گزارش تخصصی ریاضی : رفع مشکلات رفتاری دانش آموزان با روش های نوین تدریس

گزارش تخصصی ریاضی با استفاده از روش هاي نوين تدريس

گزارش تخصصی ریاضی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی مرتفع ساختن مشکلات رفتاری  دانش آموزان در ساعت ریاضی با استفاده از روش هاي نوين تدريس  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی ریاضی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  مرتفع ساختن مشکلات رفتاری  دانش آموزان در ساعت ریاضی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  مرتفع ساختن مشکلات رفتاری  دانش آموزان در ساعت ریاضی

دیباچه پیرامون قضیه مرتفع ساختن مشکلات رفتاری  دانش آموزان در ساعت ریاضی

درک مشکل پیرامون قضیه  مرتفع ساختن مشکلات رفتاری  دانش آموزان در ساعت ریاضی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  مرتفع ساختن مشکلات رفتاری  دانش آموزان در ساعت ریاضی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  مرتفع ساختن مشکلات رفتاری  دانش آموزان در ساعت ریاضی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه مرتفع ساختن مشکلات رفتاری  دانش آموزان در ساعت ریاضی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  مرتفع ساختن مشکلات رفتاری  دانش آموزان در ساعت ریاضی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  مرتفع ساختن مشکلات رفتاری  دانش آموزان در ساعت ریاضی

بررسی بیشتر در رابطه با مرتفع ساختن مشکلات رفتاری  دانش آموزان در ساعت ریاضی

ارائه مستندات پیرامون مرتفع ساختن مشکلات رفتاری  دانش آموزان در ساعت ریاضی

پیش بینی نتایج در مورد مرتفع ساختن مشکلات رفتاری  دانش آموزان در ساعت ریاضی

راهکارها پیرامون قضیه مرتفع ساختن مشکلات رفتاری  دانش آموزان در ساعت ریاضی

رفرنس و منبع مورد استفاده مرتفع ساختن مشکلات رفتاری  دانش آموزان در ساعت ریاضی

گردآوري اطلاعات

شواهد 1 : به منظور گردآوری اطلاعات(شواهد 1) با ايجاد رابطه ی عاطفی سعی نمودم دانش آموزان حرف دلشان را با اينجانب در ميان گذاشته و به آنها بفهمانم که به خاطر نمره درس خواندن ارزشی ندارد سپس اقدام به گردآوری اطلاعات نموديم.

  1. نظر خواهی کتبی: بر روی تخته نوشتم بدون نام و نشان ، الف) هر آنچه دل تنگ تان می خواهد بنويسيد. ب) هر گونه نظر و پيشنهاد خود را بنويسيد. ج) دوست داريد گروه خود را با چه اسمي نامگذاری کنيد. د) علت مردودی دانش آموزان را بنويسيد.
  2. نظر خواهی شفاهی: از طريق بحث و همفکری با دانش آموزان، همكاران و مديريت محترم در مورد وضعيت نامطلوب کلاس.
  3. مشاهده: الف) مشاهده كلاس درس توسط مديريت و معاونت محترم

ب) مشاهده و بررسي طرز نشستن دانش آموزان يعني آرايش کلاس، نوع بی انضباطی و رفتار آنها در کلاس.

ج) مشاهده و بررسی رفتار و عکس العمل آنها موقع پرسش و پاسخ شفاهی.

د) مشاهده و بررسی رفتار دانش آموزان حين تدريس و بعد از آن.

  1. استفاده از نتايج آزمون آغازين سال اول

تجزيه و تحليل و تفسير داده ها

بر اساس شواهد 1 دانش آموزان، در نظر خواهي های خود همگي خواستار اين بودند که به جای توضيح درس سئوال های متن کتاب را گفته و در آخر از بين آنها چند تا سئوال مهم را مشخص نمايم تا وضع کلاس بهبود يابد. زيرا طبق اظهار نظر خودشان وقت، قدرت یادگیری مطالب را نداشتند. از نظر اين دانش آموزان چنين معلمي، بهترين معلم به شمار مي رفت. زيرا اينجانب معمولاً درس را توضيح داده و به شکلي که مورد نظر دانش آموزان بود سئوال نمي گفتم. در دو تا از برگه های نظر خواهی نيز عنوان شده بود که ما اصلاً به دروسی مثل ریاضی  علاقه نداريم زيرا مي خواهيم بازيگر بشويم. با توجه به رابطه ی عاطفی که در کلاس برقرار شده بود وقتی از بچه ها سئوال نمودم که چه کسی به بازيگری علاقه دارد سريع دو نفر از بچه ها دست خود را بلند کرده و خيلی خوشحال از من شرايط ادامه تحصيل در بازيگری را پرسيدند و من متوجه شدم اينها دقيقاً همان دانش آموزانی هستند که در کلاس موقع تدريس به نقاشی کشيدن مشغول مي شدند. مشاهدات کلاسی نيز نشان داد که دسته ای به خاطر زور و بازوی زياد می خواهند در کلاس قدرت نمايي نموده و زور خود را به رخ ساير دانش آموزان و معلم خود کشيده و طرفدار دسته ی طرح سئوال های مهم متن کتاب بودند. از طرفي آرايش کلاس و رفتار دانش آموزان نشان مي داد که دو دسته ي کاملاً متفاوت در کلاس حضور دارند که خود بيانگر اتحاد هر دسته با خودشان و ناسازگاري آنها با دسته ي ديگر و متفاوت بودن خصوصيات آنها بود بررسی رفتار دانش آموزان موقع پرسش و پاسخ کلاسی نيز نشان داد که اکثر بچه ها موقعي که از آنها سئوال مي شود در 90 درصد موارد در پای تخته خواستار تکرار مجدد سئوال هستند و اين نشان مي داد که آنها به هر دليلي در فهم سئوال مشکل دارند. همچنين مشاهدات کلاسی و بررسی برگه ها نشان داد که بچه ها اکثراً موقعي که قرار بود پرسش و پاسخ کلاسی صورت گيرد استرس دارند. بنابراين براي تفسير داده ها از الگوي روش شش پرسش(آهنچيان و همكاران,1383,ص 261) استفاده نموده و در پاسخ به پرسش هاي الگوي مورد استفاده مشكل كلاس در موارد ذيل جهت دادن راه حل پيشنهادي و نتيجه گيري خلاصه شده است.

  1. قدرت نمايي گروهي از دانش آموزان يعنی عدم وجود روابط اجتماعی و عاطفی مناسب بين بچه ها
  2. در نامگذاری گروه ها دانش آموزان از اسم هايي غير متعارف استفاده کرده بودند(الگو پذيري نادرست).
  3. عدم وجود انگيزه جهت يادگيري به دليل علاقه به بازيگری، نقاشي و تضاد مطالب درسی با علايق و مهارت های آنها.
  4. عادت به طرح سئوالات متن کتاب از سوی معلم و مقاومت در برابر بحث و توضيح مطالب درسي.
  5. عدم درک پرسش هايي که پای تخته سئوال می شد. و مقصر دانستن معلمين در ضعف درسي
  6. داشتن استرس موقع پرسش شفاهي(لرزش دست و پای دانش آموزان پای تخته کاملاً قابل مشاهده بود).
  7. طبق اظهارات خودشان وقت، قدرت و حوصله ی مطالب را نداشتند(عدم آشنايی با مهارت های مطالعه).
  8. بر اساس مشاهدات کلاسي و نتايج آزمون آغازين هماهنگ كشوري تعدادي از دانش آموزان با تراز علمی پايين به مقطع بالاتر راه يافته بودند

  ادبیات موضوع

برخی از آثار صاحب نظران و پژوهشگران را در رابطه با درس ریاضی شناسایی نموده و با در نظر گرفتن هدف خاص پژوهش خود، آن‌ها را بررسی، تحلیل و نقد نمودم تا در راستای پژوهش حاضر، از آن‌ها استفاده نمایم. بر این اساس، نتایج بررسی و مطالعات خود را در خصوص پیشینه و یافته‌های دیگران، در دو بخش نظری و عملی ارائه نموده­ام.

 الف: پیشینه نظری

ضرورت نیاز افراد به ریاضی بر همه­ی ما آشکار وغیر قابل انکار است. در بین مؤلفان و نویسندگان نیز، فراوانند  کسانی که در خصوص ضرورت یادگیری مفاهیم ریاضی و کاربرد آن در زندگی، مطالب ارزشمندی را به رشته­ی تحریر درآورده­اند، که در زیر به برخی از آنان اشاره می‌گردد:

 

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی ریاضی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *