گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان پایه … به کمک آموزگار مربوطه   با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان

گرد آوری شواهد (1)

مشاهده

برای اینکه بتوانیم در پژوهش خود از نقطه نظرات همکاران ودانش آموزان استفاده نماییم  به کلاسهای درس محدوده کاری خود جهت تبادل نظر مراجعه نمودیم .ومتوجه شدیم که دانش آموزان اصولا با یک سری از اصطلاحات وتعاریف وکلمات که در این کتاب آمده است نامانوس وغیر آشنا هستند.وسوالاتی را برای همکاران ودانش آموزان مطرح ساخته است که بشرح ذیل می باشد:

فن آوری واطلاعات چیست ؟

  • هدف از ارائه این درس در این پایه ومقطع ابتدایی چیست ؟
  • چرا با توجه به اینکه دانش آموزان هیچگونه اگاهی وشناخت نسبت به حروف وکلمات انگلیسی ندارندولی از آنها به وفور دراین درس گنجانده شده است ؟
  • حال چگونه باید با ید از چه راهکاری برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در این درس باید استفاده کرد؟

  مصاحبه

درمصاحبه با همکاران اکثرا با توجه به تفاوتهای زیاد در محیط های شهر وروستا وهمچنین خانواده   وخصوصا آشنا نبودن دانش آموزان با حروف وکلمات انگلیسی جای این ماده درسی را در پایه ششم ضروری نمی دانستند ومعتقداین بودند که مسئولین دفتر  تالیف کتب درسی با  گنجاندن کتاب  درسی زبان انگلیسی متناسب با کتاب کار وفن آوری بصورت پیش نیاز برای آشنایی دانش آموزان با کلمات انگلیسی بودندوارائه این ماده درسی را به مقطع دیگر ویا سال تحصیلی بعد از آن  موکول می کردند.

عده ای از همکاران نیز اظهار داشتند که این کتاب تخصصی بوده وبعضا آشنایی با علم رایانه ونحوه استفاده از آن  را ندارند  وبا توجه به اینکه مدارس روبه هوشمند سازی والکترونیکی پیش می رود لذا آموزش همکاران وآماده سازی محیط مدارس وتهیه کامپیوتر وغیره…یک ضرورت بود چه بسا روستاهایی هستند که هیچ گونه امکاناتی را ندارند وحتی توانایی خرید آن را نیز نخواهند داشت .

جمع آوری اطلاعات

در گفتگویی که با دانش آموزان کلاس های مختلف داشتیم  انان نیز ضمن ابراز علاقه  واینکه یادگیری ان را یک ضرورت با توجه به گسترش علم فن آوری می دانستند این کتاب را مفید تلقی کردند . اما به دلایل ذیل آن را مشکلی نیز می دانستند

1-در یک کلاس 34نفری  فقط 2نفر درخانه رایانه داشتند .

2-درمدارس نیز یا فقط یک دستگاه کامپیوتر وجود دارد ویا بعضا موجود نیست.

3-دانش آموزان اظهار داشتند که معلمین سابقه بالا ضمن اینکه آشنایی به سیستم ندارند میل ورغبت از خود برای تدریس آن نشان نمی دهند

ب)یافته های پژوهشی (پیشینه تحقیقاتی):

با توجه به اینکه پایه ششم واین ماده درسی (کاروفن آوری ) تازه به مقطع ابتدایی اضافه شده است در اینترنت وکتابخانه ها  هیچ گونه پیشینه تحقیقاتی یافت نشد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *