گزارش تخصصی آموزگار پنجم دبستان
گزارش تخصصی آموزگار پنجم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 26 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار پنجم دبستان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس
سرآغاز سخن پیرامون قضیه ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس
دیباچه پیرامون قضیه ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس
درک مشکل پیرامون قضیه ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس
بررسی بیشتر در رابطه با ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس
ارائه مستندات پیرامون ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس
پیش بینی نتایج در مورد ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس
راهکارها پیرامون قضیه ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس
رفرنس و منبع مورد استفاده ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس
شاخصهای کمّی وضع موجود
برای تعیین وضع موجود از اعداد و ارقام نیز استفاده شد که در این قسمت در قالب شاخصهای کمّی به شرح زیر ارائه میگردد: با استفاده از روش مشاهده ی متمرکز به بررسی نتایج آزمون درس ریاضی پرداختم. نتایج به دست آمده چنین بود: فقط2 نفر از کل دانشآموزان، همه ی سؤالات آزمون ریاضی را، صحیح و کامل انجام داده بودند! 3 نفر در حد بسیار خوب و 4 نفر در حد خوب، پاسخ داده، 13 نفر در حد متوسط و 5 نفر ضعیف بودند. متأسفانه، بعد از 3 ماه که از سال تحصیلی می گذشت و با توجه به تمرینات زیادی که در کلاس انجام می شد، این امر قابل قبول به نظر نمیرسید.
گردآوری دادهها
عوامل موثر در ايجاد اضطراب رياضي
1ـ فشارهاي والدين:بديهي است نقش والدين در اضطراب دانش آموزان از درس و مدرسه بسيار موثر و غيرقابل انكار است.گروهي از پدر و مادرهايي كه خود در درس رياضي ضعيف و كند بودهاند اين احساس و نگرش خود را به فرزندشان نيز منتقل ميكنند يا گروهي ديگر نيز با فشارها و توقعات خارج از توان فرزندشان آنان را دچار ترس و اضطراب ميكنند.
2ـ شيوه آموزش معلمان:
گروهي از معلمان بدون در نظر گرفتن موقعيت ذهني- رواني دانش آموزان و ميزان استعدادها و تواناييهاي آنان، مسائلي براي حل كردن طرح ميكنند كه از عهده بيشتر شاگردان كلاس خارج است. در اين گونه موارد، دانش آموزان احساس بيكفايتي و ناتواني ميكنند و نسبت به استعداد و عملكرد خود بدبين و وازده ميشوند.
3ـ محتواي كتابهاي رياضي:در مواردي نيز محتواي كتاب و ترتيب درسهاي رياضي به گونهاي است كه يادگيري مفاهيم رياضي، سخت جلوه ميكند و موجب گيجي و سردرگمي دانش آموزان ميشود.
در چنين مواردي اگر معلم هم كمي درايت و تلاش از خود به خرج ندهد و آموزش را راحتتر نكند، موجب بيزاري دانش آموزان از درس رياضي ميشود، زيرا آنان احساس ميكنند كه چيزي نميفهمند.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار پنجم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.