گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم دبستان : بازی درمانی و کاهش سطح اضطراب در دانش آموزم

گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کاهش اضطراب دانش آموزم با بازی درمانی

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموزم با بازی درمانی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموزم با بازی درمانی

دیباچه پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموزم با بازی درمانی

درک مشکل پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموزم با بازی درمانی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموزم با بازی درمانی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموزم با بازی درمانی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموزم با بازی درمانی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کاهش اضطراب دانش آموزم با بازی درمانی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کاهش اضطراب دانش آموزم با بازی درمانی

بررسی بیشتر در رابطه با کاهش اضطراب دانش آموزم با بازی درمانی

ارائه مستندات پیرامون کاهش اضطراب دانش آموزم با بازی درمانی

پیش بینی نتایج در مورد کاهش اضطراب دانش آموزم با بازی درمانی

راهکارها پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموزم با بازی درمانی

رفرنس و منبع مورد استفاده کاهش اضطراب دانش آموزم با بازی درمانی

تجزیه و تحلیل اطلاعات:

برای رهایی از اضطراب پس از مصاحبه و مشاهده به راهکار های زیر دست یافتم:

  1. حساسیت زدایی منظم
  2. ایمن سازی در مقابل اضطراب
  3. آموزش مهارت های مطالعه
  4. مقابله با باورهای غیر عقلانی و غیر منطقی
  5. ایمن سازی در مقابل اضطراب
  6. آموزش توجه (عدم توجه به محرك های نامربوط به تكلیف و توجه به محرك های مربوط به تكلیف)

نقش اولیای مدرسه در كاهش اضطراب امتحان :

-ایجاد رابطه صمیمی و دوستانه با دانش آموز مضطرب

-محبت کردن به دانش آموزان و صحبت کردن پیرامون مسائل مختلف به صورت دوستانه

– عدم ایجاد ترس و واهمه از امتحان در دانش آموزان ( جلسه ی امتحان نه انتقام)

– اطمینان خاطر به دانش آموزان درراستای طراحی سؤالات از متن كتاب

– گنجاندن سؤالات دشواردر شماره های آخر

– اجتناب از ایجاد رقابت ناسالم در میان دانش آموزان

– هدف امتحان ارزیابی از دانسته های دانش آموزان می باشد نه آنچه را كه نمی دانند

– توجه به اصول سنجش و اندازه گیری خصوصاً سطح دشواری سؤالات

– اجرای امتحانات مستمر و خودآزمایی به منظور آشنا كردن دانش آموزان با سؤالات و نحوه ی امتحان

– و …

راه حل پیشنهادی:

برای تقلیل و کاهش اضطراب و اضطراب دانش آموز راه کارها و راهبردهای ذیل پیشنهاد می شود:

1-     ایجاد رابطه صمیمی و دوستانه با دانش آموز

2-     برقراری ارتباط با اولیای دانش آموزم در خصوص برطرف نمودن اضطراب و اضطراب در دانش آموز

3-     استفاده از روش های نوین علمی و آموزشی که بتواند فرایند یادگیری در دانش آموزان را تسهیل نماید .

4-     نیل به هدفهای ارزشمند آموزشی که بدانیم علی الاصول نه تنها دانش آموز نباید ترس و دلهره ای به خود راه دهد بلکه باید به این درجه از آمادگی علمی برسد که مشتاقانه به انتظار روزهای امتحان باشد.

اقدام راه حل های پیشنهادی (اقدام و اجرای راه حلها):

با عنایت به مواجه بودن دانش آموزم و اضطراب شدیدش در کلاس ، چند راه کار را جهت کاهش و تقلیل دلهره و اضطراب به ترتیب و شرح ذیل معمول داشتم:

  • تماس تلفنی با اولیای (س_ه) و درخواست مساعدت آنها
  • (س_ه) را همیشه پیش خودم می آوردم و به وی محبت می کردم.
  • با (س_ه) ارتباط صمیمی برقرار کردم به طوری که پیش من راحت بود و حرف های دلش را می زد.
  • از او پیش دانش آموزان تعریف می کردم و نقاط مثبت وی را به دوستانش می گفتم.
  • به مناسبت تولدش کادویی را برای او تهیه کردم و پیش همکلاسی هایش به وی دادم.
  • در حیاط مدرسه با او قدم می زدم و برایش گاهی خوراکی می خریدم.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *