گزارش تخصصی آموزگار کلاس پنجم ابتدایی
گزارش تخصصی آموزگار کلاس پنجم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی آموزش معنای نماز به دانش آموزانم در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 38 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس پنجم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه آموزش معنای نماز به دانش آموزانم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه آموزش معنای نماز به دانش آموزانم
دیباچه پیرامون قضیه آموزش معنای نماز به دانش آموزانم
درک مشکل پیرامون قضیه آموزش معنای نماز به دانش آموزانم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه آموزش معنای نماز به دانش آموزانم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه آموزش معنای نماز به دانش آموزانم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه آموزش معنای نماز به دانش آموزانم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با آموزش معنای نماز به دانش آموزانم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات آموزش معنای نماز به دانش آموزانم
بررسی بیشتر در رابطه با آموزش معنای نماز به دانش آموزانم
ارائه مستندات پیرامون آموزش معنای نماز به دانش آموزانم
پیش بینی نتایج در مورد آموزش معنای نماز به دانش آموزانم
راهکارها پیرامون قضیه آموزش معنای نماز به دانش آموزانم
رفرنس و منبع مورد استفاده آموزش معنای نماز به دانش آموزانم
گرد آوري شواهد (1)
با توجه به اطلاعاتی که در بیان مسأله توصیف شد بعضي شرکت کنندگان درحین برگزاری نماز با یکدیگر صحبت کرده ونظم نماز را برهم می زدند . این عمل باگذشت حداقل 3 هفته از برگزاری نماز هر روز تکرار شده و روز به روز از علاقه وانگیزه ی دانش آموزان کاسته شد. بنابراین ، اطلاعاتی را از طریق پرسش نامه بدست آوردم که در بررسي از آن مشخص شد كه :همۀ آنها دوست دارند نماز بخوانند و در نماز جماعت شرکت نمایند.
درپاسخ به سؤالاتی از قبیل :
” آیا در خانه نماز می خوانند ؟”
/13 درصد جواب مثبت 18/68 درصد جواب منفی داده اند و 18/18 درصد گفته اند که گاهی اوقات نمازمی خوانند.
« چه کسانی در خانۀ شما نماز می خوانند؟ »
72/22 درصد گفته اند، والدین آنها، نماز می خوانند و 09/59 درصد بیان داشته اند ، هیچ کس درخانه ی آنها نماز نمی خواند . و 18/18 درصد گفته اند فقط مادرشان نماز می خواند . این آمار نشان می دهد ، خانواده های برخی از آن ها اهل نماز بوده و می توانند الگوهای خوبی برای فرزندان خود باشند .
مصاحبه با بعضی از خانواده های دانش آموزان و مصاحبه با همکاران خود که سابقه کاری آنها بیشتر از بنده بوده است .اکثر اولیای این دانش آموزان معتقد بودند که فرزندانشان در منزل نماز نمی خوانند ولی گاهی اوقات در نماز جماعت هایی که در مسجد در ماه های رمضان ودهه ی اول محرم برگزار می شود شرکت می کنند.عده ای از آنها هم گفتند که فرزندانشان گاهی اوقات نماز می خوانند و در نماز خواندن خود سهل انگاری زیادی دارند و به درستی نمازهای خود را نمی خوانند و هرچه آنها را نصیحت می کنند گوش نمی دهند .
بعضی از همکاران هم معتقد به این موضوع بودند که شرکت دانش آموزان در نماز جماعت مدرسه از روی علاقه نیست و اکثر آنها در زنگ نماز یا نمی آیند یا دیر به نماز جماعت می آیند
گرد آوری اطلاعات
بعد از رویت این مسئله شروع به جمع آوری شواهد نمودم تا وجود مسئله را تایید کند و در حل آن راهکارهایی ارائه نماییم و برای رسیدن به جواب سوالاتی که داشتم از روشهای زیر استفاده نمودم .
1- مصاحبه ، طی مصاحبه ای که با بعضی از خانواده های دانش آموزان و همکاران خود داشتم از آنها این سوال را پرسیدم که ((مهمترین دلایل عدم شرکت دانش آموزان در نماز جماعت مدرسه چیست ؟ )) و آنها نیز پاسخ های زیر را دادند:
متنوع نبودن برنامه های نماز – محیط زندگی – نداشتن الگوی مناسب – واگذاری مسئولیت ها به افراد خاص و بر انگیختن حس حسادت بین دانش آموزان – عدم استفاده از تشویق – توسل به زور و اجبار – اهمیت ندادن به نماز مدرسه، از طرف معلمان و کادر مدرسه و عدم شرکت آنان در نماز
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس پنجم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.