گزارش تخصصی دبیر شیمی : تاثیر گذاری مثبت بر میزان یادگیری و پیشرفت دانش آموزانم

گزارش تخصصی دبیر شیمی

گزارش تخصصی دبیر شیمی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان  با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 47 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر شیمی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

استفاده از روش فعال ياددهي  يادگيري مبتني بر ICT

كاربردهاي جديد فناوري ارتباطات و اطلاعات چون پست الكترونيكي، اينترنت و شبكه جهاني و ويدئوكنفرانس، امكانات ارتباطي گوناگوني را براي مدارس فراهم آورده است. در كلاسي كه دانش آموزان به اينترنت دسترسي دارند، ارتباط با خارج از محيط و فرهنگ مدرسه مي تواند امكان درك فراتر از محيط اطراف و فرهنگ را فراهم نمايد. دانش آموزان در يك شهر، استان و كشور مي توانند تجربيات خود را از طريق پست الكترونيكي يا ويدئوكنفرانس با دانش آموزان شهرها و كشورهاي ديگر به اشتراك گذارند.

آن ها هنگام كار با ICT اغلب در گروه ها با يكديگر مشاركت مي كنند. تجربه كار گروهي ICT بر رشد و توسعه مهارت هاي فردي –  اجتماعي تأثيرات مفيدي دارد. در حل مسايل به شكل گروهي، در عين اين كه همه به طور فعال درگير انجام دادن تكليف و فعاليت هستند، هر دانش آموز نقش خاصي دارد. ICT ابزاري مناسب براي برقراري ارتباط و كنترل آن در اختيار دانش آموزان قرار مي دهد.

دانش آموزان در مواجهه با چالش هاي موجود، اعتماد به نفس خود را افزايش
مي دهند و احساس قدرت مي كنند. اين امر روابط بين معلمان و دانش آموزان را تغيير
مي دهد. ارتباط هاي line On- به دانش آموزان قدرت كنترل مي دهد. در اين حالت، معلم يك رهبر، هدايت گر، ياري دهنده، همكار و ارزياب است و نقش سنتي كارشناس موضوعي وي را با مدير برنامه تلفيق مي كند.

ICT از طريق درگير كردن دانش آموزان در كار جمعي مشترك، يك كلاس درس را به محيطي جامع با دايره شمول وسيع تر تبديل مي كند. ظرفيت و قابليت ICT به گونه اي است كه براي هر دانش آموز، با هر ميزان توانايي مورد استفاده قرار مي گيرد.

ICT مجموعه اي از ابزار را براي دانش آموزان فراهم مي سازد تا پس از تسلط بر نكات فني، تكاليف و فعاليت هاي آموزشي را به شكلي جالب تر و لذت بخش تر ارائه نمايند. لازم به يادآوري است كه برخي اوقات اين امر با سرخوردگي و يأس همراه است.

يكي از چالش هايي كه ICT براي معلمان تدارك مي بيند تعريف نقش آنان به عنوان تسهيل كننده يادگيري، سازمان دهنده كار گروهي، مدير فعاليت هاي كلاس درس و …. است. به اين ترتيب، معلمان بيش تر وقت خود را صرف پشتيباني تك تك افراد يا گروه ها خواهند كرد و كم تر به تدريس در كلاس خواهند پرداخت. نيكلاس نگروپنته مي گويد: «مي توانيم با تعداد كم تري دانش آموز كه توانايي يادگيري در آن ها كم است و محيطي كه قابليت آموزشي بيش تري دارد، داشته باشيم. رايانه ها اين تغييرات را ايجاد مي كنند».

استفاده از ICT محيطي با قابليت آموزشي ويژه در كلاس درس ايجاد مي كند كه به طور مسلم در ظهور ظرفيت هاي پنهان دانش آموزان اثرگذار خواهد بود.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر شیمی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *