گزارش تخصصی آموزگار پایه سوم دبستان
گزارش تخصصی آموزگار پایه سوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ایجاد نشاط در کلاس درس و مدرسه جهت تحقق مدرسه زندگی در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار پایه سوم دبستان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه ایجاد نشاط در کلاس درس و مدرسه جهت تحقق مدرسه زندگی
سرآغاز سخن پیرامون قضیه ایجاد نشاط در کلاس درس و مدرسه جهت تحقق مدرسه زندگی
دیباچه پیرامون قضیه ایجاد نشاط در کلاس درس و مدرسه جهت تحقق مدرسه زندگی
درک مشکل پیرامون قضیه ایجاد نشاط در کلاس درس و مدرسه جهت تحقق مدرسه زندگی
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه ایجاد نشاط در کلاس درس و مدرسه جهت تحقق مدرسه زندگی
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه ایجاد نشاط در کلاس درس و مدرسه جهت تحقق مدرسه زندگی
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ایجاد نشاط در کلاس درس و مدرسه جهت تحقق مدرسه زندگی
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با ایجاد نشاط در کلاس درس و مدرسه جهت تحقق مدرسه زندگی
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات ایجاد نشاط در کلاس درس و مدرسه جهت تحقق مدرسه زندگی
بررسی بیشتر در رابطه با ایجاد نشاط در کلاس درس و مدرسه جهت تحقق مدرسه زندگی
ارائه مستندات پیرامون ایجاد نشاط در کلاس درس و مدرسه جهت تحقق مدرسه زندگی
پیش بینی نتایج در مورد ایجاد نشاط در کلاس درس و مدرسه جهت تحقق مدرسه زندگی
راهکارها پیرامون قضیه ایجاد نشاط در کلاس درس و مدرسه جهت تحقق مدرسه زندگی
رفرنس و منبع مورد استفاده ایجاد نشاط در کلاس درس و مدرسه جهت تحقق مدرسه زندگی
پیشنهاداتی جهت ایجاد شادی و نشاط و تحقق مدرسه زندگی
نکتههایی برای تأمل در غنیسازی برنامه درسی و فرهنگ آموزش
دو هدف آموزش و پرورش که همهی مردم و متخصصان آموزش و پرورش به دنبال آنهستند، یعنی توانایی علمی و پرورش شخصیت ،نه تنها یکدیگر را از میدان بهدر نمیکنند،بلکه مکمل هم هستند. (وین و والبرگ، 1985). بدین معنی که توانایی علمی باعث شکوفاییشخصیت شده و بالعکس.
گینز برگ و هانسون، 1986، گزارش دادهاند که دانشآموزانی که دارای انضباط ذاتی بوده ،مذهبیتر و سختکوشتر هستند و یا برای آموختن، ارزش بیشتری قایل هستند و درآزمونهای پیشرفت درسی، نمرات بالاتری کسب میکنند.
بر این اساس مدارس باید در قبال پرورش شخصیت و رشد همه جانبهی کارکنان، دانشآموزان و اولیای آنها حساس بوده و متعهدانه عملکنند.
باید بپذیریم که رشد همه جانبهی شخصیت دانشآموزان نیازمند داشتن برنامهی جدّیدر مدرسه است و صرفاً به اجرای تکنیکهای خاصی از آموزش شخصیتی نباید بسنده کرد، آموزش هنر و موسیقی،تربیت بدنی، بسیاری از جنبههای شخصیت انسان را در بر میگیرد و این در حالی است کهمتأسفانه حرمت این دروس در مدارس از شأن کافی برخوردار نیست.
ارزشمندترین خوی و خصلت مردان حلم است.عقلی که همراه و مقارن با حلم نباشد، خیری در آن نیست. به منزلت حقیقی ایمان نمیتوانرسید مگر با حلم و رأفت. «نهجالبلاغه»
هنگامی که ارزشهای دوستی، همکاری و تعاون و مسئولیتپذیری ،صبوری ،جدّی گرفته می شوند، مدرسه بهعنوان بهترین محیط برای یادگیری و روابط دوستانه بهشمار می آید. وقتی که برنامهی درسی زاید و تکراری وجود ندارد و فقط نکات اساسی مطرح میشود ،دانش آموزان فرصت تفکر در آنچه را که میآموزند، بهدست میآورند.
آنها معنی و مفهوم واهمیت آنچه را که میآموزند، به خوبی درک میکنند و این موجب میشود که دانشآموزانبه مدرسه و کلاس درس علاقه پیدا کنند و احساس تعلّق خاطر و وابستگی به مدرسه را درخود رشد دهند.
سوارز، میلز و استوارت، 1987، ویژگیهای محیطی را که تفکر در آن پرورش مییابدچنین برشمردهاند:قدرشناسی، بخشش، عطوفت، همدردی، بردباری، تفاهم، بصیرت، خوش اخلاقی، عزتنفس، همکاری، انعطافپذیری و توانایی تمرکز و تلاش، محیط رشد اندیشه و تفکر خلاّق وظرفیتهای انسانی است، در مقابل، رقابت، نیاز به اثبات خود، سردرگمی، ترحم، بیصبری ،شتابزدگی، خستگی، حالت تدافعی، تعارض، سرزنش، خودخواهی، عصبانیت، موجب مرگاندیشهها و مانع تفکر است.
برای عملیاتی کردن این رویکرد، خلاصهپردازی و فشردهسازی و تلفیق برنامهی درسی دورهی ابتدایی را باید جدّی گرفت، حلقههای غنیسازی مدرسه، قبل از شروع سال تحصیلی می توانند، فشردهسازی و تلفیق برنامهی درسی را در دستور کار خود قرار دهند و با حذف موادزاید و تکراری، تلفیق موضوعات درسیبا ارزش ها ومهارت های زندگی ،فرصتهای لازم برای تفکر و مطالعه عمیقتر محتوا، ارتباط مفاهیم درسی با یکدیگر، تکرار آزمایشها و تجربیات اساسی، مشاهده وترسیم و جملهبندی، گزارش و بحث روی نتایج و تجربهها، حل معماها و درک دقیقتر مفاهیم پس از آزمایشها،وبالاخره کسب مهارت های زندگی، بوجود آورند.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار پایه سوم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.