گزارش تخصصی مدیر مدرسه
گزارش تخصصی مدیر مدرسه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط
گزارش تخصصی مدیر مدرسه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مدیر مدرسه به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط
سرآغاز سخن پیرامون قضیه ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط
دیباچه پیرامون قضیه ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط
درک مشکل پیرامون قضیه ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط
بررسی بیشتر در رابطه با ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط
ارائه مستندات پیرامون ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط
پیش بینی نتایج در مورد ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط
راهکارها پیرامون قضیه ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط
رفرنس و منبع مورد استفاده ایجاد مدرسه ای شاد ، پویا و الگو و تربیت دانش آموزانی با نشاط
گرد آوری شواهد یک :
از چهار راه مذکور اطلاعات جمع آوری شد:
بی نظمی در مدرسه هنگام تدریس دبیران ، بازرسی از کلاس ، تمرین و در زنگ تفریح (مشاهده)
بی علاقگی نسبت به حل تمارین در کلاس و تکالیف در منزل (مصاحبه با دبیران)
غیبت غیرموجه مکرر در اوایل سال (مشاهده و مصاحبه با دبیران)
عدم تمرکز حواس (حواس پرتی) با کوچکترین محرک خارجی (مصاحبه با دبیران)
نداشتن برنامه درسی در منزل (مصاحبه با اولیاء)
تنبلی و بی حوصلگی دانش آموز در امور مدرسه (مشاهده)
کلاس خسته کننده است (مصاحبه با برخی از دانش آموزان)
مواردی که در آزمون و مطالعه مورد بررسی قرار گرفت همگی مؤیّد موارد مذکور بود.
تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق
۱) باید در کیفیت کار مدارس تجدید نظر کرد و به شاخصهای نشاط در چارچوب آن مفهوم بخشید.
۲) اگر قرار است پیشرفتی در جامعه حاصل شود باید از مدرسه شروع شود. مدیر مدرسـه عـامل بسیـار مهمـی است کـه میتواند جمعیت کثیری را تحتتأثیر قرار دهد. مدیر میتواند مدرسه را به یک جایگاه ارزشی مبدل ساخته و با راهکارهای مختلف با ایجاد شادی و نشاط مدرسه را جایگاه رشد و بالندگی دانشآموزان سازد و به آنها احساس اعتماد، سربلندی، توانایی و غرور هدیه کند.
۳) با نشاطسازی فضای فیزیکی مدرسه
نسل جوان به محرکهایی که نشانههای زیبایی و سر زندگی و شادابـی در آنهـاست تمـایـل و علاقـه بیشتـری نشـان میدهند. تامین نشاط و شادابی در محیط ابتدا از مدرسه شروع میشود. لذا ایجاد نشاط و شادابی در مدرسه از ورودی مدرسه تا داخل کلاسهای درس، شایان توجه است.
با نشاطسازی فضای فیزیکی مدرسه، موجب افزایش کارایی و یادگیری در دانشآموزان میشود.
۴) ایجاد روابط انسانی مطلوب بین ارکان مدرسه
شرایط مطلوب کار موجب تقویت روحیه مدیران و افزایش میل و رغبت و علاقه آنان به کار و غرور و افتخارشان در مدرسه خواهد شد( وایلز ۱۹۸۹)
مدیر، دانشآموز و دبیری که از کار خود لذت نمیبرند در حقیقت کاری نمیکنند. هرکس زمانی بهتر کار میکند که از آن احساس لذت میکند.
۵) استفاده از روشهای فعال تدریس
دبیرانی که از روشهای فعال استفاده میکنند، کلاسهای شادتری دارند. مشارکت دانشآموزان در کلاس و آموختن آنها را از کسالت و بیحالی رها ساخته، شادابی و نشاط را تقویت میکند.
۶) کار آموزش و پرورش آموزش ارزشهای انسانی همچون، ایمان، عشق، امید، جوانمردی و… به دانشآموزان است.
۷) آموزش ارزشهای انسانی با سادگی و جذابیت با استفاده از کتابها، فیلمها، نمایشها و… همراه است.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی مدیر مدرسه را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.