گزارش تخصصی آموزگار پایه پنجم دبستان : کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی

گزارش تخصصی آموزگار پایه پنجم دبستان

گزارش تخصصی آموزگار پایه پنجم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی  در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 26  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار پایه پنجم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی

دیباچه پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی

درک مشکل پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی

بررسی بیشتر در رابطه با کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی

ارائه مستندات پیرامون کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی

پیش بینی نتایج در مورد کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی

راهکارها پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی

رفرنس و منبع مورد استفاده کاهش اضطراب دانش آموزانم در امتحان ریاضی

گردآوری داده‌ها

عوامل موثر در ايجاد استرس در ارزشیابی در درس  رياضي‎ ‎

1ـ فشارهاي والدين:بديهي است نقش والدين در استرس دانش آموزان از درس و مدرسه بسيار موثر و غيرقابل انكار‎ ‎است.گروهي از پدر و مادرهايي كه خود در درس رياضي ضعيف و كند بوده‌اند اين احساس و‎ ‎نگرش خود را به فرزندشان نيز منتقل مي‌كنند يا گروهي ديگر نيز با فشارها و توقعات‎ ‎خارج از توان فرزندشان آنان را دچار ترس و استرس مي‌كنند‎.

2ـ ‎شيوه‎ ‎آموزش معلمان:

گروهي از معلمان بدون در نظر گرفتن‎ ‎موقعيت ذهني- رواني دانش آموزان و ميزان استعداد‌ها و توانايي‌هاي آنان، مسائلي‎ ‎براي حل كردن طرح مي‌كنند كه از عهده بيشتر شاگردان كلاس خارج است. در اين گونه‎ ‎موارد، دانش آموزان احساس بي‌كفايتي و ناتواني مي‌كنند و نسبت به استعداد و عملكرد‎ ‎خود بدبين و وازده مي‌شوند‎.

3ـ ‎محتواي كتاب‌هاي رياضي:در مواردي‎ ‎نيز محتواي كتاب و ترتيب درس‌هاي رياضي به گونه‌اي است كه يادگيري مفاهيم رياضي،‎ ‎سخت جلوه مي‌كند و موجب گيجي و سردرگمي دانش آموزان مي‌شود.

در چنين مواردي اگر‎ ‎معلم هم كمي درايت و تلاش از خود به خرج ندهد و آموزش را راحت‌تر نكند، موجب‏‎ ‎بيزاري دانش آموزان از درس رياضي مي‌شود، زيرا آنان احساس مي‌كنند كه چيزي نمي‌‎فهمند‎.

4ـ ‎تجارب منفي:نمره‌هاي پايين از درس رياضي، پيش زمينه‌هاي‎ ‎ذهني، معلمان جدي و سختگير، روش‌هاي تدريس اشتباه، توجه نكردن به مراحل رشد ذهني‎ ‎دانش آموزان و ارزشیابی‌هاي پيچيده پي درپي، همگي مي‌توانند موجب بدبيني دانش آموزان نسبت‎ ‎به درس رياضي شوند‎.

 

‎ب – شيوه‌هاي اشتباه آموزش رياضي‎ ‎

1ـ تاكيد بيش از اندازه بر به يادسپاري:رياضي درسي است كه بيش‎ ‎از آن كه به حفظ كردن نياز داشته باشد، به فهميدن و درك كردن نياز دارد. درك قوانين‎ ‎و مفاهيم رياضي موضوعي است كه براي تدريس اين درس بايد در وهله نخست مدنظر باشد‎.

2ـ ‎تاكيد بر سرعت در پاسخ گويي:مساله حل كردن و پاسخ دادن به‎ ‎سوالات درس رياضي نياز به درك مساله و پرسش معلم دارد. پس با فشار آوردن بر دانش‎ ‎آموزان كه سريع پاسخ دهيد، نمي‌توان مشكلي را حل كرد.در اين گونه موارد، دانش‎ ‎آموزي كه قدري كندتر از ديگران عمل مي‌كند، احساس بي‌كفايتي و ضعف مي‌كند و از‎ ‎يادگيري و درك مساله عاجز مي‌ماند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار پایه پنجم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *