گزارش تخصصی دبیران تربیت بدنی
گزارش تخصصی دبیران تربیت بدنی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف کردن مشکل پرخاشگری دانش اموزان بوسیله ورزش با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 33 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیران تربیت بدنی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل پرخاشگری دانش اموزان بوسیله ورزش
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل پرخاشگری دانش اموزان بوسیله ورزش
دیباچه پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل پرخاشگری دانش اموزان بوسیله ورزش
درک مشکل پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل پرخاشگری دانش اموزان بوسیله ورزش
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل پرخاشگری دانش اموزان بوسیله ورزش
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل پرخاشگری دانش اموزان بوسیله ورزش
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل پرخاشگری دانش اموزان بوسیله ورزش
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بر طرف کردن مشکل پرخاشگری دانش اموزان بوسیله ورزش
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بر طرف کردن مشکل پرخاشگری دانش اموزان بوسیله ورزش
بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف کردن مشکل پرخاشگری دانش اموزان بوسیله ورزش
ارائه مستندات پیرامون بر طرف کردن مشکل پرخاشگری دانش اموزان بوسیله ورزش
پیش بینی نتایج در مورد بر طرف کردن مشکل پرخاشگری دانش اموزان بوسیله ورزش
راهکارها پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل پرخاشگری دانش اموزان بوسیله ورزش
رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف کردن مشکل پرخاشگری دانش اموزان بوسیله ورزش
کمک گرفتن از اولیاء دانش آموز : جلسات متعددی با همکاری مدیر مدرسه برای اولیاء دانش آموز گذاشته شد و در زمینه مشکل فرزندشان صحبت شد چون آموزشهای مفید بدون حمایت والدین غیر ممکن است .
همکاری خود دانش آموز : در جلسات متعدد با دانش آموز مشکل دار مصاحبه به عمل آمد از طریق برخورد خوب او را راهنمایی کردم که از چه روشهایی برای اصلاح کارش استفاده کند .
کمک گرفتن از همکاران : از دبیر مربوطه و بقیه ی همکاران خواستم که حرکات و رفتار دانش آموز را زیر نظر داشته باشند و در جهت رفع مشکل به او کمک کنند .
دعوت از مشاور : در یک جلسه با همکاری مدیر مدرسه از مشاور اداره دعوت کرده و در حضور دانش آموز با او صحبت هایی داشت .
کمک گرفتن از معاون پرورشی : از معاون پرورشی خواسته شد که در تمام مراسمی که گذاشته می شود دانش آموز شرکت فعال داشته باشد و مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد .
تشویق های متنوع : تأکید فراوان روان شناسان بر تشویق به جهت تأثیر معجره آسای آن است اگر تشویق به موقع انجام شود ، در رفتار شاگرد دگرگونی جدی ایجاد می کند و مسیر زندگی او را تغییر می دهد . روایت است که رسول خدا (ص) عمامه ی خود را برای تشویق حضرت علی (ع) بر سر وی قرار دادند (بحار الانوار ، موسسه الوفاء جلد 16)
ویلیام جیمز : « عمیق ترین انگیزه در نهاد آدمی ، عطش مورد تحسین قرار گرفتن است » (بی آزار شیرازی ، مصطفی ، قرآن و تبلیغ )
معرفی دانش آموز به کانونهای ورزشی مخصوصاً شنا و ورزشهای گروهی مثل والیبال و فوتسال و …
برگزاری مسابقات گروهی : برای اینکه در دانش آموز هیجان و نشاط بوجود آید در مسابقات گروهی شرکت داده شود .
بازی های متنوع : دکتر مظلومی : « بازی های بچه های در ابتدا آشنایی با محیط ، سپس تجربه برای به کار گیری کاربردها و سپس فرهنگ سازی و بالاخره هم تعلیم و تربیت است . »
کارل گروس : « بازی وسیله ای برای آمادگی فرد جهت زندگی در بزرگسالی است »
گذاشتن وقت : توجه مربی به روند کار هر دانش آموز بسیار حائز اهمیت است بنابراین باید روند کار هر دانش آموز را به دقت بررسی کنیم نقاط قوت دانش آموز را بشناسیم توانائی هایش را به او بگوئیم تا روی آن بیشتر متمرکز شود .
آموزش و بالا بردن سطح آگاهیهای مردم در زمینه فواید و اهمیت ورزش از طریق وسایل ارتباط جمعی
آموزش ورزش و فعالیت های ورزشی براساس اصول صحیح با توجه به ویژگیهای جسمانی و روانی دانش آموزان
آموزش ضمن خدمت مربیان ورزش ، بهداشت به عنوان عوامل تقویت کنندة رفتار دانش آموزان
نصب و تعبیه امکانات ورزشی در پارکها و محلا ت نظیر حلقه های بسکتبال ، میزهای پینگ پنگ جهت استفاده خانواده های کم درآمد
دعوت از اولیاء دانش آموز مشکل دار و پر کردن پرسشنامه و جداول مخصوص
چگونگی اجرای راه حل های جدید و پیشنهادی
کمک گرفتن از اولیاء : با صحبت کردن با اولیاء چند راه حل به آنها پیشنهاد دادم : 1- با آرامش با فرزند خود رفتار کنند 2- در حضور فرزند با هم بحث و جدل نداشته باشند 3- فرزند خود را به تفریح و گردش ببرند . 4- در ورزشهای متنوع مخصوصاً والیبال ، فوتسال ، شنا با خاطر آرامش و نشاط فرزندشان را شرکت دهند 5- به محیط های آرام و دور از جنجال بیشتر بروند نه به جاهایی که باعث پرخاشگری بیشتر می شود 6- در مقابل رفتارهای خوشایند او را تشویق کنند و جایزه تعیین کنند 7- از طریق داستانهای شیرین و آموزنده او را تشویق کنند . 8- از دوستانش بخواهند که با او صمیمی رفتار کنند .
همکاری خود دانش آموز : از دانش آموز خواستم که مثل بقیه ی دوستانش آرامش داشته باشد و اگر نداشته باشد چه عواقبی در آینده به دنبال دارد . همیشه او را تشویق می کردم و از مدیر و معاون هم خواستم که او را تشویق کنند .
از او خواستم در کلاسهای ورزشی شرکت کند مخصوصاً تابستان که خودم والیبال و فوتسال با بچه ها کار می کردم شخصاً از دانش آموز خواسته بودم که شرکت کند و با او با آرامش کار می کردم . و خواستم کلاس شنا برود که قبول کرد . کتاب هایی در اختیارش گذاشتم که مطالعه می کرد و تأثیر مثبتی روی او داشت .
کمک گرفتن از همکاران : در یک جلسه از همکاران خواستم که نظر خود را در مورد دانش آموز بیان کنند که هر کدام نظر خاصی داشت و از آنها خواستم که برای حل مشکل دانش آموز همکاری لازم را داشته باشند . دانش آموز را تشویق کنند . از کارت های تشویقی استفاده کنند و او را به عنوان سر گروه بعضی اوقات انتخاب کنند و به او مسئولیت بدهند . در مقابل پرخاشگری دانش آموز او را سرزنش نکنند بلکه نصیحت کرده و کارهای مثبت او را بیشتر در نظر داشته باشند . از دوستانش بخواهند با او ارتباط دوستی صمیمانه داشته باشند . و …..
دعوت از مشاور : در چند زنگ ورزش از مشاور دعوت به عمل آمد و به صورت خصوصی با دانش آموز صحبت می کرد . از خانواده ، دوستان ، همسالان و وضع خانوادگی آنها پرسید و دانش آموز را در جلسات متعدد راهنمایی و مشاوره کرد .
کمک گرفتن از معاون پرورشی : از معاون پرورشی مدرسه خواهش شد زمانی که مراسم صبحگاه برگزار می شود به عنوانهای مختلف از دانش کمک گرفته شود و در صورت بهبود وضع او در حضور دانش آموزان مورد تشویق قرار گیرد .
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیران تربیت بدنی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.