گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی
گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا
سرآغاز سخن پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا
دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا
درک مشکل پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا
بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا
ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا
پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا
راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا
رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس انشا
تجزیه و تحلیل اطلاعات
پس از بررسی نظرات اولیا و همکاران به این نتیجه رسیدم در درس انشا موانع زیادی وجود دارد که برخی از آنها عبارتست از:
1- ضعف فرهنگ مطالعه
2- جایگاه نداشتن فرهنگ انتقاد و رواج فرهنگ تملق
3- فرهنگ جرأت نداشتن واتکا به خانواده برای ابراز ایده ها و آرام و هجوم به مسائل و برآورد راه حل و ارائه آن ها
4- عدم وجود تشویق کارساز و مناسب
5- ارزش نگذاشتن به نوشته های ابتدایی
6- ملموس نبودن موضوعات و مسائل مورد بحث و تکراری بودن آنها
7- همکاری نامناسب خانواده ها
8- عدم وجود ارزیابی دقیق از درس انشا
9- ذاتی و ارثی پنداشتن امر خلاقیت و ابداع
10-مشخص نبودن جایگاه درس انشا در برنامه ی درسی به صورت اعتقادی و سهل الوصول بودن و در اختیار گرفتن آموزش آن و نیز زمان آن برای تکمیل دروس دیگر.
دانشآموزان بی انگیزه در مدرسه و راهبردهای افزایش انگیزش
همهی ما از اهمیت انگیزه در زندگی آگاهی کامل داریم، با این حال بیشتر ما احساس میکنیم در زندگی به اندازهی کافی دارای انگیزه نیستیم. انگیزه به ما کمک میکند تا احساس رضایتخاطر کنیم، دربارهی خودمان احساس مسئولیت نماییم و بر زندگی خود تسلط داشته باشیم.. بیانگیزگی در بین دانشآموزان این نگرانی را در والدین و آموزگاران بهوجود میآورد که شاید آنها نتوانند در مورد خود به درستی عمل کنند، به بیراهه بروند یا حتی زندگی خود را تلف کنند. موقعیت و شرایط محیط آموزشی از جمله عواملی است که با بیانگیزگی دانشآموزان ارتباط نزدیک دارد. آموزگار مهمترین نقش را در مدرسه ایفا میکند و چگونگی عملکرد دانشآموز به رفتار آموزگار بستگی دارد. برای آموزگار انگیزهی دانشآموز هم بهعنوان هدف و هم بهعنوان وسیلهی پیشرفت در سایر زمینهها اهمیت بسیار بالایی دارد. لذا در این بحث بهطور مختصر ابتدا با علائم دانشآموزان بیانگیزه و سپس به سببشناسی و راهکارهای مناسب جهت بالا بردن انگیزهی لازم در دانشآموزان خواهیم پرداخت. پس از تجزيه و بررسي و تحقيق و مطالعه منابع موجود خلاصه يافته هاي حاصل از اين تجزيه و تحليل ( علل ناتواني دانش آموزان در نگارش انشا بدين شرح مي باشد)
1- عدم آشنايي دانش آموزان با طرز و چگونگي انشا كه دلايل آن در وضعيت موجود نوشته شد , كه در دوم ابتدایی آشنايي دانش آموزان فقط با جمله بندي بوده است.
2- دانش آموزان نمي دانند كه در مورد چه بنويسند , كدام موضوعات و مطالب در نوشتن آنها كمك خواهد كرد.
3- انشا در سر كلاس نوشته نمي شود , محول كردن نگارش به محوطه خارج از كلاس كه لاجرم دانش آموزان از اولياي دانش آموزان استفاده نمايد.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.