گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم ابتدایی
گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان بهبود آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر در دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 47 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
سرآغاز سخن پیرامون قضیه آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
دیباچه پیرامون قضیه آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
درک مشکل پیرامون قضیه آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
بررسی بیشتر در رابطه با آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
ارائه مستندات پیرامون آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
پیش بینی نتایج در مورد آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
راهکارها پیرامون قضیه آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
رفرنس و منبع مورد استفاده آموزش درس ریاضی به دانش آموزان دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
یافته های علمی
در واقع تمامي عرصه رياضيات سرشار از زيبايي و هنر است. زيبايي رياضيات را مي توان در شيوه بيان موضوع ، در طرز نوشتن و ارايه آن در استدلالهاي منطقي آن ، در رابطه آن با زندگي و واقعيت ، در سرگذشت پيدايش و تکامل آن و در خود موضوع رياضيات مشاهده کرد. يکي از راههاي شناخت زيباييهاي رياضيات (بخصوص هندسه) آگاهي بر نحوه پيشرفت و تکامل است. جنبه ديگري از زيبايي رياضيات اين است که با همه انتزاعي بودن خود ، بر همه دانشها حکومت ميکند و جز قانونهاي آن ، همچون ابزاري نيرومند دانشهاي طبيعي و اجتماعي را صيقل ميدهد، به پيش ميبرد، تفسير ميکند و در خدمت انسان قرار ميدهد.
براي بسياري از مسايل رياضي راه حلهاي عادي وجود دارد که وقتي اينگونه مسايل را (با اين روشها) حل ميکنيد، هيچ احساس خاصي به شما دست نميدهد و حتي ممکن است تکرار آن شما را کسل کند. ولي وقتي به مسالهاي برميخوريد که همچون دري مستحکم در برابر شما پايداري ميکند و از هر سمتي به آن حمله ميکنيد ناکام ميشويد… زماني که ناگهان جرقهاي ذهن شما را روشن ميکند… عجب!… پس اينطور!… چه زيبا!… و مساله حل ميشود. در رياضيات اغلب از اصطلاح زيباترين راه حل يا زيبايي راه حل استفاده ميکنيم. ولي چرا يک راه حل مساله ما را تنها قانع و راضي ميکند در حالي که ديگري شوق ما را برميانگيزد و شجاعت فکر و ظرافت روش را آن موجب شگفتي ما ميشود؟ راه حل زيبا بايد تا حدي ما را به شگفتي وا دارد ولي تنها وجود يک جنبه نامتعارف و غير عادي زيبايي استدلال رياضي را روشن نميکند، بلکه بايد عينيت نيز داشته باشد.
هم ريختي نمونه با پديده مورد نظر و سادگي درک نمونه و سادگي کار کردن با آن ، مفهوم عيني بودن را تشکيل ميدهد. با بکار گرفتن عينيت ، زبان دشوار پديده را به زبان سادهتر مدل عيني ترجمه ميکنيم و نتايج لازم را بدست ميآوريم.وقتي که دانش آموزي ميخواهد به تنهايي مساله دشواري را حل کند نمونه عيني پديدهاي را بايد در مساله شرح دهد، براي خودش بسازد، دشواري مسالههاي نامتعارف در اين هست که براي حل آنها بايد بطور مستقل نمونه همريخت (مساله هم ارز) را انتخاب کرد به نحوي که از پديده نخستين سادهتر باشد. نامتعارف بودن اين نمونه و نامنتظر بودن آن به معناي زيبايي و ظرافت راه حل است. زيبايي حل يک مساله را وقتي احساس ميکنيم که به کمک يک نمونه عيني بدست آيد و در ضمن نامنتظر باشد که بطور مستقيم به ذهن هر کسي نميرسد و به زحمت در دسترس قرار ميگيرد.
تصور و خيال ، يکي از سرچشمه هاي اصلي آفرينش هاي هنري است ، در رياضيات هم ، دست کم عنصر هاي زيبايي و هنر وجود دارد چرا که مايه ي اصلي کشف هاي رياضي ، همان تصور و خيال است . به قول ولاديمير ايليچ نويسنده ي « دفاتر فلسفي » ، تصور و خيال « حتي در رياضيات هم لازم است ، حتي کشف حساب ديفرانسيل و انتگرال هم ، بدون تصور و خيال ، ممکن نبود . » با هيچ نيرنگي ، نمي توان از کشش انسان ها به سمت زيبايي ها جلوگيري کرد و آن چه زشت و نازيبا است را جانشين زيبايي ها کرد . تمامي عرصه ي رياضيات ، سرشار از زيبايي و هنر است . زيبايي رياضيات را مي توان ، در شيوه ي بيان موضوع ، در طرز نوشتن ارائه ي آن ، در استدلال هاي منطقي آن ، در رابطه ي آن با زندگي و واقعيت ، در سر گذشت پيدايش و تکامل آن و در خود موضوع رياضيات مشاهده کرد .
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.