود:
الف- هنر جویان و اولیای محترم آنان باید بپذیرند که مطالعه و درس خواندن موثر و کارآمد برای گذراندن موفقیت آمیز امتحانات، از همان روز اول بازگشایی مدارس آغاز می شود. لذا اگر هنر آموزی دارند که نکات مهم درس را روی تابلو می نویسد، همان طور که به درس و صحبت های او با دقّت گوش می دهند، از نوشته های او نیز یادداشت برداری کنند، اگر احساس می کنند که موضوع درس را کاملاً متوجّه نشده اند، از هنر آموز مربوطه خود بخواهند که آن مطالب را دوباره برایشان توضیح دهد چون بسیاری از معلّمین و مربیّان و هنر آموزان، زمانی که متوجّه می شوند هنر جویان با علاقه و تمایل بیشتری به درس توجّه می کنند، از تکرار و توضیح مطالب درس لذّت می برند، زیرا هدف آنها آموزش و یادگیری هنر جویان است.
ب- در هر صورت این اضطراب ها را می توان با آموزش صحیح و درست به هنر جویان و اولیای محترم آنان و چگونگی انجام مطالعه صحیح و اصولی فرزندانشان همراه با فهمیدن مطالب درسی طی چند جلسه به آنان آموزش داد (همان اولیای دانش آموز) .
لذا در این راستا لازم است هنر جویان مطالب درسی خود را:
1- خلاصه برداری از مطالب مهم کلیدی درس به عمل آورند.
2- مرور مطالب درسی همزمان با طرح سوالات مهم و پاسخ دادن به سوالات مطروحه.
3- بازخوانی و مرور کتاب و جزوه درسی.
انواع استرس تحصیلی :
- استرس تسهیل کننده یا تسریع کننده : میزان متوسط استرس و فشار موجب تسهیل کارکرد فرد می شود (براهنی )
- استرس ناتوان کننده: اگر استرس از حد معینی فراتر رود باعث پریشانی، عدم تمرکز، احساس درماندگی، اختلال ذهنی، شناختی و رفتاری/جسمی می گردد. عملکرد ضعیف افراد مضطرب تنها به نقایص شناختی مربوط نمی شود. در این افراد استرس می تواند مربوط به شایستگی و صلاحیت انجام امتحان، نقص در روش های مطالعه و کمبود مهارت های امتحان باشد.در استرس امتحان متغیرهای زیادی مؤثر می باشد که در این میان استرس عمومی و کلی مهم تر می باشد.
نقش جنسیت در استرس امتحان :
به دلیل مسایل فرهنگی و نقش های جنسیتی دختران مضطرب تر از پسران هستند ، زیرا استرس توسط دختران و زنان پذیرفته شده است . (کریگ و دابسون 1995).
ساراسون (14043) اعتقاد دارد،استرس حالتی است که در تعامل والدین با هنر جو گسترش یافته و ثبات می یابد. او ادعا می کند والدین هنر جوان دارای استرس امتحان ، علاوه بر این که نیاز به محبت و امنیت آنها را نادیده می گیرند، درکمک کردن به آنها نیزکارا نیستند. این اولیا فرزندان خود را بون توجه به علایق و استعدادهای آنهابرای کسب موفقیت مورد نظر خود تحت فشار قرار می دهند. در برخی موارد والدین آرزوهای تحقق نیافته ی خود را به فرزندانشان القا می کنند.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.