گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی
گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان رفع مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 11 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
سرآغاز سخن پیرامون قضیه مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
دیباچه پیرامون قضیه مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
درک مشکل پیرامون قضیه مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
بررسی بیشتر در رابطه با مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
ارائه مستندات پیرامون مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
پیش بینی نتایج در مورد مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
راهکارها پیرامون قضیه مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
رفرنس و منبع مورد استفاده مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
مقدمه
آموزش و پرورش مهم ترین رکن تولید فرهنگ و نسل برتر هر جامعه می باشد. چون تمام اهداف این نهاد متوجه نسل جدید بوده و سعی می شود تا گروه های سنی کودک، نوجوان و جوان جامعه به صورت صحیح تربیت شوند، بنابراین بیشترین زحمت این امر به دوش معلمان و کارکنان هر مدرسه می باشد.
یکی از موثرترین روش های تربیتی در آموزش و پرورش، بکار بردن روش غیرمستقیم « است. در این نوع تربیت بدون این که شخص در صدد تعلیم مستقیم اصول اخلاقی باشد و بدون این که دانش آموز متوجه تربیت شود با بکاربردن روش های سودمند علمی و در بسیاری از موارد « . رشید پور، 1370 ، ص، 106 » آشنایی با آن ها تربیت می گردد حتی تشویق نقدی، به اندازه ی تشویق لفظی معلم در برانگیختن شاگرد موثر نیست. به
قاسمی پویا، » کاربردن کلمات ساده ای مثل: خیلی خوب، عالیه، آفرین پسر یا دختر خوبم . 1382 ، ص، 104
طرح مسأله:
جهان ما مکان حرکت و تغییر است و فقط به خاطر این که مسأله و مشکل ما بزرگ است، سکوت و عدم اقدام جایز نیست. پس باید اولین گام را برداشت. باید ببینیم در آموزش و پرورش ما کمبود در چیست؟ آیا حفظ مطالب درسی، امتحان و اخذ نمرات عالی توسط دانش آموزان، این جای خالی را پر خواهد کرد؟
بنده در طول خدمتم شاهد دانش آموزانی بوده ام که ممتاز بودند ولی افت تحصیلی چشمگیری داشته اند. همین امر ثابت می کند پرداختن به آموزش مطلق می تواند باعث عدم شکوفایی استعداد های مختلف دانش آموزان شود. هم چنین یکی از مسائلی که معمولا در مدارس وجود دارد مدرسه گریزی و عدم رغبت برخی دانش آموزان به محیط مدرسه است.
اینجانب …. سال سابقه خدمت در آموزش وپرورش در سال های …. لغایت … عضو انجمن سینمای جوان شهرستان قزوین بودم و در طی این مدت آموزش هایی در زمینه فیلم سازی اعم از نویسندگی، کارگردانی، عکاسی، تدوین و غیره دیده ام. من تا کنون حدود 16 فیلم کوتاه در زمینه های مختلف مستند و داستانی ساخته ام. چون همه ی فیلم هایم در مدرسه ساخته شده، لذا از دانش آموزان، همکاران و اولیا برای بازی در این فیلم ها استفاده کرده و در پایان کار هم فیلم برای همه دانش آموزان و اولیا نمایش داده می شود و از نظرات و پیشنهادات آنان برای بهبود کیفیت فیلم های بعدی استفاده می نمایم. تاکنون از نظرخواهی اولیا و دانش آموزان به این نتیجه رسیده ام که چون بازیگران فیلم ها، خود دانش آموزان مدرسه، اولیا و همکاران هستند، بعد از نمایش فیلم همه تحت تاثیر قرار گرفته و در کار های بعدی علاقمندتر می شوند. امیدوارم تا با ادامه این کار نقش مثبتی در امر تعلیم و تربیت داشته باشم.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.