گزارش تخصصی کمک به رفع اختلالات رفتاری دانش آموز پیش دبستانی ناشی از بیش فعالی و عدم توجه

گزارش تخصصی در مورد کودکان استثنایی

گزارش تخصصی در مورد کودکان استثنایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه    با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 23 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی در مورد کودکان استثنایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي

ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي

بررسی راه حل های موجود وانتخاب راه حل جدید

باتوجه به بررسیهای بعمل آمده درخصوص اختلالات رفتاری دانش آموزنامبرده وباتکیه براطلاعات بدست آمده ازمنابع ذیل اقدام به تحلیل واستنتاج موضوع تحقیق و انتخاب راه حل جدیدخود نمودم :

1-مشاهده رفتارطبیعی دانش آموز(رقتاروعملکردواقعی او)

2-باهماهنگی مدیر مدرسه ارجاع دانش آموزبه کارشناس مشاوره وتست

3-مطالعه پرونده مشاوره ای دانش آموزهم نشانگراین نکته است که اختلال رفتاری دانش آموزیک بیماری ارثی ومادرزادی است واحتیاج به یک برنامه اصلاح رفتارودرمان دارویی جدی دارد.

4-نظم بخشیدن به رفتاردانش آموزومقید نمودن اوبه رعایت نظم ومقررات نیازمنداستفاده ازیک برنامه ریزی تربیتی مداوم ومنسجم وتغییردرعادات رفتاری روزانه دانش آموزبوسیله طرح تشویقی وروشهای تقویت مثبت و منفی رفتاروتنظیم قرارداد رفتاری میباشد.

 اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

همچنین دربرنامه گزارش تخصصی حاضرازچهاربرنامه تقویت استفاده کردم  که عبارتند از:

1-تقویت نسبی ثابت*:تقویت پاسخ معینی ازدانش اموزدربرابر ارائه تعداد ثابتی پاسخ

2- تقویت نسبی متغیر*:دراین برنامه برای دانش آموزمعلوم نیست که بعد ازدادن چه تعدادپاسخ تقویت خواهد شد.

3-تقویت فاصله ای ثابت*:دانش آموزبعدازگذشت مدت زمان معینی ازپاسخ دهی تقویت میشود.

4-تقویت فاصله ای متغیر*:فاصله های زمانی بین تقویت هادراین روش متغیر  است ودانش آموز نمی داند که چه وقت تقویت خواهدشد.

دراولین برنامه ای مشاهده ازتاریخ1/11/92تا6/11/92بمدت پنج جلسه ، رفتار طبیعی کیس را مشاهده نمودم پس از آن بمدت پانزده جلسه دیگر دربرنامه اصلاح رفتار اوراتحت نظرداشتم ورفتارهای پرخاشگرانه او را ثبت نموده ام .این برنامه درتاریخ 24/11/92باموفقیت به پایان رسید. دومین مشاهده وبررسی خود رابرروی رفتار کمبود توجه دانش آموز انجام دادم.درابتدا به مدت پنج جلسه مشاهده طبیعی ازرفتارآزمودنی بعمل آورم.وسپس طی پانزده جلسه او رادر برنامه اصلاح وتغییر رفتار خود تحت نظر داشتم ومورد مشاهده وارزیابی قرار دادم واین برنامه نیزتا تاریخ 27/12/92 بطول انجامید خوشبختانه درعمل موثر واقع گردید.

دانلود گزارش تخصصی آموزگاران پیش دبستانی مدارس استثنایی

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی در مورد کودکان استثنایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *