گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی – بهبود مهارت های نوشتاری در درس زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیس

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

دیباچه پیرامون قضیه بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

درک مشکل پیرامون قضیه  بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

بررسی بیشتر در رابطه با بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

ارائه مستندات پیرامون بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

پیش بینی نتایج در مورد بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

راهکارها پیرامون قضیه بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

اهداف تحقیق:

امروزه یادگیری زبان انگلیسی یک ضرورت انکار ناپذیر است . چرا که زبان انگلیسی ، زبان علم است و آموزش رشته های مختلف در سطوح عالی و تولید علم به زبان انگلیسی صورت می گیرد. با افزایش روند جهانی سازی ارتباطات بین المللی ، برنامه های رادیویی وتلویزیونی، تجارت جهانی و آموزش علوم جدید همگی به زبان انگلیسی صورت می گیرند و عدم آشنایی به این زبان برابر با عدم زندگی در دنیای مدرن امروزی است. زبان انگلیسی از زبان های زنده و بین المللی دنیاست که پر طرفدارترین زبان مکالمه ای دنیاست.و آنچه که این زبان را به زبان های دیگر جهان متمایز می کند، یادگیری آسان و روان و آسان بودن در به کار بردن این زبان در مکالمه است.

آموختن این زبان برای دانش آموزان امری جدایی ناپذیر با پیشرفت تحصیلی می باشد. بر این اساس ، هدف کلی از پرداختن به این پژوهش ، علاقه مندی دانش آموزان به یادگیری واژه ها و در نتیجه خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی بوده است. به دلیل روشن تر  هدف این پزوهش این بود که پس از اجرای طرح، میزان علاقه مندی دانش آموزان به یادگیری خواندن و درک مفاهیم درس زبان انگلیسی از 30 درصد به 70 درصد افزایش یابد.

توصیف وضع موجود ( شواهد 1 )

اینجانب .. مدت ..سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و هم اکنون در آموزشگاه . .. .. مشغول تدریس زبان انگلیسی هستم. در کلاس .. این آموزشگاه که تعداد … نفر دانش آموز دارم در اوایل سال تحصیلی ….. از شاخص های کیفی و کمی جهت گردآوری داده ها استفاده نمودم.

 

الف – شاخص های کیفی وضع موجود :

با نظر سنجی از دانش آموزان در مورد میزان علاقه ی آنها نسبت به درس زبان انگلیسی دریافتم :

  • نسبت به مهارت های نوشتاری متون انگلیسی نگرش مثبتی نداشتند.
  • انگیزه و علاقه ای نسبت به یادگیری مهارت های نوشتاری نداشتند .
  • از اهمیت کاربرد زبان انگلیسی در زندگی روزمره اطلاع چندانی نداشتند .
  • نسبت به چگونه مطالعه کردن و یادگیری زبان انگلیسی آگاهی نداشتند .
  • زمان تدریس درس زبان انگلیسی خسته و کسل به نظر می آمدند.

با بررسی نتایج حاصل از آزمون زبان انگلیسی دی ماه دریافتم :

  • در قسمت مهارت های نوشتاری ، دانش آموزان نمره بیشتری را از دست داده بودند .
  • دانش آموزان علاقه ای به پاسخ دادن به قسمت های مختلف درس زبان انگلیسی را نداشتند .
  • دانش آموزان در آزمون های شفاهی نمره بیشتری را از دست داده بودند.

ب – شاخص های کمی وضع موجود :

برای تعیین وضع موجود از اعداد و ارقام نیز استفاده شد که در این قسمت در قالب شاخص های کمی به شرح زیر ارایه می گردد:

با استفاده از روش های متمرکز به بررسی نتایج آزمون دی ماه درس زبان انگلیسی پرداختم .نتایج به دست آمده چنین بود:

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *