گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی
گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود توانایی listening دانش آموزانم در پایه هشتم در درس زبان انگلیسی با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 36 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بهبود توانایی listening دانش آموزانم در پایه هشتم در درس زبان انگلیسی
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بهبود توانایی listening دانش آموزانم در پایه هشتم در درس زبان انگلیسی
دیباچه پیرامون قضیه بهبود توانایی listening دانش آموزانم در پایه هشتم در درس زبان انگلیسی
درک مشکل پیرامون قضیه بهبود توانایی listening دانش آموزانم در پایه هشتم در درس زبان انگلیسی
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بهبود توانایی listening دانش آموزانم در پایه هشتم در درس زبان انگلیسی
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بهبود توانایی listening دانش آموزانم در پایه هشتم در درس زبان انگلیسی
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود توانایی listening دانش آموزانم در پایه هشتم در درس زبان انگلیسی
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بهبود توانایی listening دانش آموزانم در پایه هشتم در درس زبان انگلیسی
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بهبود توانایی listening دانش آموزانم در پایه هشتم در درس زبان انگلیسی
بررسی بیشتر در رابطه با بهبود توانایی listening دانش آموزانم در پایه هشتم در درس زبان انگلیسی
ارائه مستندات پیرامون بهبود توانایی listening دانش آموزانم در پایه هشتم در درس زبان انگلیسی
پیش بینی نتایج در مورد بهبود توانایی listening دانش آموزانم در پایه هشتم در درس زبان انگلیسی
راهکارها پیرامون قضیه بهبود توانایی listening دانش آموزانم در پایه هشتم در درس زبان انگلیسی
رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود توانایی listening دانش آموزانم در پایه هشتم در درس زبان انگلیسی
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها :
پس از اینکه مساله یعنی بی علاقگی دانش آموزانم به درک مفاهیم متون زبان انگلیسی و رضایت بخش نبودن ارزشیابی آنان در درس یاد شده برایم محرز شد ، تصمیم گرفتم برای شناسایی علل بوجود آورنده این مساله ، به جمع آوری داده ها اقدام نمایم :
- با نشاط نبودن فضای کلاس زبان انگلیسی
- فراموش شدن واژگان انگلیسی سال های گذشته
- بی علاقگی به درس زبان انگلیسی
- ضعف شاگردان در یادگیری و حفظ واژ گان
- عدم آشنایی فراگیران با کاربرد واژگان و درک مفاهیم زبان انگلیسی در زندگی آینده
- جذاب نبودن وسایل کمک آموزشی
- یکنواخت بودن روش تدریس برخی از دبیران
- چیدمان نامناسب صندلی های کلاس
- مناسب نبودن محیط کلاس برای تدریس زبان انگلیسی
- مستمر نبودن فرایند یادگیری زبان انگلیسی
- کم بودن ساعات تدریس زبان انگلیسی
- عدم آشنایی فراگیران به مطالعه زبان انگلیسی به عنوان یک مهارت
گردآوری داده ها جهت ارایه راه حل ها :
به منظور دست یابی به راه کارهایی برای حل مساله ، بار دیگر با استفاده از روش های علمی به جمع آوری داده ها پرداختم که توضیح آن به شرح زیر می باشد:
الف – مصاحبه
بعد از بررسی های مصاحبه های گذشته و برای کسب اطلاعات مفیدتر ، چند سوال دیگر تنظیم کرده و از دانش آموزانم پرسیدم .سولات چنین بودند:
- چگونه می توانیم واژ گان انگلیسی را راحت تر یاد بگیریم ؟
- با چه روش هایی می توانیم فضای کلاس انگلیسی را با نشاط تر کنیم؟
- چرا ترجیح می دهید زبان انگلیسی را در آموزشگاه های زبان یاد بگیرید؟
چند نمونه از جواب های دانش آموزان این بود :
با استفاده از پوسترهای لغات همراه با تصاویر در کلاس فضای آن را متفاوت کرده و از وسایل کمک آموزشی متنوع در تدریس این درس کمک بگیرید.
ب – پرسش نامه:
برای کسب راه حل های مناسب جهت حل مساله ، پرسش نامه ای که شامل سوالات زیر بود، را تنظیم نموده سپس در اختیار تعدادی از همکارانم قرار دادم تا نظرات خود را در آن قید کنند. سوالات مطرح شده بدین شرح بودند :
- به نظر شما چگونه می توان نگرش منفی دانش آموزان را نسبت به یادگیری خواندن و درک مفاهیم انگلیسی از بین برد ؟
- چگونه می توان فضای کلاس زبان انگلیسی را شادتر و با نشاط تر ساخت ؟
- از چه وسایل کمک آموزشی برای یاد دهی واژگان انگلیسی استفاده کنیم ؟
نمونه ای از پاسخ های همکارانم چنین بود : استفاده از متن های ساده تر در شروع تدریس، استفاده از سی دی های آموزشی همراه با تصاویر وفیلم های مربوط به متون انگلیسی موجود در کتاب و تکرار وتمرین .
با در نظر گرفتن هدف پژوهش خود، بعضی از آثار پژوهشگران را در رابطه با درس زبان انگلیسی بررسی، تحلیل و نقد کردم تا بتوانم از آنها در امر پژوهش خود استفاده نمایم. بر این اساس ، نتایج را در خصوص پیشینه های دیگران، در دو بخش نظری وعملی ارایه نموده ام.
الف – پیشینه نظری:
نکته ای که معمولا” زبان آموزان به آن توجهی ندارند این است که زبان انگلیسی را به چه منظور فرا می گیرند؟
آیا تاکید آنها بر کسب مهار ت های گفتاری است یا مهارت های نوشتاری یا هر دوی آنها ؟ هدف آنها هر چه باشد ذکر یک نکته بسیار پر اهمیت است. تا زمانی که نمی توانید گفته های یک انگلیسی زبان را درک کرده و به او پاسخی مناسب دهید، فرایند یادگیری زبان در ذهن شما کامل نشده است. به گفته ی بسیاری از زبان شناسان ، زبان یک مهارت است که برای یادگیری آن باید تمرین زیادی کرد. از آنجا که فرایند یادگیری زبان کند است، این تمرین باید متناوب، مستمر و طولانی باشدف در غیر این صورت اثر بخشی آن کم می شود.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.