گزارش تخصصی دبیران علوم تجربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی

دانلود گزارش تخصصی دبیران, معلمان, مدیران و معاون مدرسه

گزارش تخصصی دبیران علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیران علوم تجربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف نمودن اضطراب و دلهره دانش آموزم در درس علوم تجربی  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیران علوم تجربی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اضطراب و دلهره دانش آموزم در درس علوم تجربی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اضطراب و دلهره دانش آموزم در درس علوم تجربی

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن اضطراب و دلهره دانش آموزم در درس علوم تجربی

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اضطراب و دلهره دانش آموزم در درس علوم تجربی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اضطراب و دلهره دانش آموزم در درس علوم تجربی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اضطراب و دلهره دانش آموزم در درس علوم تجربی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن اضطراب و دلهره دانش آموزم در درس علوم تجربی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف نمودن اضطراب و دلهره دانش آموزم در درس علوم تجربی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف نمودن اضطراب و دلهره دانش آموزم در درس علوم تجربی

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن اضطراب و دلهره دانش آموزم در درس علوم تجربی

ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن اضطراب و دلهره دانش آموزم در درس علوم تجربی

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن اضطراب و دلهره دانش آموزم در درس علوم تجربی

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن اضطراب و دلهره دانش آموزم در درس علوم تجربی

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن اضطراب و دلهره دانش آموزم در درس علوم تجربی

اهمیت موضوع :

در پیدایش اضطراب عوامل متعدد اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی به عنوان زمینه سازهای محیطی با استعداد زمینه ای ژنتیک همراه شده و علا یم خود را در سنین کودکی و نوجوانی به تدریج آشکار می سازد.

▪ اضطراب آشکار: بیانگر احساس افراد مورد مطالعه درخصوص احساس تنش، بیم از آینده، ناآرامی، خودخوری، برانگیختگی و فعال سازی سیستم خودمختار (سمپاتیک و پاراسمپاتیک) است.

▪ اضطراب پنهان: به تفاوت های فردی نسبتا ثابتی در مستعد بودن به ابتلا به اضطراب اشاره می کند که از آن طریق بین افراد در آمادگی داشتن ادراک موقعیت های پراضطرابی مثل تجربه خطر یا موقعیت های تهدیدکننده تمایز گذاشته می شود و پاسخ به چنین موقعیت هایی با شدت بالا ی عکس العمل های اضطراب آشکار همراه است.

  • نشانه های استرس

استرس می تواند بعضی از نشانه های زیر را به وجود آورد و نوع علا یم آن در افراد متفاوت است. (گرفتگی یا اضطراب، احساس درد، تپش قلب، تعرق بدن، مشکلا ت خواب و…)

▪ نشانه های روحی و روانی: (بی حوصلگی، خلق ناپایدار، بی قراری و…)

▪ نشانه های رفتاری: (پرخاشگری، بازی با موی سر یا کندن پوست سر، نداشتن تمرکز و…)

▪ نشانه های فکری: (گیجی یا شلوغی ذهن، بهانه جویی، اشتباهات مکرر و…)

  • نظریه های روانشناختی

▪ نظریه های روانکاوی:

تکامل تدریجی نظریه های زیگموند فروید را در مورد اضطراب از مقاله وسواس ها وفوبی ها می توان این گونه دریافت که فروید اضطراب را هشداری برای ایگو معرفی می کند که از فشار سائق نامقبول برای تظاهر آگاهانه و تخلیه خبر می دهد. اگر سطح اضطراب بالا تر از آنچه به عنوان هشدار لا زم است برود، ممکن است با شدت حمله هراس خودنمایی کند.

▪ نظریه های رفتاری:

با یادگیری اضطراب بعضی از موثرترین درمان های اختلا لا ت اضطرابی را به وجود آورده است. طبق نظریه های رفتاری، اضطراب یک واکنش شرطی در مقابل محیطی خاص است و درمان معمولا با نوعی حساسیت زدایی از طریق رویارویی مکرر با محرک اضطراب انگیز، همراه با روش های روان درمانی شناختی به عمل میآید.

▪ نظریه وجودی:

نظریه های وجودی اضطراب مدل هایی برای اختلا ل اضطراب منتشر به وجود آورده است که در آنها محرک قابل شناسایی خاصی برای احساس اضطراب مزمن وجود ندارد و شخص از پوچی عمیق در زندگی خود آگاه می گردد که ممکن است حتی از پذیرش مرگ غیرقابل اجتناب خود نیز برای او دردناکتر باشد. آنچه از مطالعات برمی آید سنین نوجوانی و جوانی از نظر انواع اختلا لا ت اضطرابی و در یک شیوع قرار دارند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیران علوم تجربی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *