گزارش تخصصی ادبیات دبیرستان با موضوع رفع مشکلات یادگیری دانش آموزانم در 20 صفحه

گزارش تخصصی ادبیات دبیرستان

گزارش تخصصی ادبیات دبیرستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 20 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی ادبیات دبیرستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

ارائه مستندات پیرامون بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

تجزيه وتحليل وتفسير داده ها

مشكل اصلي، ضعف در ماده ي درسي دستورزبان فارسي مي باشد كه ازعلل اصلي آن مي توان به نكات زير اشاه نمود .

* آسان قبول شدن دانش آموزان

* همكاري كمتر اوليا در امر آموزش

* كم بودن ساعت درسي نسبت به حجم دروس

* اهميت ندادن بعضي از همكاران به دستور زبان فارسي

* مستقل نبودن اين درس در دوره ي متوسطه اول

اگر سعي شود اين مشكلات برداشته مي شود .اگرتلاش وكوشـش دبير ودانش آموزان به طور مستمر ادامه يابدو دبير با استفاده از شيوه هاي جديد ، حل اين مشكل اگرچه كاملا و صد در صد برطرف نشود   ولي انشاء الله درصد بيشتري از اين مشكل حل مي شود .

 راه حل هاي پيشنهادي

* اهميت دادن به اين درس .

* تشویق وترغیب.

* دادن مسؤولیت به فاطمه

* استفاده از شيوه هاي متعدد توسط دبير

* بيشتركار كردن دستور دركلاس درس به خصوص از فاطمه در پاي تخته

* امتحان كتبي بيشتر از كل دانش آموزان

* ياد آوري دستور پايه هاي قبل و پرسش آنها

اجراي طرح

اسکینر در کتاب نظریه های یادگیری معتقد است یادگیری در صورتی به بهترین وجه انجام می گیردکه

الف ) اطلاعاتی که قرار است آموخته شوند در گام های کوچک ارائه گردد.

.ب ) به یادگیرندگان درباره ی یادگیریشان بازخورد فوری داده شود. یعنی بلافاصله پس از یک تجربه یادگیری به آنان گفته شود که اطلاعات مورد نظر را درست یادگرفته اند یا از آن لحاظ اشکالاتی دارند.

ج) یادگیرندگان بتوانند با سرعت متناسب خود یاد بگیرند.

من نيز سعي نمودم باصبر و حوصله به فاطمه كمك كنم . در مرحله ي اول از اولياي دانش آموز دعوت كردم و در مورد وضعيت فرزندشان با آنها به گفت و گو نشستم و از آنها خواستم تا حد امكان مرا در اين مورد ياري نمايند ودر منزل نيز به درس فرزندخود اهميت بيشتري دهند ؛ چون اكثر اوليا درسهايي مانند درس رياضي و زبان انگليسي و… را در دوره ي متوسطه اول مهم مي دانند .

استفاده از تشويق هاي بجا ، يكي از كارساز ترين عوامل پيشرفت دانش آموزان مي باشد. من نيز متذكر شدم در صورت پيشرفت ، جوايزي هرچند كوچك اهدا خواهم كرد .

از شيوه هاي متعدد ديگري همچون ؛كار كردن در منزل به اين صورت كه افعال و كلماتي مي نوشتم و براي جلسه ي بعد از او مي خواستم كه مثلا بن ماضي ، بن مضارع ، شخص ، شناسه و ….را بنويسد..

دستور زبان درسي است كه در صورت ياد گرفتن دانش آموز دوست دارد به تكرار از اين مسائل حل كند؛  بنابراين چند روش براي يافتن بن،‌نهاد ، مفعول و….. را برايش ياد دادم تا برايش مشكلي نباشد.  در ضمن در مورد مشكلاتي كه در دوره ي ابتدايي در بحث هاي قبل ذكر كردم با مدير مدرسه و مسئو لين اداره صحبت كردم.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی ادبیات دبیرستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *