گزارش تخصصی آموزگار دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم
گزارش تخصصی آموزگار دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه
پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی آموزگار دبستان پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی آموزگار دبستان سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار دبستان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم
دیباچه پیرامون قضیه تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم
درک مشکل پیرامون قضیه تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم
بررسی بیشتر در رابطه با تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم
ارائه مستندات پیرامون تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم
پیش بینی نتایج در مورد تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم
راهکارها پیرامون قضیه تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم
رفرنس و منبع مورد استفاده تقویت مهارت خواندن در دانش آموزم
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها :
ضعف در مهارت های خواندن مشکل اکثر کودکانی است که نمی توانند در برنامه های مدرسه پیشرفت هایی داشته باشند و از لحاظ تاریخی آموزش خواندن اولین مسولیت مدارس است (فریار و رخشان ، 1369). بنابراین تمرکز روی این مساله و بررسی راهکارهای مناسب برای حل مشکل ضرورت دارد .
در جمع بندی اولیه یافته هایی که از طریق پرسشنامه های مربوط به همکاران ، والدین و مصاحبه با مدیر مدرسه ، معلم راهنما و دست اندرکاران به دست آمد علل ضعف دانش آموزان در مهارت خواندن چنین عنوان شد .
1- اشتغال بیش از حد والدین و عدم رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان
2- سطح سواد پایین والدین
3- عدم رشد و پختگی کافی دانش آموزان به دلیل اینکه دوره آمادگی را سپری نکرده اند .
4- عدم بهره گیری دانش آموزان از وسایل آموزشی و رسانه های آموزشی
5- عدم بهره گیری از روش های نوین در تدریس
6- انگیزه های پایین دانش آموزان و پایین بودن سطح محرک های انگیزشی
7- کم دقتی دانش آموزان
نتایج یافته های حاصل از تحقیقات محققین و نظریات صاحب نظران بسیاری از موارد فوق را تایید می نمایند . ” مکین تاش ” (1964) معتقد است زبان آموزی از چهار مرحله اساسی تشکیل می شود . 1- گوش دادن 2- سخن گفتن 3- خواندن 4– نوشتن . دانش آموز قبل از رسیدن به مرحله سوم که خواندن است باید در دو مرحله قبلی به پختگی رسیده باشد . گوش دادن و سخن گفتن دو مهارت اساسی است و می توان آن را از طریق ممارست و آموزش بهبود بخشید. گذراندن دوره های آمادگی ، استفاده از وسایل آموزشی و بازیهای هدف دار و همچنین نحوه تعامل در خانواده به لحاظ تاکید فراوان بر مهارت های گوش دادن فعال و سخن گفتن و آموزش این مهارت ها به دانش آموز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. به نظر” هاریس”(14040) کودکان برای پختگی در خواندن باید چهار مرحله اساسی را بگذرانند. 1- توسعه آمادگی خواندن 2- نخستین مرحله فراگیری 3- توسعه سریع مهارت های خواندن 4- مرحله خواندن گسترده 5- پالایش مرحله خواندن . مرحله اول از هنگام تولد تا دبستان را شامل می شود و نقش پیش دبستانی و مهد کودک در پرورش آن بسیار مهم است . کودکستان ها و مراکز پیش دبستانی وظیفه دارند از طریق تمرینات و برنامه های مناسب در جهت تقویت مهارت های گوش دادن ، سخن گفتن ، تحریک حواس پنج گانه ، پرورش دقت و تمرکز و رشد حافظه دیداری تلاش نمایند. در تایید مرحله اول خواندن (توسعه آمادگی خواندن) ” رضایی ” (1382) در پژوهش خود نقش حافظه دیداری را در تقویت مهارت هار خواندن بسیار مهم ارزیابی کرده است.
تحقیقات زیادی نیز وجود دارد که نقش وسایل و بازیهای آموزشی را در کمک به حل مشکلات یادگیری تایید می نمایند . ” مهتاج ” (1360) در تحقیقی استفاده از وسایل آموزشی را برای کمک به کودکانی که در آستانه خواندن قرار دارند بهترین کمک به آنها می داند. ” احدیان” ( 1373) عنوان نموده است هنگام استفاده از بازیهای آموزشی از تمام حواس پنج گانه استفاده می شود در حالی که درتدریس بدون استفاده از وسایل آموزشی بیشتر بر حس شنوایی تاکید می شود که فقط 13در صد یادگیری از طریق این حس شکل می گیرد .
همچنین از جمله عوامل موثر بر یادگیری مساله انگیزش است . تا زمانی که انگیزش کافی در دانش آموز نباشد تمایلی به تحرک و یادگیری مشاهده نمی شود . انگیزه پیشرفت می تواند یادگیری را تسهیل نماید و افرادی که انگیزه پیشرفت زیادی دارند با کوشش و جدیت بیشتری به تلاش می پردازند ( مک کللند و همکاران،1961). به باور ” هب ” (1995) یک محرک زمانی بیشترین اثر را دارد که برانگیختگی تولید کند و اگر انگیزش در حد مورد نیاز برای فرد ایجاد شود فرد را به تلاش وادار می نماید . ” پارسا” (1374) انگیزش را مهم ترین شرط یادگیری می داند وتاکید به فوریت درپاسخ به بازخوردهای دانش آموزان دارد . وی معتقد است اگر دانش آموزی اول هفته جوابی بدهد و تا پایان هفته پاداش نبیند انگیزش او کاسته می شود . ” پریمانی” (1380) نیز در پژوهش خود به این نتیجه رسید که بین میزان انگیزش و مهارت خواندن رابطه مستقیمی وجود دارد .
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.