گزارش تخصصی دبیر فیزیک به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر فیزیک به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

گزارش تخصصی دبیر فیزیک به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر فیزیک به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

دیباچه پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

درک مشکل پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

بررسی بیشتر در رابطه با کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

ارائه مستندات پیرامون کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

پیش بینی نتایج در مورد کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

راهکارها پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

رفرنس و منبع مورد استفاده کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

چگونه اضطراب فیزیک دانش آموزان افزايش مي يابد ؟

اضطراب فیزیک اغلب به علت تجربه منفي پيشين دانش آموز به هنگام يادگيري فیزیک در كلاس يا خانه تشديد مي گردد.دبیران و والدين سطح اضطراب دانش آموز را با تحميل ديدگاه هاي شخصي شان درباره فیزیک افزايش مي دهند. هرگونه تجربه منفي به ذهنيات آينده منتقل مي شود و نهايتاً سبب عدم درك فیزیک مي گردد.در روش هاي سنتي به دانش آموز ياد داده شده است كه بدون فهم و درك مهارت هاي فیزیک و كار بر روي مسائل، تنها به حفظ آن ها بپردازند.

اين موضوع تا حدود زيادي موجب افزايش سطح اضطراب فیزیک در دانش آموز مي گردد.

ماريلين كارتين فيليپس (1999) چنين اظهار داشت كه سه شيوة كار در كلاس هاس سنتي فیزیک وجود دارد كه سبب اضطراب زياد در بسياري از دانش آموزان مي شود:

قدرت تحميلي، ارائه عمومي و محدوديت زماني او نشان ميدهد كه روش هاي تدريس بايد دوباره ارزيابي شوند و تأكيد بيشتري بر روي شيوه هاي خاصي باشد كه در آن ها كلاس درس، دانش آموز محور بوده و بحث و گفتگو بيشتر و سخنراني كمتر باشد.

تجزيه تحليل و تفسير داده ها :

با جمع بندي اطلاعات به دست آمده و گفتگو با افراد متخصص توانستم عوامل مؤثر در ايجاد اضطراب دانش آموز را به شرح زير دسته بندي كنم كه به توضيح آنها مي پردازم :

الف) عوامل محيطي

1- فشارهاي والدين :

بديهي است كه نقش والدين محمد در اضطراب او از درس و مدرسه بسيار مؤثر و غير قابل انكار است.گروهي از پدر و مادرهايي كه خود در درس فیزیک ضعيف و كند بوده اند اين احساس و نگرشي خود را به فرزندانشان نيز منتقل مي كنند يا گروهي ديگر نيز با فشارها و توقعات خارج از توان فرزندانشان آن ها را دچار ترس و اضطراب مي كنند.

2- شيوه آموزش دبير :

گروهي از آموزگاران و دبیران مقطع راهنمایی بدون در نظر گرفتن موقعيت ذهني –  رواني دانش آموزان و ميزان استعداد و توانايي هاي آنان مسائلي براي حل كردن طرح مي كنند كه از عمده بيشتر شاگردان كلاس خارج است. در اين گونه موارد چون محمد موفق به حل مسائل نمي شود، احساس بي كفايتي و ناتواني مي كند و  نسبت به عملكرد و استعداد خود بدبين مي شود.

3- محتوي كتاب هاي فیزیک :

در مواردي نيز محتوي كتاب و ترتيب درسهاي فیزیک به گونه اي است كه يادگيري مفاهيم فیزیک سخت جلوه مي كند و موجب گيجي و سردرگمي دانش آموز مي شود.

4- تجارب منفي :

نمره هاي پايين از درس فیزیک پيش زمينه هاي ذهني آموزگاران جدي و سختگير قبلي- همگي موجب بدبيني محمد نسبت به درس فیزیک شده بود.

 ب) شيوه هاي اشتباه آموزش فیزیک

1) تأكيد بر سرعت در پاسخ گويي :

مسأله حل كردن و پاسخ دادن به سؤالات درس فیزیک نياز به درك مسأله و پرسش دبیر دارد.

پس فشار وارد كردن بر دانش آموزان براي حل كردن سريع باعث مي شود تا احساس ناكامي و سردرگمي در محمد كه نسبت به ديگر دانش آموزان كندتر است، وارد شود.

2) نداشتن درك درست از كاربرد فیزیک در زندگي :

محمد موارد استفاده از فیزیک را در زندگي روزمره به خوبي نمي شناسد بنابراين باعث عدم علاقه او نسبت به اين درس شده است.

پ) عوامل فردي

1) كاهش اعتماد به نفس :

شاید محمد به علت نحوه تربیت والدین ویا همکلاسی ها از اعتماد به نفس پایینی برخوردار است که درنتیجه این فرد تصویر ضعیفی از خود دارد و منجر به ایجاد افکار منفی می شود  که در ادامه این افکار منفی سبب خواهد شد که به راحتی دست از تلاش  در زندگی بردارد.

2) احساس ضعف و كمبود :

محمد از اشتباه كردن پاي تخته سياه مي هراسد زيرا فكر مي كند كه موجب تمسخر دوستانش قرار مي گيرد هرگاه سؤالي را اشتباه حل كند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر فیزیک را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *