گزارش تخصصی استثنایی
گزارش تخصصی استثنایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم پیش حرفه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 33 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی استثنایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم
دیباچه پیرامون قضیه بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم
درک مشکل پیرامون قضیه بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم
بررسی بیشتر در رابطه با بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم
ارائه مستندات پیرامون بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم
پیش بینی نتایج در مورد بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم
راهکارها پیرامون قضیه بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم
رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم
برای اینکه مسئله ای که ذهنم را به خود مشغول کرده بود، برایم روشن تر شود و دلایل رفتارهای غیرعادی او را مورد بررسی قرار دهم، درصدد جمع آوری اطلاعات از روشها ومنابع مختلف برآمدم.
روشهایی که در این پژوهش از آنها بهره گرفته شده، عبارتند از :
1 – مشاهده رفتار دانش آموزدر موقعیت های مختلف
2 – مصاحبه با خود دانش آموز و پدر و پرستار او
3 – اجرای پرسشنامه ای که در اختیار معلمان مختلف دانش آموز قرار گرفت
4 – اجرای گروه سنجی در کلاس
منابع كسب اطلاعات مورد نیاز به قرار زير می باشد:
الف : خود دانش آموز
ب : پدر و پرستار دانش آموز
ج : همکلاسی های او
د : معلمان دیگر دانش آموز
ه : پرونده تحصیلی وی
در اولین مرحله به سراغ همکاران دیگر رفتم و نظرشان را در مورد وی جویا شدم. اغلب همکاران از او به عنوان دانش آموز با ضریب هوشی پایین یاد می کردند.. همکلاسی های ارسلان هم او را فردی می دانستند که بسیار کند ذهن و با ضریب هوشی پایین است.
برای بررسی دقیق از وضعیت ارسلان و از آنجایی که یکی از منابع کسب اطلاعات در مورد دانش آموز، خود او می باشد، از سوالاتی در مورد خودش پرسیدم.لازم به ذکر است در جلسه اول به جهت اعتماد او، در مورد مشکلات او با همکلاسیها اشاره ای نکردم و تنها صحبت درباره علایق و خواسته هایش اکتفا نمودم. برای گردآوری اطلاعات دقیق تر پرسشنامه ای تهیه نمودم و در اختیار 3نفر از همکاران قرار دادم تا در مورد خصوصیات رفتاری او اظهار نظر نمایند که براساس نتایج استخراج شده از اجرای این پرسشنامه حالات و رفتارهای زیر بیشترین فراوانی را داشت.
1 – جر و بحث زیاد و بی مورد
2 – عدم توجه به صحبت های معلم
3 – عدم توانایی در کنترل احساسات و عواطف
4 – مقاومت کردن در پذیرش سخنان اطرافیان
5 – مطرح کردن سئوالات زیاد و کنجکاو بودن و بی نتیجه ماندن
در جلسه دیگری از او دعوت کردم، در این جلسه برخی از نتایج بدست آمده از پرسشنامه و انتظارات همکلاسی ها از او مطرح شد. وی معتقد بود که به درس علاقه ندارد و بنابراین در کلاس حوصله گوش کردن ندارد و اینکه معلم برخی مطالب را زیاد تکرار می کند که حوصله اش سر میرود، همچنین انتقاداتی از رفتار برخی همکلاسی ها نسبت به خودش مطرح نمود.
در جلسه مصاحبه با دانش آموز مطرح کردم که شاید لازم باشد با والدین او صحبت کنم او مخالفتی نکرد، چون ارسلان مادر نداشت بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر با پدر ارسلان تماس گرفتم وی ضمن تایید این مطالب معتقد بود که ارسلان خیلی کم اهمیت و با عدم تمرکز به درس است و ما را هم دچار درد سر کرده است، به همه چیز اشکال می گیرد، هیچکس را قبول ندارد و در خانه انتظار دارد همه دستورات او را اجرا کنند.
برای تکمیل اطلاعات بدست آمده به متون و کتب و مقالاتی که در ارتباط با بیماری اوتیسم و ویژگیهای کودکان سر آمد ، در اختیار داشتم ، مراجعه نمودم که به خلاصه اي از موارد مطرح شده مرتبط با مشکل دانش آموز مورد بررسی، اشاره می شود.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی استثنایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.