گزارش تخصصی دبیر علوم اجتماعی : افزایش روابط اجتماعی مثبت در دانش آموزانم + 5 پیشنهاد ارزشیابی

گزارش تخصصی دبیر علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر علوم اجتماعی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی افزایش روابط اجتماعی  مثبت در دانش آموزانم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر علوم اجتماعی به قرار زیر است :

آنچه در این نمونه گزارش تخصصی دبیر علوم اجتماعی موجود است

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش روابط اجتماعی  مثبت در دانش آموزانم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش روابط اجتماعی  مثبت در دانش آموزانم

دیباچه پیرامون قضیه افزایش روابط اجتماعی  مثبت در دانش آموزانم

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش روابط اجتماعی  مثبت در دانش آموزانم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش روابط اجتماعی  مثبت در دانش آموزانم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش روابط اجتماعی  مثبت در دانش آموزانم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش روابط اجتماعی  مثبت در دانش آموزانم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش روابط اجتماعی  مثبت در دانش آموزانم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش روابط اجتماعی  مثبت در دانش آموزانم

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش روابط اجتماعی  مثبت در دانش آموزانم

ارائه مستندات پیرامون افزایش روابط اجتماعی  مثبت در دانش آموزانم

پیش بینی نتایج در مورد افزایش روابط اجتماعی  مثبت در دانش آموزانم

راهکارها پیرامون قضیه افزایش روابط اجتماعی  مثبت در دانش آموزانم

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش روابط اجتماعی  مثبت در دانش آموزانم

گرد آوری اطلاعات (شواهد 2 )

رفتار بچه‌ها معرف رضايت آنها بود لذا تصميم گرفتم ميزان موفقيت طرح را بسنجم. فرمهايي تدوين كردم و در اختيار دانش‌آموزان، اولياء، معلمان گذاشتم تا ميزان پيشرفت اين طرح معلوم گردد نتايج حاصله از مجموع فرمها نشان دهنده موفقيت و كاربردي بودن طرح بود مقداري از كاستي‌ها هم مشخص شد كه در صدد رفع آن برآمدم، در بازديدهاي مسئولان اداره هم طرح را با آنها در ميان گذاشتم و آنها كارهاي انجام شده را مناسب و موفقيت‌آميز ارزيابي كردند، در كلاسهاي آموزش خانواده گفته‌هاي اولياء از اين قبيل كه فرزند ما امسال متفاوت با سال‌هاي گذشته است و به عنوان يك فرد مسئوليت‌پذير در آمده، از اثرات مطلوب اين طرح بود كه رضايت آنها را به دنبال داشت. و طرح اجرا شده  داراي اعتباري پذيرفتني بود.

نتايـج

ـ ايجاد حس و روحيه جامعه پذیری در دانش‌آموزان

ـ فعال شدن بچه‌ها در ساعات رسمي آموزش

ـ ايجاد اين باور كه ما مي‌توانيم

ـ رضايت همكاران و مدير و برداشته شدن مقداري از حجم كاري آنها

ـ رضايت اولياء دانش‌آموزان

ـ پرورش حس گذشت، ايثار، تعاون و اعتماد به نفس در بچه‌ها

ـ ايجاد زمينه رشد اجتماعي و تقويت آن

ـ عادت به قبول و پذيرش مسئوليت از طرف آنها

ـ استفاده از تخصص و مهارت دانش‌آموزان

ـ ارتقاء سطح علمي و عملي دانش‌آموزان

ـ گسترش روحيه مدرسه محوري

طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده، یکی از مسائلی که در مقطع ابتدایی و دیگر مقاطع از اهمیت زیادی بر خوردار است، داشتن روابط اجتماعی دانش آموزان است.

روابط اجتماعی به مجموعه رفتارهای فراگرفته قابل قبولی گفته می شود که فرد را قادر میسازد با دیگران رابطه موثر داشته و از عکس العمل های نا معقول اجتماعی خودداری کند. ( گرشام و الیوت 1984)

مهارت های اجتماعی، روشی برای بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان است. آموزش روابط اجتماعی بر پایه این اصل قرار دارد که مشکلات کودکان در مهارت های اجتماعی  غالبا به این دلیل است که کودکان نمی دانند در موقعیت های اجتماعی چه کار کنند و می توان کودکان را برای غلبه برای این مشکلات آموزش داد. ( آموزش موثّر. روش تدریس کار آمد)

ویلیام وآشر (1993) يك سه قسمتی پیشنهاد می کند؛

دانلود گزارش تخصصی دبیـــــــــــــر علوم اجتماعی

قسمت اول؛ به صحبت های مربی درباره ی تعامل بهتر با همسالان اختصاص دارد، هنگام انجام ای کار معلم باید بر آنچه کودک «باید» انجام بدهد متمرکز می شود نه بر آنچه نباید انجام بدهد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر علوم اجتماعی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *