گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی علاقه مند سازی دانش آموزانم به درس انشا

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا  در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا

تجزیه و تحلیل اطلاعات

پس از بررسی نظرات اولیا و همکاران به این نتیجه رسیدم در درس انشا موانع زیادی وجود دارد که برخی از آنها عبارتست از:

1-    ضعف فرهنگ مطالعه

2-    جایگاه نداشتن فرهنگ انتقاد و رواج فرهنگ تملق

3-    فرهنگ جرأت نداشتن واتکا به خانواده برای ابراز ایده ها و آرام و هجوم به مسائل و برآورد راه حل و ارائه آن ها

4-    عدم وجود تشویق کارساز و مناسب

5-    ارزش نگذاشتن به نوشته های ابتدایی

6-    ملموس نبودن موضوعات و مسائل مورد بحث و تکراری بودن آنها

7-    همکاری نامناسب خانواده ها

8-    عدم وجود ارزیابی دقیق از درس انشا

9-    ذاتی و ارثی پنداشتن امر خلاقیت و ابداع

10-مشخص نبودن جایگاه درس انشا در برنامه ی درسی به صورت اعتقادی و سهل الوصول بودن و در اختیار گرفتن آموزش آن و نیز زمان آن برای تکمیل دروس دیگر.

دانش‏آموزان بی انگیزه در مدرسه و راهبردهای افزایش انگیزش

همه‏ی ما از اهمیت انگیزه در زندگی آگاهی کامل داریم، با این حال بیشتر ما احساس می‏کنیم در زندگی به اندازه‏ی کافی دارای انگیزه نیستیم. انگیزه به ما کمک می‏کند تا احساس رضایت‏خاطر کنیم، درباره‏ی خودمان احساس مسئولیت نماییم و بر زندگی خود تسلط داشته باشیم.. بی‏انگیزگی در بین دانش‏آموزان این نگرانی را در والدین و آموزگاران به‏وجود می‏آورد که شاید آن‏ها نتوانند در مورد خود به درستی عمل کنند، به بیراهه بروند یا حتی زندگی خود را تلف کنند. موقعیت و شرایط محیط آموزشی از جمله عواملی است که با بی‏انگیزگی دانش‏آموزان ارتباط نزدیک دارد. آموزگار مهم‏ترین نقش را در مدرسه ایفا می‏کند و چگونگی عملکرد دانش‏آموز به رفتار آموزگار بستگی دارد. برای آموزگار انگیزه‏ی دانش‏آموز هم به‏عنوان هدف و هم به‏عنوان وسیله‏ی پیشرفت در سایر زمینه‏ها اهمیت بسیار بالایی دارد. لذا در این بحث به‏طور مختصر ابتدا با علائم دانش‏آموزان بی‏انگیزه و سپس به سبب‏شناسی و راهکارهای مناسب جهت بالا بردن انگیزه‏ی لازم در دانش‏آموزان خواهیم پرداخت. پس از تجزيه و بررسي و تحقيق و مطالعه منابع موجود خلاصه يافته هاي حاصل از اين تجزيه و تحليل ( علل ناتواني دانش آموزان در نگارش انشا بدين شرح مي باشد)

1- عدم آشنايي دانش آموزان با طرز و چگونگي انشا كه دلايل آن در وضعيت موجود نوشته شد , كه در دوم ابتدایی آشنايي دانش آموزان فقط با جمله بندي بوده  است.

2- دانش آموزان نمي دانند كه در مورد چه بنويسند , كدام موضوعات و مطالب در نوشتن آنها كمك خواهد كرد.

3- انشا در سر كلاس نوشته نمي شود , محول كردن نگارش به محوطه خارج از كلاس كه لاجرم دانش آموزان از اولياي دانش آموزان استفاده نمايد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *