گزارش تخصصی فارسی پایه پنجم
گزارش تخصصی فارسی پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی کمک به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 26 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی فارسی پایه پنجم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه کمک به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت
سرآغاز سخن پیرامون قضیه کمک به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت
دیباچه پیرامون قضیه کمک به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت
درک مشکل پیرامون قضیه کمک به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه کمک به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه کمک به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کمک به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با کمک به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات کمک به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت
بررسی بیشتر در رابطه با کمک به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت
ارائه مستندات پیرامون کمک به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت
پیش بینی نتایج در مورد کمک به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت
راهکارها پیرامون قضیه کمک به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت
رفرنس و منبع مورد استفاده کمک به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت
راه حلهای پیشنهادی
پس از گردآوری دادههای لازم از طریق مطالعه کتابها، مجلات و تحقیقات انجام شده، پرسشنامهها، مصاحبه با دانشآموزان و مشاهدهی کلاس همکاران، به تجزیه و تحلیل آنها پرداخته، ضمن تبادل تجربه با همکاران به راه حلهای پیشنهادی زیر دست یافتم:
- پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری از طریق نمایش خلاق
میرزا بیگی (1389) معتقد است تا چیزی را خوب نبینیم نمیتوانیم به خاطر آوریم، پس باید در ابتدا خوب دیدن را آموزش دهیم. برای خوب دیدن و خوب شنیدن، حضور ذهنی کامل و کنجکاوی لازم است. تمرکز حواس، ذاتی یا ارثی نیست بلکه اکتسابی بوده و هر فردی میتواند دارای تمرکز و دقت باشد، فقط باید راه و روش آن را یاد بگیرد، به کار ببرد و این مهم اتفاق نمیافتد مگر آن که راهکارهای لازم جهت پرورش دقّت و تمرکز پیشروی فرد قرار گیرد.
- اجرای بازیهای نمایشی و تمرینی هدفدار
فضلیخانی(1386) معتقد است که در بازی، روابط اجتماعی دانشآموزان، مشارکت پذیری، اعتماد و روحیهی تعاون تقویت میشود. بازی، رشد فرآیندهای یادگیری همچون مشاهده، تجربه آموزی، حل مسأله و خلاقیت را در دانشآموزان تقویت میکند و مهمتر از همه، یادگیری را برای دانشآموزان لذّتبخش میسازد. رضوانی(1387) و ابراهیمی(1385) نیز، چنین تجربهای را کسب کرده بودند که، اجرای بازیهای تخصصی، تأثیر بسزایی در میزان یادگیری درس فارسی دانش آموزان دارد.
- ایجاد شادی و نشاط در زنگ فارسی
فضلیخانی(1386) معتقد است که لازمهی هر شروعی، ایجاد ارتباط مطلوب و فضاسازی است. نقطه شروع به هنرمندی خاص نیاز دارد تا انگیزهای توأم با هدفمندی و نشاط در دانشآموزان به وجود آورد. وی با اقتباس از بهار الانوار می گوید: «هنگامی که دلها نشاط یافتند، علم و کمال را در آنها به ودیعه بگذارید و هرگاه از نشاط تهی و گریزان شدند، آنها را وداع کنید؛ زیرا دلها در چنین حالتی آمادهی فراگیری علم نیستند.» عزیزخانی(1388) نیز پس از انجام پژوهش خود، به این نتیجه رسیده بود که با ایجاد محیط شاد، میتوان علاقهمندی دانشآموزان را به درس ، افزایش داد.
۴. استفاده از طرحهای ابتکاری جهت پرورش خلاقیت دانشآموزان در درس
کفاشی(1382) در نتایج حاصل از تحقیق خود، بر این عقیده است که، پرورش استعدادهای درخشان و خلّاق در هر دوره ای از تاریخ، هدف مدارس بوده است. چرا که افراد خلّاق کسانی هستند که پیشرفتهای عظیم علوم گوناگون مدیون کوششهای آنهاست و آنها هستند که پیشرفت تمدن را در همهی جوامع بشری به عهده دارند. برای آن که بتوانیم قدرت تصور دانشآموزان را پرورش دهیم و تصاویر مثبتی از آینده ی خلّاق داشته باشیم، باید خلّاقیّت آنها را پرورش دهیم.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی فارسی پایه پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.