گزارش تخصصی معلم زیست شناسی
گزارش تخصصی معلم زیست شناسی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 7 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم زیست شناسی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان
سرآغاز سخن پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان
دیباچه پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان
درک مشکل پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان
بررسی بیشتر در رابطه با تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان
ارائه مستندات پیرامون تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان
پیش بینی نتایج در مورد تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان
راهکارها پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان
رفرنس و منبع مورد استفاده تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان
تجربه و راهکار اجرایی
حل مسئله به روش تریاد یاسه عنصری(Problem-solving by triads)
تریاد ،گروههای سه تایی دانش آموزان هستند که به هریک از آنان در گروه نقشی واگذار می شود . دو نفر به عنوان حل کننده مسئله هستند که وظیفه آنان تلاش برای حل مسئله از طریق بحث و گفتگو با یکدیگر است و نفرسوم ثبت کننده وقایع و شرح ماوقع است که موارد بحث شده توسط دو نفر دیگر اعم از موفق و غیر موفق را می نویسد . پس از 4 تا 5 دقیقه گزارش نوشته شده به تمام افراد کلاس ارائه می شود و روشهای کلی آزموده شده مطرح و با هم مقایسه می گردند . این روش را بکار گرفتم و در دانش آموزان به مرحله اجرا در آوردم.
روشهای تقلیدی حل مسئله(Mimicking problem solutions)
ابتدا دبیر روش حل یک مسئله را نشان می دهد و سپس دانش آموزان بطور تصادفی و برای حل مسئله مشابه انتخاب می شوند .(کسی حق یادداشت نوشتن و یا استفاده از یادداشت ندارد )
طرحهای مفهومی (Concept maps)
یک رویکرد تجربه شده وواقعی اما بسیارموثر درمشخص کردن نقاط اصلی ضعف فرد درفهم است ..یکی از روشهای مورد نظر در ارائه طرحهای مفهومی برای دانش آموزان این است که نقشه های خود را برروی ورق های ترانسپارنسی(OHT) رسم کنند تا بعد بطور عمومی در کلاس مطرح شود .
تفسیر و گزارش رویداد
از دانش آموزان خواسته می شود گزارش کاملی در باره مفاهیم یک تصویر یا یک پاراگراف از متن کتابشان آماده کنند. مثلادر یک مدل خاص از این روش، از دانش آموزان خواسته می شود که به مدت 1 دقیقه بدون وقفه روی موضوعاتی مثل منشا آنئوپلوئیدی یا تشخیص ترانسلوکیشن صحبت کنند . این روش را بکار گرفتم و در دانش آموزان به مرحله اجرا در آوردم.
بسط مسئله
یک مسئله یک کوه یخ شناور است که ممکن است کشتی دانش آموز را غرق کند . بسط مسئله دانش آموزان را به خرد کردن مسئله به همه اجزای آن یعنی لغات ، عبارات و بررسی دقیق آنها وا می دارد ,و مفاهیم و مقصود ها و زوایای پنهان را از درون آن بیرون می کشد .همینکه بخشهای پنهان مسئله آشکار می شود راه حل آن نیز آشکار تر می شود .این راهکارها صرفا جنبه پیشنهادی دارد و برای هر گروهی ممکن است روشهای خاصی در ارتقا بخشی به نقش پردازشی دانش آموزان موثر تر باشد این روش را بکار گرفتم و در دانش آموزان به مرحله اجرا در آوردم.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم زیست شناسی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.