گزارش تخصصی مدیر مدرسه ابتدایی
گزارش تخصصی مدیر مدرسه ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی نهادینه ساختن نظم و انظباط در محیط مدرسه به کمک راهکار های جذاب با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه
در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی مدیر مدرسه ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی مدیر مدرسه ابتدایی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مدیر مدرسه ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه نهادینه ساختن نظم و انظباط در محیط مدرسه به کمک راهکار های جذاب
سرآغاز سخن پیرامون قضیه نهادینه ساختن نظم و انظباط در محیط مدرسه به کمک راهکار های جذاب
دیباچه پیرامون قضیه نهادینه ساختن نظم و انظباط در محیط مدرسه به کمک راهکار های جذاب
درک مشکل پیرامون قضیه نهادینه ساختن نظم و انظباط در محیط مدرسه به کمک راهکار های جذاب
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه نهادینه ساختن نظم و انظباط در محیط مدرسه به کمک راهکار های جذاب
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه نهادینه ساختن نظم و انظباط در محیط مدرسه به کمک راهکار های جذاب
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه نهادینه ساختن نظم و انظباط در محیط مدرسه به کمک راهکار های جذاب
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با نهادینه ساختن نظم و انظباط در محیط مدرسه به کمک راهکار های جذاب
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات نهادینه ساختن نظم و انظباط در محیط مدرسه به کمک راهکار های جذاب
بررسی بیشتر در رابطه با نهادینه ساختن نظم و انظباط در محیط مدرسه به کمک راهکار های جذاب
ارائه مستندات پیرامون نهادینه ساختن نظم و انظباط در محیط مدرسه به کمک راهکار های جذاب
پیش بینی نتایج در مورد نهادینه ساختن نظم و انظباط در محیط مدرسه به کمک راهکار های جذاب
راهکارها پیرامون قضیه نهادینه ساختن نظم و انظباط در محیط مدرسه به کمک راهکار های جذاب
رفرنس و منبع مورد استفاده نهادینه ساختن نظم و انظباط در محیط مدرسه به کمک راهکار های جذاب
چگونه می توان مشکلات رفتاری بی انضباطی را در مدرسه و کلاس کاهش داد؟
الف) راه کارهای مبتنی بر سیستم مدرسه
1– داشتن قوانین صریح و روشن:
یکی از عوامل مهم در پیشرفت مدارس و کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزان داشتن قوانین صریح، روشن و دقیق است. اکثر دانش آموزان طالب معیارها و موازین رفتاری هستند و از بی قانونی سردرگمند یک اساس نامه رفتاری با توصیف و تشریح خوب و متولیان خیرخواه از عوامل اساسی در ایجاد اعتماد به نفس و موفقیت دانش آموزان است.
2– استفاده بیشتر از مشارکت دانش آموزان:
هر چقدر دانش آموزان در مدرسه به حساب بیایند و هرچقدر بتوانیم آن ها را در مدرسه مشارکت دهیم و از توانمندی های آن ها استفاده کنیم ، کمک می کنیم که آن ها به ما اعتماد بیشتری پیدا کنند و ما را منصف تر بدانند، این کار سبب نزدیکی بیشتر عوامل مدرسه به دانش آموزان می گردد و علاوه بر آن توانمندی های آن ها را رشد داده و اعتماد به نفس دانش آموزان را تقویت می کند .شوراهای دانش آموزی ، مشاوره همپایان، انجمن اسلامی، بسیج دانش آموزی، گروه های همدرس، انجمن های علمی و … محمل بسیار مناسبی برای استفاده بیشتر از مشارکت دانش آموزان است.
3– تلاش برای ایجاد جو صمیمی بر مبنای روابط انسانی در مدرسه:
اگر در جو مدرسه رابطه ی رئیس و مرئوس ، رئیس و دانش آموز، دستورات یک طرفه، امر و نهی، نصیحت، پرگویی، ادبیات دلسرد کننده و منفی رواج داشته باشد جو آن مدرسه غیر صمیمی است. در چنین محیطی به مرور افراد از هم دور می شوند؛ حرف همدیگر را کمتر می فهمند؛ علیه هم متحد می شوند ؛ دلسوزی از کارشان محو می شوند؛ افراد فقط به دنبال انجام وظیفه هستند و به نتیجه و کیفیت کار توجه چندانی ندارند؛ کارکنان از هم دلخور و ناراحت هستند؛ فرسودگی شغلی در این محیط بالاست و از همه مهمتر موفقیت در این سیستم دست نیافتنی است و دانش آموزان کم انگیزه بیشتر از سایرین از این محیط در رنج هستند.
بنابراین برای حل این مشکل نیاز است :
سیستم مدیریتی مدرسه مدل رهبری آموزشی باشد
هر قدر از رئیس بودن به سمت رهبر بودن حرکت کنیم، صمیمیت در مدرسه بیشتر خواهد شد .
راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع مسائل و مشکلات انضباطی در مدارس
▪ برنامه مناسبی برای جلوگیری از وقوع بی انضباطی های دانش آموزان و اطلاع از رفتار آنها طراحی شود.
▪ شرکت دادن دانش آموزان در برنامه های انضباطی و روشن کردن قوانین، مقررات و انتظارات مدرسه از آنها.
▪ روش هــای تــدریــس و آموزش های معلم باید با توانایی ها، استعـداد و تـفـاوت هـای فردی دانش آموزان متناسب باشد و از بکارگیری روش های یکنواخت، خسته کننده و بی حاصل احتراز کند.
▪ دانش آموزان معمولاً دارای مسائل و مشکلات جسمی، روحی، اجتماعی و عاطفی مختلفی هستند، که بی توجهی به آنها موجب آزردگی و احتمال بروز مسائل و مشکلات انضباطی در آنان می شود.
▪ همان طوری که انتظارات بالای معلم از دانش آموزان موجب ناکامی آنها می شود، انتظارات پایین معلم نیز موجبات ملالت، بیزاری و بی حوصلگی آنان از درس، معلم و مدرسه را فراهم می کند.
▪ معمولاً بی توجهی به درس معلم، برهم زدن کلاس، بازی گوشی دانش آموز، دفاعی است که او در مقابل شکست، تحقیر و یا به منظور اظهار وجود، ابراز می دارد. بنابراین باید به آنچه که دانش آموزان احساس یا فکر می کنند، خوب گوش فرا داد در توان خواستهای معقول و منطقی آنها را برآورده کرد.
▪ هنگامی که دانش آموزان احساس ترس، اضطراب، خشم و غیره می کنند، بیشتر مرتکب سوءرفتار و بی انضباطی می شوند.
▪ معلمانی که دانش آموزان خود را درک می کنند و به حرف های آنها توجه دارند، خیلی راحت تر و بهتر می توانند با شاگردان رابطه عاطفی و دوستانه برقرار کنند که در نتیجه از بسیاری از مشکلات، شیطنت ها و بی انضباطی های آنها جلوگیری خواهد شد.
▪ استفاده از روش های تدریس یـکنواخـت، مـوجـب بـی تـوجهی دانش آموزان به درس، به هم خوردن موقعیت یادگیری و ایجاد شلوغی و بی نظمی در کلاس خواهد شد.
▪ بـرای اوقــات فـراغـت دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس باید برنامه ریزی کرد تا از بروز مسائل و مشکلات انضباطی آنها جلوگیری شود.
▪ در تهیه و تنظیم قوانین و مقررات انضباطی، مسئولان مدرسه باید از شاگردان خود به عنوان یک طرف مشورت استفاده کنند. زیرا طرح و تدوین مقررات انضباطی با شرکت دانش آموزان بسیار بهتر از مقررات تحمیلی و یک جانبه خواهد بود و همکاری و مساعدت دانش آموزان را بیشتر جلب خواهد کرد.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی مدیر مدرسه ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.