گزارش تخصصی دبستان رایگان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
گزارش تخصصی دبستان رایگان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32 صفحه
پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی دبستان رایگان پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی دبستان رایگان سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبستان رایگان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
سرآغاز سخن پیرامون قضیه تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
دیباچه پیرامون قضیه تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
درک مشکل پیرامون قضیه تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
بررسی بیشتر در رابطه با تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
ارائه مستندات پیرامون تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
پیش بینی نتایج در مورد تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
راهکارها پیرامون قضیه تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
رفرنس و منبع مورد استفاده تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
در این مرحله بهترین روش جمع اوری اطلاعات مشاهده رفتار دانش اموزان در حین درس دادن است و صحبت کردن با معلمان در دفتر راجع به وضعیت دانش آموزان می باشد و دیدن عملکرد دانش آموزان در کلاس می باشد.
1- بی حوصلگی دانش آموزان و عدم توجه آنها
3- نداشتن انگیزه و عدم توجه به درس
5- با وسایل تحریر خود سرگرم بودن و دائما نگاه کردن به ساعت کلاس
1- داشتن مشکلات فردی و تامین نبودن از نظر مالی
3- بی علاقه بودن معلمان به آموزش مهارت های زندگی و نگفتن مطالب جالب و یکنواختی تدریس
5- استفاده نکردن مغلمان از فیلم اسلاید و کار عملی و دائما به صورت تئوری درس دادن
یافته های علمی
مهارت های زندگی، مهارت های شخصی و اجتماعی است که کودکان و نوجوانان باید آنان را یاد بگیرند تا بتوانند در مورد خود و انسان های دیگر و کل اجتماع به طور موثر و شایسته و مطمئن عمل نمایند. انتقاد مهم به تعلیم و تربیت رسمی این است که به برخی مهارت های حرفه ای و ابزاری و تنها بر بعد شناختی (سواد) تمرکز کرده است و به دیگر ابعاد فکری و روانی و اجتماعی توجهی ندارد. از دیگر سو محققان نشان داده اند که مهارت های زندگی می تواند به طور نظامدار و از طریق موقعیت های یادگیری غیررسمی یاد گرفته و تقویت شود. مدرسه علاوه بر کارکردهای رسمی آموزش خواندن و نوشتن، باید در زمینه های آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان نیز ایفای نقش کند
طی سه دهه گذشته، رویکردها به تعلیم و تربیت در جهت کاربرد بالقوه و عملی دانش در زمینه های واقعی زندگی بوده است. ضرورت یاری افراد، جهت رشد بهتر مهارت های زندگی و معیشت خود، رفته رفته از اهداف مهم آموزش و پرورش تلقی می شود. نکته قابل بحث این است که دانش اکتسابی از تجارب عملی، پایاتر از معلومات به دست آمده از اجرای برنامه های آموزشی است. امروزه همگام با توسعه زندگی مدنی و صنعتی شدن روز افزون کشورهای در حال توسعه، تعلیم و تربیت کودکان، از وظایف اساسی نهادهای تعلیم و تربیت رسمی به حساب می آید. اما تاکید بیش از حد بر ارائه اطلاعات و دانش نظری، دانش آموزان را از یادگیری مهارت های ضروری که در زندگی روزمره به آن نیاز دارند محروم می سازند.
تعریف مهارت های زندگی:
برای این اصطلاح تعاریف متعددی بیان شده است. یکی از عمومی ترین تعاریف این چنین است: مهارت های زندگی یعنی ایجاد روابط بین فردی مناسب و موثر، انجام مسئولیت های اجتماعی، تصمیم گیری صحیح، حل تعارضات و کشمکش های بدون توسل به اعمالی که به خود یا دیگران صدمه می زنند، برنامه آموزش مهارت های زندگی بر این اصل استوار است که کودکان و نوجوانان حق دارند توانمند شوند و نیازمند آنند که بتوانند از خود و علاقه هایشان در موقعیت های سخت زندگی دفاع کنند. این نوع برنامه ها در پیشگیری از مخاطرات سلامت نگاهی کلی دارند و به آموزش محدود تنها یک مهارت بسنده نمی کنند.
اهداف آموزش مهارت های زندگی:
مجموعه مهارت های زندگی نه تنها به توانمند ساختن افراد در زندگی حال نمی اندیشد بلکه به توانمندی آنان جهت زندگی آینده نیز تاکید می ورزد. در ضمن متمرکز بر شکوفایی توانایی های بالقوه افراد است به طور کلی هدف از مجموعه مهارت های زندگی، کمک به فرد جهت حرکت از توانایی ها و ضعف های مهارتی به سوی مهارت های توانمند و قوی و سازنده می باشد. چنین مهارت های زندگی تصمیمات متعهدانه فرد را در بر می گیرد.
مسئولیت پذیری یا تعهد فردی یک مفهوم مثبتی است که طبق آن افراد نسبت به سلامتشان و اتخاذ تصمیمشان در مسائل زندگی خویش متعهد هستند. در واقع هدف نهایی مهارت های زندگی این است که افراد مسئولیت برتری و شایستگی فردی خویش را بپذیرند. این شایستگی فردی شامل احساس کفایت و شایستگی سطح بالا، سلامت روانی، خود شکوفایی و پذیرش مسئولیت فردی می باشد. در نتیجه می توان گفت مجموعه مهارت های زندگی هم اهداف پیشگیرانه دارد و هم کنترل و مدیریت مشکلات و همانند سبک رویکرد آموزشی هم برای مداخلات گروهی و هم فردی مناسب است.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبستان رایگان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.