گزارش تخصصی آموزگار پایه ششم
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار پایه ششم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بهبود بیش فعالی دانش آموزم که قرص مصرف میکرد
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بهبود بیش فعالی دانش آموزم که قرص مصرف میکرد
دیباچه پیرامون قضیه بهبود بیش فعالی دانش آموزم که قرص مصرف میکرد
درک مشکل پیرامون قضیه بهبود بیش فعالی دانش آموزم که قرص مصرف میکرد
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بهبود بیش فعالی دانش آموزم که قرص مصرف میکرد
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بهبود بیش فعالی دانش آموزم که قرص مصرف میکرد
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود بیش فعالی دانش آموزم که قرص مصرف میکرد
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بهبود بیش فعالی دانش آموزم که قرص مصرف میکرد
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بهبود بیش فعالی دانش آموزم که قرص مصرف میکرد
بررسی بیشتر در رابطه با بهبود بیش فعالی دانش آموزم که قرص مصرف میکرد
ارائه مستندات پیرامون بهبود بیش فعالی دانش آموزم که قرص مصرف میکرد
پیش بینی نتایج در مورد بهبود بیش فعالی دانش آموزم که قرص مصرف میکرد
راهکارها پیرامون قضیه بهبود بیش فعالی دانش آموزم که قرص مصرف میکرد
رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود بیش فعالی دانش آموزم که قرص مصرف میکرد
آموزش درمانی
آموزش درماني عبارتست ازمجموعةاصول وروشهاي آموزشي وروانشناسي كه مي تواند افراد معلول جسماني ، رواني ، ذهني و عاطفي را تا حد امكان به عضو مفيد كار آمد جامعه تبديل كند….در آموزش درماني تطابق با محيط خانه ، مدرسه و تغيير نگرش كودك نسبت به يادگيري مسئله اساسي است.من سعی کردم طبق این رویکرد ازطریق صحبت کردن با دانش آموز وارتباط با والدین دانش آموز تا حد امکان نگرش وی را نسبت به مدرسه وخانواده اش تغییر دهم.
گرد آوري شواهد دو
بعد از آنکه راه حلهارا اجرا کردم تا حدی به این نتیجه رسیدم که در امیر مهدی تغییراتی به وجود آمده است اما برای تایید وصحت گفته ها به جمع آوری اطلاعات پرداختم برای همین اول به سراغ دوستانش رفتم ودر مورد رفتار امیر مهدی از آنها سوال کردم وگفتم بچه ها رفتار امیر مهدی با شما چطور است آیا هنوز هم اذیت میکند یا نه که دوستانش گفتند امیر مهدی خیلی خوب ومهربان شده و حالا مثل اول سال مارا اذیت نمی کند. اول ما را خیلی می ترساند ولی حالا خودش هم مواظب تا ما دعوا نکنیم .مشکل زود باوری وی حل شده بود و بسیار منطقی شده بود. وقتی به کتاب آقای دکتر اکبری مراجعه کردم او نیز صحت این گفته را تایید کرده که وقتی ما به کودکان ناسازگار مسئولیتی می دهیم تا در مسیر فعالیت های لازم حضور داشته باشد مطلوب بودن این روش است که کودک یا نوجوان در جهت کنترل رفتار خود و پذیرش مسئولیت هدایت می شوند که این عمل باعث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزمی شود که در این بین احساس بزرگ شدن به دانش آموزدست می دهد .
بعد به سراغ همکارانم رفتم با این که مدتها بود خودم می دیدم و می شنیدم که همه از رفتار امیر مهدی تعریف می کنند باز هم از همکاران پرسیدم به نظر شما رفتار امیر مهدی چطور است آنها گفتند با اینکه صد در صد خوب نشده ولی می توان به جرات گفت که نسبت به پارسال و رفتار های گذشته اش صد در صد تغییر کرده و اضافه کرد ند که پارسال و اوایل امسال اصلا قابل کنترل نبود و آنقدر روزها در زنگ های تفریح صداهای اون را می شنیدیم که شب ها برای ما مثل یک کابوس شده بود ولی الان اگر امیر مهدی را توی کلاس یا حیاط مدرسه نبینیم خیلی کم متوجه حضور اون می شویم و هر بار که ما را می بیند سلام می کند.بعد وقتی از پدرش پرسیدم از رفتار امیر مهدی راضی هستی یا نه کلی تشکر کرد و گفت کمک خیلی بزرگی به من کردید همیشه رفتارش برام یک غصه بود ولی حالا خیلی کم با برادرش دعوا می کند و خیلی هم به من کمک می کند و بعد از کلی تعریف متوجه شدم که امیر مهدی در خانه هم تغییر کرده بود.
ارزشيابي تاثير اقدام جديد وتعيین اعتبار
به نظر مي رسد وقتي مسئله اي پيش مي آيد . اولين قدم اين سئوال پيش مي آيد كه اين مسئله چرا بوجود آمده است؟ مشكل چيست واز كجاست؟ قدم بعدي ، پيدا كردن علل مشكل است؟ البته ممكن است يك مسئله خاص ، از علل متفاوتي ناشي شود. اما با مطالعه دقيق مسئله ، علل اصلي مسئله به احتمال زياد مشخص مي گردد. تشخسص زمان پيدايش مسئله خود خيلي مهم است . چون علت را تا حد زيادی مشخص مي نمايد.
اختلالات رفتاري دانش آموز ، عبارت از حسادت ، پررويي ، لج بازي ، پرخاشگري ، بي حوصلگي ، بی تفاوتی ، ضعف تحصيلي بود که با استفاده از شیوه های صحیح اصلاح وحذف رفتارهای غلط ، رفتارهای درست وبهنجار جایگزین ورفتارهای نابهنجار رو به خاموشی رفت . در 2ماه اول سال رفتارهای ناسازگرانه دانش آموزبسیار زیاد بوده است. سپس با استفاده از تاکتیکهای عملی واصرار بر شیوه های کاربردی در ماههای بعد رفتارهای نابهنجار بسیار کاهش یافت وحتی بسیاری از آنها ازبین رفت .بعد از اجرای راه حلها ،نا بهنجاریهای دانش آموزبه طور چشمگیری کاهش یافت .دیگر در لیست دانش آموان بد و بی نظم کلاس مشاهده نشد.با اغلب همکلاسی هایش بر خلاف گذشته رابطه دوستانه برقرار نموده بود.نسبت به همکلاسی هایش مهربانتر و با آنان در کارهای گروهی و بحثهای جمعی همکاری می کرد.او عزت نفس بالایی پیدا کرده بود و به طور مثبت و بدون پرخاشگری می توانست در محیط آموزشگاه با مسئولیتهایی که به او محول شده بودند،ابراز وجود نماید. اکنون انرژی مثبت او در کمک به مرتب نمودن کتابهای کتابخانه،هدایت ورزش صبحگاهی و…مصروف می شد.در کلاس به وِیژه بسیار آرام ،با محبت و مفید می باشد،به جای خطی خطی کردن میز،بیشتر نقاشی های زیبا می کشد .به نظر می رسد که او به مدرسه و کلاس هم علاقمندتر شده و پدرش هم بر خلاف گذشته نسبت به او نظری مثبت و قابل ارزش می باشد.
شنا سایی علل و عوامل بی نظمی دانش آموزان در مجموعه عامل های متعدد ، باید زیر مجموعه ای از عوامل کشف شوند تا با ارائه ی راه کار های کاربردی برای از بین بردن یا کاهش آن ها ، تغییرات مناسب و مثبت در کیفیت نظم و انضباط مدرسه ایجاد شود.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار پایه ششم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.