گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم دبستان : راهکارهای نوین برای حل مشکل عدم تمرکز دانش آموزان

گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم دبستان

گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی به کمک راهکار های نوین   در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   بر طرف نمودن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی به کمک راهکار های نوین

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   بر طرف نمودن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی به کمک راهکار های نوین

دیباچه پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی به کمک راهکار های نوین

درک مشکل پیرامون قضیه   بر طرف نمودن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی به کمک راهکار های نوین

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   بر طرف نمودن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی به کمک راهکار های نوین

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   بر طرف نمودن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی به کمک راهکار های نوین

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی به کمک راهکار های نوین

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   بر طرف نمودن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی به کمک راهکار های نوین

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   بر طرف نمودن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی به کمک راهکار های نوین

بررسی بیشتر در رابطه با  بر طرف نمودن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی به کمک راهکار های نوین

ارائه مستندات پیرامون  بر طرف نمودن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی به کمک راهکار های نوین

پیش بینی نتایج در مورد  بر طرف نمودن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی به کمک راهکار های نوین

راهکارها پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی به کمک راهکار های نوین

رفرنس و منبع مورد استفاده  بر طرف نمودن مشکل عدم تمرکز و بی توجهی به کمک راهکار های نوین

یافته های تحقیق

دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. افرادی که دقت بالایی دارند معمولا حافظه بهتری هم دارند . دقت یک مهارت است و می توان مانند هر مهارت دیگری آن را تقویت کرد.

تمرکز یعنی حفظ و نگهداری.لذا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس، یادگیری صورت نمی گیرد. تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند.وکسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.فراموش نکنیم که تمركز كارایی حافظه را افزایش می دهد.

تمركز باعث می شود بر افكار مزاحم مسلط شویم .تمركز حواس باعث تقویت اراده  هم می شود ، تمركز و اراده رابطه ای مستقیم با یكدیگر دارند . افراد دقیق اراده خوبی هم دارند

دقت به معنی توانائی حفظ توجه از طریق حواس پنجگانه است. بیشترین حجم ورودی اطلاعات از طریق حس بینائی (۷۵ درصد) رخ می‌دهد، لذا تقویت حس بینائی، امری بسیار مهم است.

مراحل یادگیری(فرایندهای روانی پایه):1- دقت 2–ادراک – 3-حافظه

1-دقت (توجه): اولین مرحله یادگیری است .دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز.

انواع دقت: دقت بینایی-دقت شنوایی-دقت بویایی-دقت چشایی-دقت لامسه .

سهم حواس در یادگیری ،عبارتند از بینایی(75%) و شنوایی(13%) 6% بویایی -3%چشایی 3-%لامسه.

لذا اکثر کودکان در دقت بینایی ودقت شنوایی مشکل دارند. در مراکز یادگیری بیشترین تاکید بر این مرحله صورت می گیرد زیرا ابتدا دانش آموز باید دقت داشته باشد تا بتواند به مراحل بعدی یادگیری برسد.

دقت بینایی:یعنی تمرکز بر آنچه که می بیند.

دقت شنوایی:تمرکز کافی بر آنچه که می شنود.

2-ادراک(درک وفهم): دومین مرحله یا فرایند یادگیری است .ادراک یعنی ثبت داده های حسی بطور معنا داری در مغز.ادراک هم مانند دقت می بایستی در کلیه حواس صورت گیرد ولی در مسئله آموزشی دو حس بینایی وشنوایی بیشترین نقش را دارند لذا در مرکز اختلالات بر ادراک بینایی وادراک شنوایی تاکید زیادی می گردد.

ادراک شنیداری: کودکان مبتلا به مشکلات یادگیری از نظر شنیدن مشکلی ندارند ولی در تفسیر آنچه که می شنوند دچار مشکل هستند.

ادراک دیداری: کودکان دارای مشکلات یادگیری در تفسیر آنچه که می بینند دچار اشکال هستند.

3-حافظه: یعنی توانایی بخاطر آوردن اطلاعات تازه آموخته شده. حافظه تقریباَ در تمام یادگیریها نقش اساسی دارد.حافظه نیز شامل کلیه حواس می شود ولی بیشترین تاکید بر حافظه بینایی وحافظه شنوایی است.

  شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

180,000 ریال