گزارش تخصصی دبیر جغرافیا به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف نمودن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا پایه اول راهنمایی  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 12 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر جغرافیا به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف نمودن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف نمودن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا

ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا

گرد آوری اطلاعات (شواهد1)

 

برای حل این مشکل لازم دیدم که ابتدا به جمع آوری اطلاعات بپردازم تا بهتر بتوانم از پس حل این مشکل برایم

1-در ابتدا به شیوه تدریس خود بیشتر دقت کردم که آیا حق مطلب  را ادا میکنم یا خیر و همچنین به نحوه پرسش وارزشیابی این درس.

2-کتاب راهنمای تدریس  این درس را کاملا مطالعه کردم و مطالبی را جمع آوری نمودم.

3-با دبیر سال قبل بچه ها (پایه پنجم) گفتگو کردم وبا توجه به اینکه ابتدایی در شیفت مخالف قرار داشت کار مشکلی نبود و چند مرتبه با ایشان صحبت نمودم واز تجربیات او بسیار بهره بردم

4-صحبت با همکارانم (هم رشته) در جلسات کارگاهی وبهترین راه برای بهتر درس دادن این درس که پیشنهاد اکثریت استفاده از کارهای گروهی بود.

5- صحبت در باره این مشکل در جلسات شورای معلمان وهمفکری با سایر همکارانی که مشغول تدریس در این مدرسه بودند که آیا آنها هم مشکل دارتد یا خیر.

6-استفاده از تجربیات مدیر مدرسه با توجه به بازدیدهای که سال های قبل از بازدید کلاسی دارد ودیدن فرم های تکمیل شده سال قبل که توصیه ایشان استفاده از وسایل کمک آموزشی بود.

 

7-صحبت با اولیای چند تن از دانش آموزان و آگاهی از نظر آنان و دانش آموزان

تجزیه وتحلیل داده ها وشواهد 1

پس از جمع آوری اطلاعات وتجزیه آنها معلوم شد که اکثریت دانش آموزان به صورت گروهی

نمی توانند مطالب را یاد بگیرندو این نقص موجب شد که دانش آموزان ضعیف نتوانند عملا مطالب را یاد بگیرند زیرا در کار گروهی اکثرا سر گروه ها ویا دانش آموزان زرنگ فعالیت داشته و دانش آموزان ضعیف فقط برچسب همکاری در گروه را دارند ودر یاد گیری نقش چندانی ندارند.

استفاده فقط از وسایل کمک آموزشی چندان موفق نبود.

در یاد گیری این درس مشکلاتی وجود داشت که به نظر من مهم ترین آنها به شرح زیر می باشد

1-   نبود کتاب واحدی با این حجم در دورا ن ابتدایی

2-   حفظ اسامی زیادی که در این کتاب است

3-  نبود نقشه های مناسب در مدرسه

4-  کمبود زمان 45 دقیقه

5-   عدم آشنایی با جغرافیای استان و نوع آب وهوای آن

6-عدم همکاری اولیا به صرف اینکه دانش آموز از پس کارهای خود بر می آید

7-   وا گذاری فعایت های تکمیلی چون پژوهش های دانش آموزی بدون تخصیص وقت

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر جغرافیا را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *