گزارش تخصصی آموزگار پنجم دبستان انگیزش دانش آموزان در کلاس ریاضی و حل آسان مسائل

گزارش تخصصی آموزگار پنجم دبستان

گزارش تخصصی آموزگار پنجم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ایجاد انگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس  در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 26  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار پنجم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ایجاد انگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ایجاد انگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس

دیباچه پیرامون قضیه ایجاد انگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس

درک مشکل پیرامون قضیه  ایجاد انگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ایجاد انگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ایجاد انگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ایجاد انگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ایجاد انگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ایجاد انگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس

بررسی بیشتر در رابطه با ایجاد انگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس

ارائه مستندات پیرامون ایجاد انگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس

پیش بینی نتایج در مورد ایجاد انگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس

راهکارها پیرامون قضیه ایجاد انگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس

رفرنس و منبع مورد استفاده ایجاد انگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس پنجم و حل آسان مسائل این درس

شاخص‌های کمّی وضع موجود

برای تعیین وضع موجود از اعداد و ارقام نیز استفاده شد که در این قسمت در قالب شاخص‌های کمّی به شرح زیر ارائه می‌گردد: با استفاده از روش مشاهده ی متمرکز به بررسی نتایج آزمون درس ریاضی پرداختم. نتایج به دست آمده چنین بود: فقط2 نفر از کل دانش­آموزان، همه ی سؤالات آزمون ریاضی را، صحیح و کامل انجام داده بودند! 3 نفر در حد بسیار خوب و 4 نفر در حد خوب، پاسخ داده، 13 نفر در حد متوسط و 5 نفر ضعیف بودند. متأسفانه، بعد از 3 ماه که از سال تحصیلی می گذشت و با توجه به تمرینات زیادی که در کلاس انجام می شد، این امر قابل قبول به نظر نمی‌رسید.

گردآوری داده‌ها

عوامل موثر در ايجاد اضطراب رياضي‎ ‎

1ـ فشارهاي والدين:بديهي است نقش والدين در اضطراب دانش آموزان از درس و مدرسه بسيار موثر و غيرقابل انكار‎ ‎است.گروهي از پدر و مادرهايي كه خود در درس رياضي ضعيف و كند بوده‌اند اين احساس و‎ ‎نگرش خود را به فرزندشان نيز منتقل مي‌كنند يا گروهي ديگر نيز با فشارها و توقعات‎ ‎خارج از توان فرزندشان آنان را دچار ترس و اضطراب مي‌كنند‎.

2ـ ‎شيوه‎ ‎آموزش معلمان:

گروهي از معلمان بدون در نظر گرفتن‎ ‎موقعيت ذهني- رواني دانش آموزان و ميزان استعداد‌ها و توانايي‌هاي آنان، مسائلي‎ ‎براي حل كردن طرح مي‌كنند كه از عهده بيشتر شاگردان كلاس خارج است. در اين گونه‎ ‎موارد، دانش آموزان احساس بي‌كفايتي و ناتواني مي‌كنند و نسبت به استعداد و عملكرد‎ ‎خود بدبين و وازده مي‌شوند‎.

3ـ ‎محتواي كتاب‌هاي رياضي:در مواردي‎ ‎نيز محتواي كتاب و ترتيب درس‌هاي رياضي به گونه‌اي است كه يادگيري مفاهيم رياضي،‎ ‎سخت جلوه مي‌كند و موجب گيجي و سردرگمي دانش آموزان مي‌شود.

در چنين مواردي اگر‎ ‎معلم هم كمي درايت و تلاش از خود به خرج ندهد و آموزش را راحت‌تر نكند، موجب‏‎ ‎بيزاري دانش آموزان از درس رياضي مي‌شود، زيرا آنان احساس مي‌كنند كه چيزي نمي‌‎فهمند‎.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار پنجم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *