گزارش تخصصی ادبیات سوم راهنمایی : بکارگیری تکنیک های خلاقیت در بهبود وضعیت درسی

پژوهش سرای فرهنگیان : ارائه دهنده فایل های آموزشی و پژوهشی

گزارش تخصصی ادبیات سوم راهنماهی

گزارش تخصصی ادبیات به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود وضعیت درس ادبیات دانش موزان سال سوم راهنماهی به کمک تکنیک های خلاقیت با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی ادبیات به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بهبود وضعیت درس ادبیات دانش موزان سال سوم راهنماهی به کمک تکنیک های خلاقیت

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بهبود وضعیت درس ادبیات دانش موزان سال سوم راهنماهی به کمک تکنیک های خلاقیت

دیباچه پیرامون قضیه بهبود وضعیت درس ادبیات دانش موزان سال سوم راهنماهی به کمک تکنیک های خلاقیت

درک مشکل پیرامون قضیه  بهبود وضعیت درس ادبیات دانش موزان سال سوم راهنماهی به کمک تکنیک های خلاقیت

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بهبود وضعیت درس ادبیات دانش موزان سال سوم راهنماهی به کمک تکنیک های خلاقیت

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بهبود وضعیت درس ادبیات دانش موزان سال سوم راهنماهی به کمک تکنیک های خلاقیت

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود وضعیت درس ادبیات دانش موزان سال سوم راهنماهی به کمک تکنیک های خلاقیت

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بهبود وضعیت درس ادبیات دانش موزان سال سوم راهنماهی به کمک تکنیک های خلاقیت

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بهبود وضعیت درس ادبیات دانش موزان سال سوم راهنماهی به کمک تکنیک های خلاقیت

بررسی بیشتر در رابطه با بهبود وضعیت درس ادبیات دانش موزان سال سوم راهنماهی به کمک تکنیک های خلاقیت

ارائه مستندات پیرامون بهبود وضعیت درس ادبیات دانش موزان سال سوم راهنماهی به کمک تکنیک های خلاقیت

پیش بینی نتایج در مورد بهبود وضعیت درس ادبیات دانش موزان سال سوم راهنماهی به کمک تکنیک های خلاقیت

راهکارها پیرامون قضیه بهبود وضعیت درس ادبیات دانش موزان سال سوم راهنماهی به کمک تکنیک های خلاقیت

رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود وضعیت درس ادبیات دانش موزان سال سوم راهنماهی به کمک تکنیک های خلاقیت

دلایل افت تحصیلی از نظر روانشناسان و اندیشمندان

افت تحصیلی با نظام آموزشی وفرهنگ ،اجتماع ،خانواده و خصوصیات فردی اشخاص یا به عبارت دیگر با ویژگیهای دانش آموزان ارتباط بسیار نزدیک داردد در اینجا به چند علت اصلی افت تحصیلی اشاره می شود لازم به ذکر است که این علل به طور مستقل و مجزا از یکدیگر باعث به موجود آمدن افت تحصیلی در دانش آموزان نمی شود بلکه ارتباط آنها ،شبکه پیچیده ای را به وجود می آورد که بر وضعیت دانش آموزان اثر مخرب می گذارد.

الف- علل فردی

1-هوش

هر فرد دارای توان ذهنی خاص است که هوش نامیده می شود از آنجا که بازده هوشی هر فرد تا حد زیادی متاثر از زمینه های ارثی است و نمی توان آن را تغییر داد .

2-میل و انگیزه

گاه دیده می شود کودکی مدارج ابتدایی را با موفقیت کامل طی میکند اما همین که پا به سنین بالاتر می گذارد دچار  افت تحصیلی میشود و دیگر میلی به یادگیری بیشتر و رقابت تحصیلی نشان نمی دهد .محیط دانش اموز نقش بسیار مهمی در پیدایش انگیزه تحصیلی او دارد.

3-آشفتگی های عاطفی و هیجانی

فشار های روانی دانش آموزان در مقاطع مختلف رشد ، می تواند باعث اشتغال خاطر ، آسیب وارد آمدن به قوای هوشی و تحلیل انرژی ذهنی ، عدم تمرکز حواس و در نهایت موجب افت تحصیلی می شود.

4- بلوغ

بلوغ از مهم ترین مقاطع رشد است که تغییرات همه جانبه و گسترده ای در حیطه های روانی و جسمی به همراه دارد . توانایی سازگاری با این تغییرات ناگهانی و فراگیر ، نیازمند آگاهی ها ،آموزش ها و حمایت های خاصی است که اگر امکان پذیر نشود در نظام زندگی فرد نا هماهنگی به وجود آمده چه بسا موجب بروز آسیبهای روانی و اجتماعی وگاه جسمی می شود.

ب- مشکلات خانوادگی

عوامل عدیده ای در ارتباطبا خانواده دانش آموزان می تواند موجب افت تحصیلی آنان شود که اهم انها به قرار زیر است :

1-روابط و نظام ارزشی خانواده :

شاید بتوان گفت مهمترین عامل موثر در شکلگیری نگرش دانش آموز نسبت به تحصیل خانواده است.اینکه والدین با دانش آموزان و درس وتحصیل او چگونه برخورد می کنند و در الگوهای تربیتی خود برای چه نوع رفتارهایی ارزش قائل می شوند  یکی از اجزای اساسی در شکل گیری نگرش دانش آموزان نسبت به تحصیل است

2-اشتغال کودکان

یکی از عوامل افت تحصیلی دانش آموزان ،جابجایی وظایف والدینی و فرزندی است  به این ترتیب که کودکان در سنی به کار و اشتغال می پردازند که معمولا از آنها انتظار می رود در آن مقطع بیشتر به نقش های مورد انتظار از جمله تحصیل بپردازند .

3- بی سوادی والدین

مهمترین منبع کمک اموزشی خارج از مدرسه ، والدین هستند و بی سوادی یه کم سوادی والدین آسیب دو جانبه ای دارد و این قبیل والدین نه تنها نمی توانند از نظر آموزشی و تحصیلی کمکی به فرزندان خویش نمایند بلکه یک الگوی تقلیدی نا مناسب برای فرزندان خود هستند.

ج-مشکلات محیطی و اجتماعی

1-عدم وجود فضای آموزشی مناسب :

گاه دانش آموزی از توانایی ذهنی و نسبتا خوبی برخوردار است به موازات اینکه به کلاس های بالاتر می رود نیازمند به امکانات بیشتری برای فراگیری دروس پیچیده تر می شود و اگر از داشتن محیطی نسبتا آرام وخلوت برای مطالعه محروم باشند موجب افت تحصیلی وی خواهد بود.

2-فقر و محرومیت اقتصادی

3-مهاجرت و انتقال

جابجایی دانش آموز از محیطی آشنا به محیطی ناآشنا اغلب تعادل عاطفی و هیجانی او را بر خم می زند . انتقال و جابجایی مستلزم این است که دانش آموز مدرسه ویا حتی کلاسقبلی خود را ترک نماید و خود را با مکان جدید هماهنگ کند و این تغییر وجابجایی یکباره حائز فشار روانی شدیدی است که تحمل آن ممکن است برای او بسیار مشکل باشد .

تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد ۱:

تقاضاها:

پس از جمع بندی اطلاعات و داده ها متوجه تقاضاهای زیر شدم :

  1. عده ای از دانش آموزان در کلاس به درس گوش نمی دهند.
  2. عده ای از دانش آموزان تمایلی به شرکت در فعالیت های کلاس ندارند .
  3. عده ای از دانش آموزان در کلاس درس زیاد صحبت می کنند و مزاحم دیگران و کلاس درس می شوند .
  4. عده ای در کلاس فقط حضور فیزیکی دارند و لی حضور ذهن ندارند .
  5. عدم علاقمندی برخی از دانش آموزان به درس ادبیات .
  6. عدم آشنایی با روش های نوین تدریس.
  7. داشتن تجربه ای ناموفق در سال قبل توسط تعدادی از دانش آموزان .

۶-۲٫ شاخص های کلاس فعال

  1. تقویت همکاری گروهی و احساس دوستی بین اعضاء گروه .
  2. فراهم شدن فرصت برای افراد جهت ارزیابی خودشان .
  3. کاهش استرس افراد کمرو و خجالتی .
  4. تقویت اعتماد به نفس در افراد و ایجاد روحیه نقادی .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی ادبیات را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *