گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی
گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی حل مشکل دروغگویی و بد دهنی در دانش آموزم در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 35 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه حل مشکل دروغگویی و بد دهنی در دانش آموزم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه حل مشکل دروغگویی و بد دهنی در دانش آموزم
دیباچه پیرامون قضیه حل مشکل دروغگویی و بد دهنی در دانش آموزم
درک مشکل پیرامون قضیه حل مشکل دروغگویی و بد دهنی در دانش آموزم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه حل مشکل دروغگویی و بد دهنی در دانش آموزم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه حل مشکل دروغگویی و بد دهنی در دانش آموزم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه حل مشکل دروغگویی و بد دهنی در دانش آموزم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با حل مشکل دروغگویی و بد دهنی در دانش آموزم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات حل مشکل دروغگویی و بد دهنی در دانش آموزم
بررسی بیشتر در رابطه با حل مشکل دروغگویی و بد دهنی در دانش آموزم
ارائه مستندات پیرامون حل مشکل دروغگویی و بد دهنی در دانش آموزم
پیش بینی نتایج در مورد حل مشکل دروغگویی و بد دهنی در دانش آموزم
راهکارها پیرامون قضیه حل مشکل دروغگویی و بد دهنی در دانش آموزم
رفرنس و منبع مورد استفاده حل مشکل دروغگویی و بد دهنی در دانش آموزم
اجرای راهکار های پیشنهادی و نظارت بر آنها:
راهکارهای پیشنهادی را می توان از درون داده ها چنین بدست آورد و نتیجه گرفت:
1- گرفتن کمک از خود دانش آموزان در حل معضل خودشان با ایجاد ارتباط و دوستی
2- مشورت و جلسه با اولیای مدرسه و همکاران و گرفتن ایده های ایشان برای حل معضل
3- مشورت با اولیای دانش آموزان برای حل معضل
4- ایجاد انگیزه با ترتیب دادن برنامه های متنوع، اردو و برنامه های شاد
5- تقویت اعتماد به نفس و تشویق و ترغیب ایشان به بهود اوضاع
6- توجه به محاسن و ندیدن و اغماض عیوب ایشان تا حدی که به مسئله تربیتشان لطمه نزند و به آنها کمک کند.
7- تغییر روش تربیتی و آموزشی از سنتی به نوین
گرفتن کمک از خود دانش آموزان در حل معضل خودشان با ایجاد ارتباط و دوستی. در این مورد چنانچه به خاطر دارم، در اوایل امر به دلیل کم تجربگی خودم و عدم شناختم از دانش آموزان سعی کردم خودم هم کمی خشک برخورد کنم و فکر می کردم اگر با بچه ها راحت تر باشم ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیریم و این را یکی از عواملی دیدم که در خراب شدن اوضاع این کلاسها و ایجاد فاصله بین من و دانش آموزانم و سخت شدن کار مؤثر بود. به طور مثال زمانی که حتی دانش آموزان ابراز علاقه به اینجانب می نمودند حال یا به زبان می آوردند یا به هر نحو دیگری، من نیمه ی خالی لیوان را می دیدم و فکر می کردم همه ی این رفتارهای آنها چاپلوسی است و همین امور باعث ایجاد شکاف و مشکل شد. تا اینکه در طی این مدتی که روی این گزارش تخصصی انجام می دادم به این نتیجه رسیدم
2- مشورت و جلسه با اولیای مدرسه در راستای حل معضل بچه ها به دلایل ذیل به وقوع نپیوست:
اول اینکه مسئله را با اولیای مدرسه مطرح کردم و از آنها راهکار خواستم و گفتم کاش همه همکارانی که با بچه های این کلاس سر و کار دارند را در یک جلسه گرد هم می آوردیم و با مطرح کردن مسئله از نظرات ایشان نیز بهره می بردیم. ایشان گفتند در یک جلسه شورای آموزگاران مسئله را عنوان می کنیم که جلسه شورا یکی دو بار پس از این صحبت تشکیل شد که همیشه متأسفانه مسائلی که از دید مدرسه مهم تر بود مانع از طرح مسئله کلاس شد و این مسئله هیچ گاه در شورا مطرح نشد. این بود که تصمیم گرفتم با ایجاد پرسشنامه از نظرات همکاران استفاده کنم که متأسفانه نسبت به جلسه شورا نتوانست به عنوان راهکاری مؤثر واقع شود. در مورد نظرات اولیای دانش آموزان و جلسه با ایشان هم همین موانع وجود داشت.
3- در زمینه ایجاد انگیزه با ترتیب دادن اردو و برنامه های شاد اینگونه عمل کردم:
زمانی که تصمیم به رفتن به اردو با بچه ها گرفتم، متأسفانه متوجه شدم بخشنامه آمده که همه ی اردوها لغو شده است. و تنها کاری که توانستم در این مورد انجام دهم این بود که چند بار که کلاسم با برنامه ی جشن های پرورشی مدرسه برخورد می کرد و اختیار را به همکاران می دادند که اگر می خواستند می توانستند کلاس را تشکیل دهند، برای آنکه بچه ها بتوانند در آن ساعات از نظر روحی آرام شوند و بتوانند خود را با شادی و شرکت در جشن تخلیه روانی کنند، اجازه رفتن به جشن را به آنها می دادم. در ضمن خودم هم سعی می کردم همراه با آنها و در نزدیکترین مکان به آنها حضورمی یا فتم. و متأسفانه با توجه به شرایط تنها کاری که از دستم برآمد اینهایی بود که مطرح کردم و نه بیشتر.
4- توجه به محاسن و ندیدن و اغماض عیوب ایشان تا حدی که به مسئله ی تربیتشان لطمه نزند و به آنها کمک کند. در این زمینه سعی کردم همیشه توانایی های بچه های مذكور را درشت تر ببینم و گه گاه برخی کارهای مثبتشان را در کلاس های دیگر به عنوان الگو مطرح کنم. از آنجایی که بچه ها با هم در ارتباط اند و به یکدیگر اطلاع می دهند که فلان معلم راجع به شما چه می گفت، بچه ها باور کردند که نقاط مثبتی هم دارند. یک مرتبه هم از مديرت مدرسه تقاضا کردم که به عنوان تشویق در صف صبحگاه نامی از این کلاسها بیاورد که این کار در بهبود وضع رفتاری بچه ها خیلی موثر بود. در ضمن هر گاه از دفتر به اين کلاسها می رفتم حتی به صورت مصلحتی به بچه ها می گفتم: بچه ها جدیداً دفتر از شما خیلی رضایت دارد. این را خودتان می دانستید که خیلی عوض شده اید؟ و این کار خیلی آنها را بزرگ می کرد و در جهت بهبود دیدگاه مسئولان مدرسه سعی می کردم معایب بچه ها را کمتر مطرح کنم، مگر زمانی که به کمک ایشان جداً نیازمند بودم و محاسن بچه ها را بزرگ کرده به مسئولان گوشزد کنم که این کار در بهبود روابط بچه ها با دفتر مدرسه نیز بسیار مؤثر واقع شد.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.