گزارش تخصصی دبیران شیمی : طرح همیار معلم و نحوه تاثیر آن بر دانش آموزانم

گزارش تخصصی دبیران شیمی

گزارش تخصصی دبیران شیمی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 21 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیران شیمی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان

مزاياي طرح هميار معلم:

1- جلوگيري از افت تحصيلي دانش آموزان بخصوص دانش آموزان ضعيف.

2- ايجاد روحيه تعاون، همكاري و احساس مسئوليت در دانش آموزان.

3- كاهش حجم كاري، كلاسي و درسي معلم و استفاده بهينه از فرصت به دست آمده جهت هدايت و راهنمايي دانش آموزان.

4- كاهش هزينه هاي دولت. با اين روش مي توان يك سوم از برنامه ها و فعاليت هاي كلاس را كاهش داده و از طريق دانش آموزان عملي نمود.

5- كاهش نيروي انساني در مدارس، به طوري كه حدودا يك سوم معلمان جاي خود را به دانش آموزان واگذار مي نمايند.

6- احساس شخصيت، بالندگي، خلاقيت و نوآوري در دانش آموزان.

7- يادگيري بهتر و موثرتر همراه با صميمت و نشاط دردانش آموزان همسن و سال.

8- تعامل بهتر و بيشتر دانش آموزان با يكديگر در راستاي اهداف مشخص و در نهايت ارتقاي تحصيلي به جاي اتلاف وقت.

9- انعطاف و استمرارآموزش و يادگيري. علاوه بر مدرسه، در منزل به صورت اينترنتي، تلفني و يا در پارك و ساير اماكن آموزشي و تفريحي مثل فرهنگسراها و…

10- افزايش مشاركت و همكاري اوليا با يكديگر و توجه بيشتر آنان به سرنوشت همه دانش آموزان .

11- پويايي و خود جوشي همه دانش آموزان در يك رقابت سالم وسازنده و رشد و شكوفايي استعدادهاي همه دانش آموزان و نه يك عده خاص .

12-فرهنگ سازي و نهادينه شدن مشاركت دانش آموزان در همكاري و همياري يكديگر .

 

ويژگي هاي طرح هميار معلم (پيشنهادها):

1- مي تواند در مدارس پنجم و ششم ابتدايي ، راهنمايي و يا متوسطه باشد.

2- مي تواند به صورت آزمايشي در يك پايه يا يك درس و يا در يك استان باشد.

3- كتب درسي طوري طراحي و تنظيم شود كه زمينه هاي مشاركت آنان را فراهم نمايد.

4- آموزش هاي لازم به معلمان داده شود.

5- از تجارب ساير كشورهاي پيشرفته جهان استفاده شود.

6- امكانات تعاملي (آموزش از راه دور) مثل امكانات اينترنتي و الكترونيكي در مدرسه و منزل فراهم گردده

7- نمره دانش آموزان براساس گروهي محاسبه و در كارنامه آورده شود.

8- ابتدا در مجتمع هاي آموزشي( با توجه به داشتن امكانات لازم) آزمايشي و اجرايي شود.

9- از كلاس ششم ابتدايي سال جاري شروع شود البته مي توان از كلاس هاي بالاتر براي كلاس هاي پايه پايين تر استفاده كرد.

10- از طريق انجمن اوليا ومربيان آموزش هاي لازم و اطلاع رساني به اوليا صورت گيرد.

11- با ارگان ها و سازمان هاي ذيربط مثل صدا و سيما و … هماهنگي و همكاري شود.

12- اين طرح مي تواند كلاسي و يا براساس پايه هاي تحصيلي باشد.

مراحل اجراي طرح:

ابتدا باید از بین دانش آموزان از بين اين افراد كساني كه فعال بوده و توانايي مديريت كلاس و تفهيم درس را داشته باشند  را به عنوان هميار معلم تقويتي مشخص كرد.

2-       دانش آموزانی  كه نياز به توجه و انگیزه  دارند را مشخص نموده و با کمک همیار معلم تا آنجا که ممکن بود روی انگیزه و یاد گیری آنها کار کردم.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیران شیمی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *