گزارش تخصصی دبیران دین و زندگی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم
گزارش تخصصی دبیران دین و زندگی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیران دین و زندگی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم
دیباچه پیرامون قضیه تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم
درک مشکل پیرامون قضیه تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم
بررسی بیشتر در رابطه با تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم
ارائه مستندات پیرامون تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم
پیش بینی نتایج در مورد تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم
راهکارها پیرامون قضیه تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم
رفرنس و منبع مورد استفاده تقویت تربیت دینی در دانش آموزان کلاسم
گرد آوري شواهد1
گردآوری اطلاعات اغلب از طریق چهار روش میسر می شود. این چهار روش عبارتند از: مصاحبه، مشاهده، پرسش نامه و اسناد و ارقام. هر یک از این چهار روش کاربرد ها و ویژگی هایی دارند که لازم است اقدام پژوهان پیش از آغاز و اقدام به پژوهش با این روش ها آشنایی کافی را کسب کنند. این که چه روشی یا فنونی در گزارش تخصصی کاربرد دارد بستگی به موضوع و هدف آن پژوهش دارد. همه اطلاعاتی که جمع آوری می شود شواهد لازم برای اثبات یا رد چیزی نیستند. به بیان دیگر داده ها (اطلاعات) مترادف با شواهد نیستند. شواهد داده هایی هستند که بدان وسیله می توانیم درباره ی تغییرات چیزی یا رخدادی داوری کنیم پس برای اثبات یا رد چیزی باید شواهد قابل قبول داشته باشیم.
بنا بر اين اينجانب معصومه سیف در اين اقدام پژوهي از روش هاي مصاحبه با دانش آموزان و ديگر همكاران و همچنين مشاهده رفتار دانش آموزان بهره جستم و به جزئيات زير رسيدم:
- دانشآموزان آموزه های دینی را رعايت نميكردند و پروايي از این مسئله نداشتند.
- استقبال از نماز جماعت بسيار كم و ناچيز بود.
- دروغگويي براي توجيه كم كاري و نمرات پايين و… وجود داشت و غيبت بين دانشآموزان بشدت رايج بود.
- در موقع صحبت كردن با يكديگر از شوخيهاي نابجا استفاده ميكردند.
- دانشآموزان علاقهاي به درس هایی مثل دين و زندگي از خود نشان نميدادند.
راهحلهاي پيشنهادي
شرکت کردن و طرح این موضوع در شوراي دبیران و مشورت با همكاران
تهيه و ارائهي پرسشنامه به دانشآموزان.
مشورت با افراد متخصص در اين زمينه
بررسي راهكارها ارائه شده و انتخاب بهترين راه
مطالعه كتب، مجلات، پاياننامههاي مرتبط با موضوع و سركشي به سايتهاي مختلف
مشاهده رفتار دانشآموزان
برگزاري جلسات همانديشي
انتخاب راه جدید به طور موقت:
بدیهی است که شکوفایی یک رویکرد جدید در مدرسه، مستلزم اندکی تمرین و بردباری است. اما از آنجایی که راهبردهای آموزشی اثر بخش بریافته های علمی و تجربه های عملی و مکتب رفتارگرایی و شناختی متکی هستند، می توان از آن به عنوان رویکردی مناسب و اطمینان بخش در آموزش مفاهیم استفاده کرد. چه بسا، بسیاری از ما در مدرسه همیشه به دنبال راهی نو برای تغییر روش های خود هستیم. اما آیا هیچ وقت سعی کرده ایم این تغییر را در خودمان ایجاد کنیم و آن را در جهت بهبود وضعیت مدرسه استفاده کنیم؟ بعد از اینکه دلایل به وجود آورنده را تجزیه و تحلیل کردم، سعی کردم تا تعدادی از راه حل های مورد نظرم را در کلاس درس اجرا کنم. البته همان طور که قبلاً اشاره کردم. بعضی از دلایل ذکر شده عادات اشتباهی بود که از دوران کودکی و از بطن خانواده به ایشان انتقال یافته بود. و من به سختی می توانستم آنها را تغییر دهم چرا که تفاوت های خانوادگی اثرهای پایدارتر و عمیق تری را بر رشد کودک و نوجوان می گذارد. تحقیق ها نشان می دهند، بسیاری از اختلال های رفتاری ، صرف نظر از وراثت، نتیجه نبود محبت و ارتباط صمیمی بین اعضای خانواده است
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیران دین و زندگی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.