گزارش تخصصی آموزگار کلاس سوم ابتدایی : نحوه برخورد با لجبازی دانش آموزان لجوج

گزارش تخصصی آموزگار کلاس سوم ابتدایی

گزارش تخصصی آموزگار کلاس سوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف کردن مشکل لجبازی دانش آموز لجباز  در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 22  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس سوم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل لجبازی دانش آموز لجباز

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل لجبازی دانش آموز لجباز

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل لجبازی دانش آموز لجباز

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل لجبازی دانش آموز لجباز

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل لجبازی دانش آموز لجباز

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل لجبازی دانش آموز لجباز

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل لجبازی دانش آموز لجباز

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف کردن مشکل لجبازی دانش آموز لجباز

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف کردن مشکل لجبازی دانش آموز لجباز

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف کردن مشکل لجبازی دانش آموز لجباز

ارائه مستندات پیرامون بر طرف کردن مشکل لجبازی دانش آموز لجباز

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف کردن مشکل لجبازی دانش آموز لجباز

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل لجبازی دانش آموز لجباز

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف کردن مشکل لجبازی دانش آموز لجباز

کاربرد راه حل ها

برای کاهش رفتارهای نا مطلوب علی  تصمیم گرفتم روش های تغییر و اصلاح را در موقعیت کلاسی به کار ببرم، با توجه به مشکل دانش آموز و رفتارهای غیر عادی او استفاده از «روش خاموشی» و «تقویت رفتارهای ناهمساز» یا مغایر را مناسب تشخیص دادم.

در«روش خاموشی» اگر رفتاری را که قبلا تقویت شده بود برای مدتی تقویت نکنيم، از نیرومندی آن کاسته می شود و تکرار بدون دریافت تقویت رفتار، سرانجام منجر به توقف کامل آن رفتار خواهد شد، ( سیف، 1370­، 467 ).

در روش تقویت رفتار ناهمساز، از طریق تقویت نکردن رفتار نامطلوب و تقویت کردن رفتاری که با آن ناهمساز و مغایر است به کاهش رفتار نامطلوب می پردازیم،( سیف، 1370، ص 464 ).

همچنین برخی عقیده دارند، چون کودک به سرعت درسها را یاد می گیرد ، لذا مانند دیگران زیاد تمرین نمی کند ، بعلاوه اغلب  قبل از ورود به مدرسه، بعضی درس ها را آموخته و توضیحات معلم باعث خستگی و  بی حوصلگی اش می شود، که در مورد این دانش آموزان بهتر است معلم با دادن تکالیف بیشتر و تشویق ایشان به استفاده از منابع متعدد و متنوع، آنها را سر گرم نماید، ( میلانی فر، 1369، ص143 ).

بنابراین با توجه به روش های فوق وقتی علی  در کلاس درس مطلب و حرف منطقی و بجایی را مطرح می نمود. او را تشویق می کردم و با کمک گرفتن از سایر دانش آموزان کلاس درباره آن موضوع بیشتر صحبت می کردم،

( تقویت رفتار مغایر ) و وقتی نظرات غیر منطقی برای جلب توجه و ایجاد بی نظمی مطرح می کرد، سعی می کردم بی اعتنا از آن بگذرم، (خاموشی) در نتیجه به تدریج بحث های مطرح شده در کلاس از سوی علی  روال منطقی تری گرفت که برای تغییر رفتار باید آن را تا نتیجه مطلوب ادامه می دادم.

در جلسه ای دیگری در اتاق مشاوره در زمینه ارتباط او با والدین و دیگر اعضای خانواده، آموزگاران و همکلاسی ها با یکدیگر بحث کردیم و اینکه در زندگی اجتماعی هر یک از ما باید سعی کنيم انتظارات معقول و منطقی اطرافیان را بر آورده سازيم و تلاش کردم برخی تصورات و افکار غیر منطقی که در ذهن داشت اصلاح نمایم، ( براساس دیدگاه عقلانی، عاطفی، آلبرت الیس ).

نکته مثبت قابل ذکر اینکه بدلیل درک . بالای علی ، از طریق بحث و استدلال منطقی براحتی قانع می­شد واشتباهاتش را می پذیرفت.

با دانش آموز هم در مورد وضعیت اش و دلایل برخی رفتارهای غیر عادی او صحبت کردم و آنها را متقاعد کردم که در قبال رفتارهای علی  عکس العمل های مناسبی داشته باشند و سعی کنند کنجکاوی ها و نیاز به جلب توجه اش را به نحو مطلوب ارضاء نمایند.

به والدین علی  توصیه های برای توجه بیشتر به علایق و نیازهای فرزندشان و توجه خاص به ویژگی های رشدی او روش هایی برای افزایش رفتارهای مطلوب و کاهش رفتاهای نامطلوب ارائه دادم و اینکه به نظرات منطقی وی توجه بیشتری بنمایند. انتظارات متناسب داشته باشند و به فعالیتهای علمی او با دید احترام و تحسین نگاه کنند و مشوق او برای یادگیری بهتر می باشند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس سوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *