گزارش تخصصی آموزگار چهارم دبستان بکارگیری روشهای خلاقانه جهت بهبود املانویسی دانش آموزان

گزارش تخصصی آموزگار چهارم دبستان

گزارش تخصصی آموزگار چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تقویت املا نویسی دانش آموزان کلاسم با کاربست روشهای خلاق در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار چهارم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تقویت املا نویسی دانش آموزان کلاسم با کاربست روشهای خلاق

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تقویت املا نویسی دانش آموزان کلاسم با کاربست روشهای خلاق

دیباچه پیرامون قضیه تقویت املا نویسی دانش آموزان کلاسم با کاربست روشهای خلاق

درک مشکل پیرامون قضیه  تقویت املا نویسی دانش آموزان کلاسم با کاربست روشهای خلاق

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تقویت املا نویسی دانش آموزان کلاسم با کاربست روشهای خلاق

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تقویت املا نویسی دانش آموزان کلاسم با کاربست روشهای خلاق

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تقویت املا نویسی دانش آموزان کلاسم با کاربست روشهای خلاق

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تقویت املا نویسی دانش آموزان کلاسم با کاربست روشهای خلاق

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تقویت املا نویسی دانش آموزان کلاسم با کاربست روشهای خلاق

بررسی بیشتر در رابطه با تقویت املا نویسی دانش آموزان کلاسم با کاربست روشهای خلاق

ارائه مستندات پیرامون تقویت املا نویسی دانش آموزان کلاسم با کاربست روشهای خلاق

پیش بینی نتایج در مورد تقویت املا نویسی دانش آموزان کلاسم با کاربست روشهای خلاق

راهکارها پیرامون قضیه تقویت املا نویسی دانش آموزان کلاسم با کاربست روشهای خلاق

رفرنس و منبع مورد استفاده تقویت املا نویسی دانش آموزان کلاسم با کاربست روشهای خلاق

اهميت و ضرورت حل مشكل:

ـ اگر از ابتدا ضابطه و قانوني در تعليم املاء داشته باشيم ، راحت تر هستيم. (صفاپور ، عبدالرحمان)

خوب نوشتن نوعي توانايي است كه معلمان نقش مهمي در ايجاد اين توانايي در كودكان را دارند. (زندي ، بهمن 1379)

لازم به ذكر است كه املاء و فارسي زيربناي ساير دروس هستند. براي مثال اگر دانش آموزي رياضي را درست نفهمد دليل آن هميشه ندانستن رياضي نيست. گاهي اوقات شاگرد موضوع را نمي تواند درست بخواند و يا نمي تواند درست بنويسد بنابراين نمره نمي آورد. و اين امر باعث شكست دانش آموز در زمينه ي تحصيلي او شده و اعتماد به نفس او را پايين مي آورد.

حال با توجّه به موارد مطرح شده در اين فعاليت علمي ، اهداف زير را دنبال مي كنم:

1- راهبردهاي چگونگي املانويسي را با توجّه به شرايط سني و سطح توانايي دانش آموز آموزش دهم.

2- مهارت صدا کشی  را در دانش آموزان  افزايش دهم.

3- اعتماد به نفس دانش آموزان را بالا ببرم.

4- مهارت خواندن را در دانش آموزان پيشرفت دهم.

5- دقّت و توجّه و تمركز را در دانش آموزان تقويت كنم.

6- علاقمندي دانش آموزان را به درس املاء افزايش دهم.

گردآوري اطلاعات براي تعيين وضعيت موجود (شواهد نوع اول):

جهت تبيين دقيق مسئله نياز به اطلاعات بيشتر و دقيق تر مي باشد كه مي بايست به طريق علمي و با رعايت ويژگيهاي جمع آوري اطلاعات اقدام نمود. بنابراين با توجه به ماهيت مسئله لازم بود از روش هاي مختلف جمع آوري اطلاعات استفاده شود كه روش هاي بكار گرفته شده در اين پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسي اسناد و مدارك

د) مطالعه ي كتابخانه اي

هـ) استفاده از نظرات همكاران

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به دانش آموزان

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي دانش آموزان  در مدرسه

– دانش آموزان را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار چهارم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *