گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی : اصلاح رفتارهای نامتعارف و نابهنجار دانش آموزان

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  راه حل ها و راهکارهای  اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار دانش آمــوزان با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  راه حل ها و راهکارهای  اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  راه حل ها و راهکارهای  اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار

دیباچه پیرامون قضیه راه حل ها و راهکارهای  اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار

درک مشکل پیرامون قضیه  راه حل ها و راهکارهای  اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  راه حل ها و راهکارهای  اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  راه حل ها و راهکارهای  اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه راه حل ها و راهکارهای  اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  راه حل ها و راهکارهای  اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  راه حل ها و راهکارهای  اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار

بررسی بیشتر در رابطه با راه حل ها و راهکارهای  اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار

ارائه مستندات پیرامون راه حل ها و راهکارهای  اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار

پیش بینی نتایج در مورد راه حل ها و راهکارهای  اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار

راهکارها پیرامون قضیه راه حل ها و راهکارهای  اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار

رفرنس و منبع مورد استفاده راه حل ها و راهکارهای  اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار

 عوامل خانوادگی پرخاشگری

عوامل خانوادگی به عنوان یکسری از عوامل محیطی در بررسی عوامل تربیتی افراد موثر میباشند، چرا که خانواده به عنوان اولین محیط اجتماعی زندگی افراد بسیار حائز اهمیت میباشد و خیلی از چیزها را افراد در سالهای اولیه حیات اجتماعی خود در آن می آموزند. خانواده میتواند از جهات مختلف موجب بروز یا تشدید پرخاشگری شود که مهمترین این عوامل عبارتند از:

1) نحوه برخورد والدین با نیازهای فرد: معمولا کودکی که وسایل و اسباب بازی مورد علاقه خود را در دست دیگری می بیند برانگیخته میشود و در صدر گرفتن آن حتی با اعمال خشونت می شود.تجربه نشانگر آن است که چنانچه در کودکی همیشه توقعات و انتظارات فرد برآورده شده باشد او بیشتر از کسانی که توقعات و انتظاراتشان برآورده نشده است خشمگین وپرخاشگر می شود.

2) وجود الگوهای نامناسب، داشتن الگوی مناسب در زندگی یکی از نیازهای انسان است زیرا انسانها علاقه مند هستند که رفتار و کردار خود را مطابق با کسی که مورد علاقه خودشان است انجام دهند و چنین کسانی را راهنما و الگوی زندگی خود قرار دهند بررسی های انجام شده نشان میدهد که بیشتر نوجوانان پرخاشگر والدین خشن و متخاصمی داشته اند یعنی نه تنها کودک آنها از محبت لازم برخوردار نبود از الگوی پرخاشگری موجود در خانواده نیز تاثیر پذیرفته بود.

دیکتاتوری خانواده هایی که تابع اصول دیکتاتوری هستند معمولا رشد فرزندانشان را محدود می کند در این نوع از خانواده یک نفر حاکم بر اعمال و رفتار دیگران است که غالبا پدر چنین نقشی را دارد اما گاهی اوقات مادر، خواهران و برادران بزرگتر نیز با دیکتاتوری رفتار می کنند در این گونه خانواده ها فرد دیکتاتور تصمیم می گیرد، هدف تعیین می کند، راه نشان میدهد، وظیفه معلوم میکند، برنامه می ریزد و همه باید به طور مطلق مطابق میل او رفتار کند و حق اظهارنظر از آن اوست.

بچه هایی که در محیط دیکتاتوری پرورش پیدا می کنند ظاهرا حالت تسلیم و اطاعت در رفتارشان مشاهده می شود و همین حالت آنهارا به هیجان و اضطراب وا می دارد. این بچه ها در مقابل دیگران حالت دشمنی و خصومت به خود میگیرند و به بچه های هم سن و سال خود یا کمتر از خود صدمه می رسانند این افراد از تعصب خاصی نیز برخوردارند و از به سر بردن با دیگران عاجز هستند، در کارهای گروهی نمی توانند شرکت کنند و از اعتماد به نفس ضعیفی برخوردارند و در امور زندگیشان بی لیاقتی خود را نشان میدهند و اغلب در کارها با شکست روبرو می شوند.

3) تاثیر رفتار پرخاشگرانه: عده ای از افراد پرخاشگر و زورگویی را تقبیح نمی کنند بلکه آنرا نشانه شهامت و قدرت خود می دانند این افراد اعمال پرخاشگرانه خود و دیگران را مثبت موجه و حتی لازم می دانند و به آن صحه می گذارند.

4) تشویق رفتار پرخاشگرانه: در مواقعی که رفتار پرخاشگرانه توسط والدین و دیگر افراد سبب تقویت مثبت و تثبیت این رفتار می شود. گاه با والدین یا مربیانی روبرو می شویم که به بهانه آموزش دفاع از خود به کودکی می گویند “از کی نخوری” “توسری نخوری” و… که به طور وضوح به جای نشان دادن رفتارهای منطقی در مقابل برخورد با موانع شخصی را به پرخاشگری بی مورد تشویق می کنند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *